Louis Vuitton opent eerste webwinkel in China
Het Franse modemerk Louis Vuitton, onderdeel van LVMH, heeft een eerste webwinkel in China geopend, vele tientallen jaren nadat het in Beijing zijn eerste fysieke winkel vestigde.
Het Franse modemerk Louis Vuitton, onderdeel van LVMH, heeft een eerste webwinkel in China geopend, vele tientallen jaren nadat het in Beijing zijn eerste fysieke winkel vestigde.
Opnieuw is een moderetailer in de problemen geraakt. De 98 winkels van Witteveen Mode zijn betrokken bij een faillissement als gevolg van een hoge belastingschuld. Witteveen heeft ook een webwinkel.
Schoenenmerk Skechers maakt zich op voor de lancering van een webwinkel in Nederland eind volgend jaar. Dit in navolging van Duitsland en Engeland, zegt general manager Maurice van Berkel van Skechers Benelux tegen RetailTrends.
De in januari gelanceerde app van Men at Work bevat technieken voor personalisatie die in de gewone site niet zijn opgenomen. Een bewuste keuze, zo legt E-commerce Manager Martijn Hoeksema uit op Emerce eFashion. Het doel is om daarmee zoveel mogelijk mensen richting appgebruik te bewegen.
Webwarenhuis fonQ voegt diverse bekende merken toe aan het lifestyle assortiment. Na DKNY, Ted Baker, Herschel Supply Co. en Guess is nu ook onder meer Ray-Ban vertegenwoordigd.
De Europees werkende online modewinkel ASOS houdt een proef waarbij zijn klanten kledingsets in bladen kunnen fotograferen en vervolgens in de app koopsuggesties krijgen.
Zalando lanceert de nieuwe premium dienst ‘Zalando Zet’ voor snellere bezorging, same day delivery en het op verzoek ophalen van retouren. Er wordt in eerste instantie getest in grote Duitse steden als Frankfurt, Leipzig en Hannover.
Luxemodewinkel ASOS ziet de verkopen op de buitenlandse markt met 44 procent groeien waar die op thuismarkt Engeland met 16 procent toenemen. De resultaten liggen in lijn met de eerder uitgesproken verwachtingen.
Het Duitse modeoplatform About You, met als belangrijkste financier retailreus Otto, gaat dit najaar in Nederland en België van start. Via het platform kunnen jonge consumenten kleding van sterren bestellen.
De Belgische kledingketen JBC is begonnen met het testen van interactieve paskamers. Daarin bevinden zich schermen die klanten kunnen adviseren.
De online personal shopper voor vrouwen, Scottybons, neemt branchegenoot Carmen West over. Onderneemster Noor de Bruijn slaat aan op het On Tour-concept waarbij Carmen West naar de werkplekken van haar vrouwelijke klanten toerijdt met een truck vol kleding en paskamer.
Net als in Europa op Zalando en in China op Tmall is Nike op thuismarkt Amerika begonnen met directe verkoop aan de eindconsument. Daartoe is het een, wat heet, proef begonnen met Amazon.com.
In de grote, gevestigde landen realiseert modeketen H&M tussen de 25 en dertig procent van zijn omzet via zijn webshop. De online kanalen zouden net zo winstgevend zijn als fysieke winkels.
JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, pompt 397 miljoen dollar in Farfetch, een marktplaats voor luxe artikelen. CEO Richard Lu krijgt ook een zetel in het bestuur van JD.com.
Emerce eFashion, gisteren in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam, begon nogal futuristisch met een presentatie van Jasna Rok, die wandelend over een mini catwalk de breininterface van de toekomst demonstreerde.