More stories

Zalando lanceert gepersonaliseerd stijladvies in België

Ook Belgische klanten van Zalando kunnen voortaan online gepersonaliseerd stijladvies krijgen. De stijladviesdienst Zalon bestaat al sinds 2014, maar was eerst alleen in Oostenrijk, Zwiterland en Nederland beschikbaar.

Fashion

Zalando: ‘We groeien harder dan de online modemarkt’

Zalando groeit naar eigen zeggen harder dan de e-commerce modemarkt. De retailer zag zijn omzet met 23,1 procent in het eerste kwartaal stijgen naar 980 miljoen euro, net dus geen miljard.

Fashion

Etrias neemt webwinkel DeSchoenenfabriek over

Webwinkelketen Etrias Lifestyle Stores heeft voor een onbekend bedrag online schoenenwinkel Deschoenenfabriek.nl overgenomen.

Retail

Tommy Hilfiger, Alibaba en Men At Work naar Emerce eFashion

Klinkende namen dit jaar op Emerce eFashion op 22 juni in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Namens het bekende merk Tommy Hilfiger komt Anne-Christine Schäffer-Polet naar Amsterdam. Zij vertelt uitgebreid over de lancering van de Digitale Showroom in 2014.

Fashion

POM Amsterdam: Snel groeien door de juiste resellers

Niet veel ondernemers durfden het aan om een luxeproduct te lanceren tijdens de economische crisis. Maar Liesbeth en Violet Lotgering, oprichtsters van POM Amsterdam, zagen juist kansen. Binnen een half jaar waren hun items te koop in 40 winkels en zes jaar later zijn dit er ruim 650. “We zijn ambitieus en durven groot te denken.”

Fashion

Enorm veel klachten over online bestellingen H&M

Vanaf eind januari ervaren klanten van H&M veel diverse problemen bij hun bestelling. Zo kunnen mensen niet inloggen, worden bestellingen niet geleverd of zomaar geannuleerd, retouren worden niet goed verwerkt, er worden onverwachts aanmaningskosten in rekening gebracht, er staan verkeerde betalingskenmerken op acceptgiro’s. Dat bleek zaterdag bij VARA’s Kassa.

Fashion

Tommy Hilfiger publiceert Europese mobiele app

Tommy Hilfiger heeft in zeventien Europese landen een mobiele app uitgebracht met daarin shoppable Instagram-foto’s, onder meer van de voorjaarscollectie het modemerk met topmodel Gigi Hadid ontwikkelde.

Fashion

Na FRENDZ nieuwe online labels rond merknaam V&D

V&D keert als zodanig niet meer terug, maar het bedrijf V&D Concepthouse, dat woensdag de sociale mode-app FRENDZ lanceerde, gaat nog wel wat doen met de erfenis van het beroemde warenhuis. Dat zegt mede-initiatiefnemer Ronald van Zetten tegen Emerce.

Fashion

Zalando haalt 1 miljard euro omzet net niet

Zalando kwam het afgelopen kwartaal net niet boven de 1 miljard euro omzet uit. De omzetgroei was met 22 tot 24 echter stabiel.

Fashion

‘Wal-Mart koopt moderetailer Bonobos’

Warenhuis Wal-Mart is van plan om online retailer Bonobos over te nemen. Een van de investeerders van Bonobos is Wal-Mart rivaal Nordstrom.

Fashion

Iedereen volgt Stitch Fix: machine learning en mens samen in fashion

Stitch Fix is de naam die iedereen volgt. Ook in de fashionindustrie landt namelijk het idee dat machine learning voor grote verandering zal zorgen. Dit kledingbedrijf laat zien welke rol algoritmes kunnen hebben, maar blijft die combineren met menselijke input.

Customer Experience

Omoda begint televisiecampagne

Schoenenwinkel Omoda is de komende twee maanden op televisie te zien met vier reclamespots. Het bedrijf uit Zierikzee wil met de campagne een breder publiek aanspreken binnen Nederland.

Retail

Zalando besteedt tweederde reclamebudget aan televisie

Zalando besteedt op thuismarkt Duitsland tweederde van zijn reclamebudget aan tv-commercials en achttien procent bij online kanalen. Dat verraadt de sterke nadruk op het laden en uitbouwen van Zalando als merk.

Duitsland

Yoox Net-a-Porter vernieuwt Valentino.com

De Europese webwinkel met luxe modeartikelen Yoox Net-a-Porter gaat zijn markt- en techniekkennis aanwenden om Valentino.com op te frissen.

Cross Border

Zalando België levert pakjes met chirurgische precisie

Zalando doet in België een proef waarbij de bezorger naar de kopende klant toekomt, waar hij zich ook bevindt. De afleveroptie werkt met geolocatie en leest daarom, met diens toestemming, de GPS-positie van de klant uit

Logistics