More stories

Louis Vuitton opent eerste webwinkel in China

Het Franse modemerk Louis Vuitton, onderdeel van LVMH, heeft een eerste webwinkel in China geopend, vele tientallen jaren nadat het in Beijing zijn eerste fysieke winkel vestigde.

E-commerce

Witteveen Mode failliet na hoge belastingschuld (update)

Opnieuw is een moderetailer in de problemen geraakt. De 98 winkels van Witteveen Mode zijn betrokken bij een faillissement als gevolg van een hoge belastingschuld. Witteveen heeft ook een webwinkel.

E-commerce

In 2018 webwinkel voor Skechers Benelux

Schoenenmerk Skechers maakt zich op voor de lancering van een webwinkel in Nederland eind volgend jaar. Dit in navolging van Duitsland en Engeland, zegt general manager Maurice van Berkel van Skechers Benelux tegen RetailTrends.

E-commerce

Men at Work: ‘App grootste groeifactor voor komende jaren’

De in januari gelanceerde app van Men at Work bevat technieken voor personalisatie die in de gewone site niet zijn opgenomen. Een bewuste keuze, zo legt E-commerce Manager Martijn Hoeksema uit op Emerce eFashion. Het doel is om daarmee zoveel mogelijk mensen richting appgebruik te bewegen.

Mobile

Webwarenhuis fonQ breidt lifestyle assortiment uit

Webwarenhuis fonQ voegt diverse bekende merken toe aan het lifestyle assortiment. Na DKNY, Ted Baker, Herschel Supply Co. en Guess is nu ook onder meer Ray-Ban vertegenwoordigd.

Fashion

ASOS-app maakt kleding in tijdschriften ‘shoppable’

De Europees werkende online modewinkel ASOS houdt een proef waarbij zijn klanten kledingsets in bladen kunnen fotograferen en vervolgens in de app koopsuggesties krijgen.

Fashion

Zalando begint premiumdienst voor snelle bezorgingen

Zalando lanceert de nieuwe premium dienst ‘Zalando Zet’ voor snellere bezorging, same day delivery en het op verzoek ophalen van retouren. Er wordt in eerste instantie getest in grote Duitse steden als Frankfurt, Leipzig en Hannover.

Logistics

ASOS groeit sterkst buiten thuismarkt Engeland

Luxemodewinkel ASOS ziet de verkopen op de buitenlandse markt met 44 procent groeien waar die op thuismarkt Engeland met 16 procent toenemen. De resultaten liggen in lijn met de eerder uitgesproken verwachtingen.

Fashion

Modeplatform About You start dit najaar officieel in de Benelux

Het Duitse modeoplatform About You, met als belangrijkste financier retailreus Otto, gaat dit najaar in Nederland en België van start. Via het platform kunnen jonge consumenten kleding van sterren bestellen.

Fashion

Kledingketen JBC test interactieve paskamers

De Belgische kledingketen JBC is begonnen met het testen van interactieve paskamers. Daarin bevinden zich schermen die klanten kunnen adviseren.

E-commerce

Personal shopper Scottybons koopt Carmen West

De online personal shopper voor vrouwen, Scottybons, neemt branchegenoot Carmen West over. Onderneemster Noor de Bruijn slaat aan op het On Tour-concept waarbij Carmen West naar de werkplekken van haar vrouwelijke klanten toerijdt met een truck vol kleding en paskamer.

E-commerce

Nike omzeilt retail, verkoopt via Amazon

Net als in Europa op Zalando en in China op Tmall is Nike op thuismarkt Amerika begonnen met directe verkoop aan de eindconsument. Daartoe is het een, wat heet, proef begonnen met Amazon.com.

E-commerce

H&M: Online goed voor een kwart omzet per land

In de grote, gevestigde landen realiseert modeketen H&M tussen de 25 en dertig procent van zijn omzet via zijn webshop. De online kanalen zouden net zo winstgevend zijn als fysieke winkels.

Cross Border

Mega-investering JD.com in Farfetch

JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, pompt 397 miljoen dollar in Farfetch, een marktplaats voor luxe artikelen. CEO Richard Lu krijgt ook een zetel in het bestuur van JD.com.

E-commerce

‘Fashtech heeft de toekomst’

Emerce eFashion, gisteren in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam, begon nogal futuristisch met een presentatie van Jasna Rok, die wandelend over een mini catwalk de breininterface van de toekomst demonstreerde.

Fashion