More stories

Premium

Helft formules H&M Group groter online dan in retail

Vier van de zeven retailformules van H&M Group zijn geografisch gezien groter online dan in de fysieke wereld. Het bedrijf lanceert dit jaar nog twee nieuwe online formules: millennialmerk /Nyden en discounter Afound.

E-commerce

Nieuwe 3D-scanner voor virtueel passen van kleding

Het is zeker niet de eerste 3D scanner voor het virtueel passen van kleding, maar de Brusselse startup Treedy’s denkt het toch weer ietsje beter te kunnen doen. Hun vinding zou reeds door Zalando zijn besteld.

Fashion

750.000 groeigeld voor marktplaats voor mode-outlets

De Nederlandse marktplaats voor mode outlets Otrium heeft een investering binnengesleept van 750.000 euro van Adriaan Mol (Mollie & Messagebird), Fred Gehring (ex-CEO Tommy Hilfiger) en Ludo Onnink (ex-CFO Tommy Hilfiger).

Fashion
Premium

Richemont doet bod op Yoox Net-a-Porter

Richemont Group, eigenaar van luxe merken als Cartier en Dunhill, wil 2,7 miljard euro betalen om Yoox Net-a-Porter van de beurs te halen.

E-commerce

Zalando opent weer twee outlets

Zalando opent deze zomer weer twee fysieke retailoutlets, wat het totaal op de Duitse markt op vijf brengt. De twee nieuwe vestigingen komen in Hamburg en Leipzig.

Fashion

Ontslagen bij distributiecentrum De Bijenkorf

Bij De Bijenkorf verdwijnen 143 banen omdat het warenhuis zijn eigen distributiecentrum sluit. De activiteiten zullen worden gebundeld met die voor de webshop en uitbesteed aan een externe partij.

Fulfillment

Omoda ruilt PostNL in voor DHL

Schoenenwinkel Omoda wisselt per vandaag van logistiek partner en verlaat PostNL voor de diensten van DHL, onderdeel van Deutsche Post DHL Group.

Logistics

Amazon patenteert ‘interactieve spiegel’

Amazon.com heeft een Amerikaans patent gekregen op een technologie die ervoor zorgt dat spiegels de werkelijke wereld combineert met een digitale projectie. Handig, bijvoorbeeld, als spiegel bij het passen en kopen van kleding.

Fashion
Premium

H&M lanceert nieuw online merk /Nyden

H&M lanceert begin volgend jaar een nieuw, internationaal online merk dat zich voornamelijk richt op millenials: /Nylden.

E-commerce

Stylefruits.nl stopt ermee

Online shoppingplatform Stylefruits stopt er volgende week donderdag mee. Dan sluit eigenaar Ströer de deuren van de site in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Polen.

Fashion
Premium

H&M open op Tmall, sluit fysieke winkels

H&M Group breidt zijn aanwezigheid op de Chinese online marktplaats Tmall uit met de introductie van H&M-kleding en interieurdesign en -collecties via het merk H&M Home.

E-commerce platforms
Premium

About You opent IT-infra voor derden

Online retailers en webwinkels kunnen tegen betaling gebruik gaan maken van de IT-architectuur van modewinkel About You, onderdeel van OTTO Group.

E-commerce platforms

Venturestak H&M stapt in webwinkel ADAY

De investeringstak van H&M, H&M CO:LAB, steekt met andere partijen twee miljoen dollar in een webshop die zijn eigen duurzame vrouwenkleding maakt.

Venture

Ook bij Zalando is december al begonnen

Zalando slaat Sinterklaas over en gaat op alle vijftien markten in een keer door richting kerst met koopjes, kortingen en acties. Eerste halte: Black Friday.

Fashion

Alibaba brengt kunstmatige intelligentie naar fysieke modewinkels

De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.

Customer Experience