H&M open op Tmall, sluit fysieke winkels
H&M Group breidt zijn aanwezigheid op de Chinese online marktplaats Tmall uit met de introductie van H&M-kleding en interieurdesign en -collecties via het merk H&M Home.
H&M Group breidt zijn aanwezigheid op de Chinese online marktplaats Tmall uit met de introductie van H&M-kleding en interieurdesign en -collecties via het merk H&M Home.
Online retailers en webwinkels kunnen tegen betaling gebruik gaan maken van de IT-architectuur van modewinkel About You, onderdeel van OTTO Group.
De investeringstak van H&M, H&M CO:LAB, steekt met andere partijen twee miljoen dollar in een webshop die zijn eigen duurzame vrouwenkleding maakt.
Zalando slaat Sinterklaas over en gaat op alle vijftien markten in een keer door richting kerst met koopjes, kortingen en acties. Eerste halte: Black Friday.
De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.
De Britse online retailer ASOS laat klanten kleding 30 dagen uitproberen. Zij hoeven alleen te betalen voor de kledingstukken die zij houden.
Babykleding is de snelstgroeiende categorie kleding bij Amazon, volgens een nieuwe studie van One Click Retail. De verkopen stegen in het derde kwartaal 67 procent naar 50 miljoen dollar.
Het aandeel Zalando noteert bijna vier procent lager kort na opening van de handel aan de beurs in Frankfurt. Het bedrijf meldt een forse winstdaling over het derde kwartaal.
Fashionchick-oprichters Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong hebben het platform Jurkjes.nl en internationale varianten overgenomen. De ondernemers laten daarmee voor het eerst sinds de verkoop van Fashionchick aan Sanoma weer van zich horen.
Adidas is het eerste merk dat op Zalando de mogelijkheid biedt om schoenen ín de winkel qua ontwerp helemaal te personaliseren.
Investeerder Peak Capital stopt 1 miljoen euro in de Utrechtse start-up United Wardrobe, die zich de grootste kledingmarktplaats in Nederland en België noemt. De investering wordt gebruikt om het internationale marktaandeel te vergroten.
Bijna een kwart van elke euro die aan mode besteed wordt, wordt tegenwoordig online uitgegeven. Met een groei van 30 procent is de online fashion markt in de afgelopen 12 maanden opnieuw flink gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK onder ruim 5.000 respondenten.
Sinds deze week verkoopt deBijenkorf.nl het prestigieuze merk Cartier. De Bijenkorf zegt de eerste multibrand retailer in Nederland die Cartier online verkoopt.
Online modewinkel About You, dat onlangs in Nederland van start ging, zoekt nieuwe externe investeerders die vele tientallen miljoenen euro’s willen neerleggen voor een kwart tot een derde van het bedrijf.
Modehuis CoolCat heeft een Duitse webwinkel gelanceerd. De Nederlandse webwinkel kreeg regelmatig bestellingen uit Duitsland en af en toe reden storemanagers van Nederlandse CoolCat winkels die gevestigd zijn aan de grens naar Duitsland om pakketjes af te leveren.