GfK: wat fashion retailers kunnen verwachten van generatie Z
Generatie Z staat op het punt om invloedrijke fashion shoppers te worden. Nu al beïnvloeden ze hun ouders, stelt Ine Polak van onderzoeksbureau GfK tijdens eFashion 2017.
Generatie Z staat op het punt om invloedrijke fashion shoppers te worden. Nu al beïnvloeden ze hun ouders, stelt Ine Polak van onderzoeksbureau GfK tijdens eFashion 2017.
Suitable heeft branchegenoot Mydistrict overgenomen. De kledingwebshop Mydistrict gaat geheel op in Suitable, dat al drie webshops exploiteert in Nederland, België en Duitsland naast veertig fysieke winkels in Nederland.
Hudson’s Bay opent vandaag zijn eerste Nederlandse filiaal op het Rokin in Amsterdam. Later deze week volgen Den Haag en Rotterdam. Er moeten uiteindelijk twintig warenhuizen komen, maar de retailer is online niet vergeten.
Doniger Fashion Group, het moederbedrijf van de modemerken McGregor en Gaastra na de doorstart van vorig jaar, vraagt surseance aan. Dat geldt ook voor de websites.
Wat kan Instagram Stories betekenen voor merken en bedrijven in de modebranche? Volgens Kirsten Jassies van justK is deze visuele manier van verhalen vertellen de doodsteek voor saaie content.
Het aantal bedrijven dat online kleding verkoopt stijgt snel. En de verschuiving naar op internet kleding kopen valt samen met een daling van het aantal werkende personen in de kledingwinkelbranche. Dat meldt het CBS op basis van een nieuwe analyse.
My Jewellery is een online sieraden- en kledingplatform dat zes jaar geleden vanuit liefhebberij werd gestart door Sharon Hilgers. Inmiddels telt het bedrijf meer dan honderd medewerkers. Het managen van de groei is de grootste uitdaging, vertelt Hilgers tijdens eFashion.
De Nederlandse modeontwerper en tv-persoonlijkheid Nikkie Plessen heeft een online winkel op Tmall Global geopend, Alibaba’s e-marktplaats voor merken en detailhandelaren zonder fysieke aanwezigheid in China.
Retailers toegang geven tot een grotere voorraad zonder dat daar inkoop voor nodig is, dat is in een notendop het idee achter Stockbase. “Met dit concept willen we de traditionele samenwerking tussen retailer en leverancier innoveren,” vertelt Stephan Bliek tijdens eFashion.
H&M Group zet morgen een nieuwe winkelformule in de markt: Arket. De webwinkel gaat met een beperkt assortiment op 23 augustus open, de eerste flagshipstore gaat vrijdag in Londen open. Daarna worden assortiment en winkelnetwerk uitgebreid.
Kledingmerk FreshCotton opent een pop-upstore op muziekfestival Lowlands. Wie voor acht uur ’s avonds online nieuwe kleding bestelt, kan die de dag erna ter plekke afhalen om weer schoon en fris het terrein op te gaan.
De Engelse multichannel retailer The Hut Group neemt de activiteiten van Glossybox over en koopt daarmee grootaandeelhouders Rocket Internet en Kinnevik uit.
Zalando realiseerde in het eerste half jaar een omzet van ruim 2 miljard euro tegen 1,7 miljard een jaar geleden. Dat blijkt uit de definitieve cijfers die zojuist bekend zijn gemaakt. Het bedrijfsresultaat was echter nauwelijks hoger dan vorig jaar, 102 miljoen euro.
Het failliete modemerk American Apparel keert terug. Het Canadese Gildan Activewear wil de website een dezer dagen nieuw leven inblazen.
Martine de Ridder stopt met haar online modeplatform Fashiolista. Dat maakte ze dit weekend bekend op haar vlog. Zij noemt een verschil van inzicht met de investeerders de belangrijkste oorzaak. “Het zat hem in de korte termijn versus lange termijn visie.”