More stories

Snelle groei voor modeplatform Otrium

Het Nederlandse modeplatform Otrium streeft dit jaar naar een kleine verviervoudiging van de omzet, evenals winstgevendheid voor de Nederlandse operatie. “Op beide punten liggen we voor op schema,” zegt CEO Max Klijnstra in het nieuwe nummer van Emerce.

Fashion
Premium

Zalando: tien procent omzet is van derden

Bijna tien procent van de omzet op Zalando wordt gerealiseerde door merken zelf en aangesloten winkelketens. Het bedrijf wil het partnerpogramma hierachter meer dan verdubbelen op middellange termijn.

Marketplaces

H&M ontwikkelt voice-app met Google

H&M onderzoekt of en wat het kan doen met voice-apps en werkt daartoe samen met Google. Eerste toepassing: een app die een persoonlijke stylist aanroept, letterlijk: opbelt, voor gesproken advies over kleding of wooninrichting.

Tech

Zalando opent fysieke cosmeticawinkel

Zalando opent in de komende weken een fysieke winkel met cosmetica in Mitte, het hipste deel van de stad. De locatie wordt ingezet voor sampling en bijeenkomsten met merken en fans om content te maken voor het online kanaal.

Fashion

Alibaba neemt belang in Frans fashiontechbedrijf

Alibaba Group heeft een minderheidsbelang verworven in het Franse Ordre. Het bedrijf levert imagingtechnologie voor de zakelijke modemarkt. Alibaba gaat de VR- en paskamertechnologie inzetten op de Chinese consumentenmarkt.

Fashion

Weer 1 miljoen groeigeld voor kledingplatform The Next Closet

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft wederom 1 miljoen euro groeigeld opgehaald. Het geld wordt onder meer gebruikt voor de vorige week gelanceerde Belgische website.

Fashion

About You naar miljard euro omzet

De in Nederland nog betrekkelijk nieuwe online kledingwinkel About You wil binnen drie à vier jaar groeien tot een omzet van een miljard euro.

Fashion

Personal shopper voor kinderen Bundleboon wil naar Denemarken en Zweden

Bundleboon, het Nederlandse bedrijf dat online een passend kledingpakket samenstelt voor kinderen, wil volgend jaar uitbreiden naar Denemarken en Zweden. Dat vertelde het bedrijf gisteren tijdens Startup Bootcamp in Utrecht. Bundleboon draaide drie maanden mee in de ‘Class of 2018’.

Fashion

Domme korting is dood, leve slimme loyaliteit

Iedereen geeft korting, maar eigenlijk is dat een heel platte manier om consumenten aan je te binden. Bovendien kun je jezelf hiermee niet onderscheiden van je concurrenten, waardoor het niet langer een effectief instrument is. Hoe til je je loyaliteitsprogramma naar een hoger plan?

Customer Loyalty

Loavies moet verkoop t-shirts staken

Webwinkel Loavies mag van de rechter geen geen kleding verkopen waar ‘Not your Baby’ op staat. Loavies reageerde niet op sommaties van het gelijknamige bedrijf.

Legal

DHL en United Wardrobe in emissievrij bezorgen

DHL Parcel en fashion startup United Wardrobe gaan samenwerken voor de bezorging van tweedehands fashion artikelen. Daarvoor heeft DHL een verzendtool ontwikkeld binnen het online fashion platform.

Fashion

Nieuwe webwinkel American Apparel richt zich ook op Benelux

De Amerikaanse modeketen American Apparel is terug met een internationale webwinkel, waar ook Nederlanders en Belgen kleding kunnen bestellen.

Fashion

Alibaba start exclusieve club, loyaliteit hoger op de agenda

Groei is niet meer het enige dat centraal staat bij Alibaba. De e-commercereus stampt programma’s uit de grond om gebruikers van de diverse platformen loyaal te houden. De meest recente toevoeging is een zeer exclusieve club. Het moet zowel voor merken als consumenten benadrukken dat er ook een plek is voor luxe bij het Chinese internetbedrijf.

Customer Loyalty

Boete voor webwinkel CoolCat voor de helft van tafel

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de webwinkel van fashionketen CoolCat terecht een boete opgelegd omdat het bedrijf de terugbetalingsplicht na annulering van de aankoop heeft genegeerd. Dat heeft de rechtbank bepaald.

Fashion

17 expert-tips om je conversie te verhogen

Adverteren is kostbaar. Dus voor je die euro’s in een AdWords- of Facebookcampagne steekt, wil je misschien eerst onderzoeken of je niet meer bestaande bezoekers kunt omtoveren tot klant. 17 tips voor een betere conversie.

Conversie