Richemont doet bod op Yoox Net-a-Porter
Richemont Group, eigenaar van luxe merken als Cartier en Dunhill, wil 2,7 miljard euro betalen om Yoox Net-a-Porter van de beurs te halen.
Richemont Group, eigenaar van luxe merken als Cartier en Dunhill, wil 2,7 miljard euro betalen om Yoox Net-a-Porter van de beurs te halen.
Zalando opent deze zomer weer twee fysieke retailoutlets, wat het totaal op de Duitse markt op vijf brengt. De twee nieuwe vestigingen komen in Hamburg en Leipzig.
Bij De Bijenkorf verdwijnen 143 banen omdat het warenhuis zijn eigen distributiecentrum sluit. De activiteiten zullen worden gebundeld met die voor de webshop en uitbesteed aan een externe partij.
Schoenenwinkel Omoda wisselt per vandaag van logistiek partner en verlaat PostNL voor de diensten van DHL, onderdeel van Deutsche Post DHL Group.
Amazon.com heeft een Amerikaans patent gekregen op een technologie die ervoor zorgt dat spiegels de werkelijke wereld combineert met een digitale projectie. Handig, bijvoorbeeld, als spiegel bij het passen en kopen van kleding.
H&M lanceert begin volgend jaar een nieuw, internationaal online merk dat zich voornamelijk richt op millenials: /Nylden.
Online shoppingplatform Stylefruits stopt er volgende week donderdag mee. Dan sluit eigenaar Ströer de deuren van de site in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Polen.
H&M Group breidt zijn aanwezigheid op de Chinese online marktplaats Tmall uit met de introductie van H&M-kleding en interieurdesign en -collecties via het merk H&M Home.
Online retailers en webwinkels kunnen tegen betaling gebruik gaan maken van de IT-architectuur van modewinkel About You, onderdeel van OTTO Group.
De investeringstak van H&M, H&M CO:LAB, steekt met andere partijen twee miljoen dollar in een webshop die zijn eigen duurzame vrouwenkleding maakt.
Zalando slaat Sinterklaas over en gaat op alle vijftien markten in een keer door richting kerst met koopjes, kortingen en acties. Eerste halte: Black Friday.
De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.
De Britse online retailer ASOS laat klanten kleding 30 dagen uitproberen. Zij hoeven alleen te betalen voor de kledingstukken die zij houden.
Babykleding is de snelstgroeiende categorie kleding bij Amazon, volgens een nieuwe studie van One Click Retail. De verkopen stegen in het derde kwartaal 67 procent naar 50 miljoen dollar.
Het aandeel Zalando noteert bijna vier procent lager kort na opening van de handel aan de beurs in Frankfurt. Het bedrijf meldt een forse winstdaling over het derde kwartaal.