More stories

Premium

Noorderslag wederom virtueel

Het Europese showcasefestival en de conferentie ESNS (Eurosonic Noorderslag) in Groningen van 19 – 22 januari 2022 vindt wederom geheel online plaats. Daartoe heeft organisatie besloten na de recente coronamaatregelen vanuit de overheid.

Entertainment
Premium

Gemiddeld 166.000 luisteraars streaming radio

Er staan in Nederland op elk moment gemiddeld 165.951 streams aan die zijn ingeschakeld op streaming radio.

Publishing

Mini docu: Future of Media – De toekomst van de media is dichterbij dan je denkt

Metaverse: waar gaat het eigenlijk om en wat gebeurt er nu al? Een duik in digitale filmproductie, metahumans, en virtuele werelden.

Digital Transformation
Premium

Podcastapp NPO Luister mogelijk open voor derden

De NPO sluit niet uit ooit te willen overwegen om zijn podcastapp Luister open te stellen voor aanbod van derde partijen.

Media
Premium

Snackable video cursusplatform

In de groeimarkt van online educatie ziet On Track kansen om leren toegankelijker te maken. Snackable videos van bekende experts moeten mensen prikkelen.

Campagnes

Bram Beckmans (WWF): ‘Baken je doelen af en betrek experts om het verhaal te vertellen’

Het Wereld Natuur Fonds (WWF) heeft een voice action binnen de Google Assistant ontwikkeld. ‘De uitdaging was om keuzes te maken binnen ons enorme contentaanbod.’

Voice
Premium

YouTube Music verkleint gat met Spotify

De app van Spotify stond in het derde kwartaal van 2021 op 43 procent van alle Nederlandse smartphones geïnstalleerd. Dat blijkt uit het Dutch Apps Market-rapport van Telecompaper over het derde kwartaal van 2021.

Entertainment

De inzet van contextueel adverteren is een no-brainer

Online marketeers zitten met de handen in het haar, nu cookieless adverteren ook nog op hun bordje komt. Hoe optimaliseer en personaliseer je nu je campagnes nog? Gelukkig is contextueel adverteren het antwoord dat z’n waarde bewezen heeft. 

Online advertising
Premium

‘Beperk reclame voor onlinegokken’

De ChristenUnie en SP vinden dat er te veel reclame voor online gokken op de Nederlandse mediagebruiker afkomt. De partijen dienen een voorstel in om dat aan banden te leggen.

Marketing

TikTok naar smart tv’s in VS en Canada

TikTok-moederbedrijf ByteDance brengt zijn populaire platform voor het delen van video’s naar smart-tv’s en streamingapparaten in de VS en Canada.

Entertainment
Premium

JOI Gaming nieuwe vergunninghouder online kansspelen

Voor het eerst sinds de start van legaal online gokken heeft
de Kansspelautoriteit een nieuwe vergunning verleend aan
het Maltese JOI Gaming Limited.

Entertainment
Premium

Niantic haalt 300 miljoen groeigeld op

Het mobiele augmented reality-spellenplatform Niantic Labs heeft nieuw groeikapitaal weten aan te trekken ter waarde van 300 miljoen dollar.

Augmented Reality
Premium

Viaplay start begin 2022 in Nederland

Streamingdienst Viaplay, het nieuwe huis van de Formule 1-races, gaat in het eerste kwartaal van 2022 van start in Nederland. Het begint met 5.800 uur videocontent en spreekt met lokale producenten voor meer.

Media
Premium

CEO Erwin van Lambaart gaat weg bij Holland Casino

Erwin van Lambaart, CEO van Holland Casino, wordt bestuursvoorzitter van Casinos Austria, één van de grootste kansspelaanbieders in Europa. Casinos Austria heeft 25 locaties in 9 landen.

Entertainment
Premium

Nike bouwt wereld in Roblox

Nike heeft onder de naam NIKELAND een eigen digitale gebied laten bouwen in Roblox, de virtuele bouw- en spelwereld waar […]

Marketing