3 trends die e-commerce zullen veranderen
E-commerceplatform Magento is gericht op de nieuwste trends en technologieën op het gebied van e-commerce. Dit zijn de drie trends voor 2018 op het gebied van innovatie in e-commerce.
E-commerceplatform Magento is gericht op de nieuwste trends en technologieën op het gebied van e-commerce. Dit zijn de drie trends voor 2018 op het gebied van innovatie in e-commerce.
Het is het geen verrassing meer, de consument is mobiel. Toch hebben de meeste bedrijven geen idee wat ‘mobiel’ nou zo bijzonder maakt. Waarom gaat de consument -zelfs als er een laptop of pc voorhanden is- bij voorkeur online via de smartphone? Het scherm is toch zo klein?
Dankzij de omnichannel-aanpak zou het retourproces van een retailer soepel moeten verlopen. Toch verloopt de supply chain niet altijd even soepel. Het is goed om te realiseren dat omnichannel-fulfilment meer tijd en geld kost dan traditionele fulfilment.
Als je als merk dat online verkoopt niet over de bühne krijgt wie je bent en waar je voor staat, ben je niet meer dan een shopping basket. Doet je het andere uiterste en vertel je alleen hoe geweldig je bent, dan ben je een hot air balloon. Als je die twee uitersten laat samenkomen, doe je aan branded commerce. Voor (fashion)merken die direct naar de klant gaan is het ideaal om je merk en commercie hand in hand te laten gaan. Lastiger is het als je verschillende merken verkoopt; dan heb je de bijkomende vraag wat je rondom e-commerce doet om zelf een differentiator te zijn. Ga je vol op service zitten? Geef je het beste advies? Bied je de meest exclusieve spullen aan? Heb je het breedste portfolio of lever je het snelst?
Online kledingwinkel About You, afkomstig uit OTTO Group, zag de omzet in 2017 meer dan verdubbelen tot 283 miljoen euro. Dat is meer dan het zelfopgelegde, ambitieuze doel van een kwart miljard.
Vaste klanten van schoenwinkel Omoda, de zogeheten clubmembers, kunnen hun nieuwe schoeisel op dezelfde dag van bestelling gratis laten bezorgen.
ephemeral content, content met een korte levensduur, zorgt voor een hogere fear of missing out (FOMO). Dat biedt zowel kansen als bedreigingen; op deze manier zet je deze nieuwe content in voor je marketing.
Online sierradenwinkel Brandfield.nl opent vier nieuwe fysieke winkellocaties onder de rivieren. Het bedrijf uit Groningen kon de verkooppunten van Watch! overnemen. Behalve meer winkels in provinciehoofdsteden wordt ook gedacht aan België.
Hoe bied je een positieve merkervaring zonder fysieke interactie met je klant? En hoe maak je de vertaalslag van offline bezorgservices naar online? Om deze vragen te beantwoorden is het bezorgings- en retourproces van 26 modemerken en retailers binnen de Benelux door Paazl onderzocht. De onderzoeksresultaten zijn samengevat in de Delivery Experience Index.
Zalando heeft in Duitsland een nieuwe sectie toegevoegd aan zijn winkel: cosmetica. Nederland is binnenkort ook aan de beurt.
Het duurt nog een paar maanden, maar de eerste sprekers van Emerce Fashion zijn al bekend. Op donderdag 26 juni verzamelen ruim 300 fashion professionals en e-commerce experts zich in hartje Amsterdam.
Kledingconcern C&A wil in Europees e-commerce een rol van betekenis gaan spelen en rolt zijn webwinkel uit naar elf nieuwe landen, ook gebieden waar het geen fysieke winkels heeft.
Gaat tech-unicorn Farfetch dit jaar naar de beurs? Het zou zomaar kunnen, al liet José Neves, de CEO van het grootste high-end fashion platform, er niks over los. Met een waardering van vijf miljard euro is het wel een logische stap voor het tien jaar oude bedrijf.
De maker van exclusieve paspoppen Hans Boodt Mannequins zet augmented reality in voor snellere samenwerking met partijen als Prada en Louis Vuitton.
Er verdwijnen tot 250 banen bij Zalando als gevolg van verregaande automatisering bij de afdeling Marketing. Klanten zullen anders worden benaderd, meer op basis van data met technologie, waardoor minder medewerkers nodig zijn.