More stories

Franse modehuis Givenchy betreedt Nederlandse online markt

Het Franse modehuis Givenchy betreedt met zijn webwinkel de Nederlandse markt. Ook consumenten in Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk kunnen de hele collectie online kopen.

Fashion

Hunkemöller lanceert eerste click & buy modeshow

Hunkemöller heeft deze week haar eerste click & buy modeshow in het Afas live gehouden. Bijzonder was dat de producten op de pagina onder de livestream getoond werden en meteen besteld konden worden.

Fashion

Winkels Zara krijgen robothulpjes

Winkelketen Zara is bezig om zijn grootste winkels uit te rusten met robothulpjes. De mechanische hulpjes halen online orders uit de magazijnen om die vervolgens mee te geven aan de wachtende klant.

Fashion

About You: focus op groter marktaandeel in bestaande landen

Het Duitse fashionplatform About You, dat zijn entree in de Nederlandse markt vorig jaar groots aankondigde, heeft geen plannen voor fysieke kantoren in andere landen. Dat zegt medeoprichter Sebastian Betz in het nieuwe nummer van Emerce.

Fashion

Winst Zalando onder druk door flinke investeringen, plannen voor nieuwe markten

Zalando houdt voor 2018 rekening met een omzetgroei van 20 tot 25 procent. Dat maakte het Duitse bedrijf vanochtend bekend bij de presentatie van de jaarcijfers. Maar de winst staat sterk onder druk.

E-commerce

Zalando investeert in rijdende robots voor magazijnen

Zalando neemt een minderheidsbelang in de start-up Magazino uit München die rijdende robots maakt voor in distributiecentra. Het is een strategische investering die uiteindelijk kan leiden tot een hogere mate van automatisering bij het samenstellen van orders van consumenten.

Fulfillment

Omoda stapt over op Salesforce Commerce Cloud

Schoenwinkel Omoda stapt over van een systeem op maat naar het internationale cloudplatform Commerce Cloud van Salesforce.

Fashion

Kwantum start nieuw merk met interieurbloggers

Woonwinkel Kwantum lanceert een nieuw interieurmerk WOWN! dat is bedacht door drie Nederlandse bloggers op het gebied van interieur. Anki Wijnen van Zilverblauw, Suzanne de Jong van &SUUS en Souraya Hassan van Binti Home ontwierpen zij alledrie een collectie in hun eigen herkenbare stijl.

Fashion

Jorik Dopmeijer (AH) naar Nike

Jorik Dopmeijer, verantwoordelijk voor AH’s Appie en voorheen voor NU.nl, gaat per 1 april aan de slag bij Nike als product manager Retail Experiences EMEA.

Customer Experience
Premium

Casino Group koopt Sarenza

Dochterbedrijf Monoprix van het Franse concern Casino Groupe voert exclusieve onderhandelingen voor de overname van de Europees werkende online schoenwinkel Sarenzo. De onderhandelingen zijn bijna rond.

E-commerce

Zalando open voor aanbod van lokale, fysieke kledingwinkels

Lokale retailers hoeven Zalando niet meer als bedreiging te zien nu het voor hen mogelijk wordt om ook zelf via de internationale kledingwinkel spullen te verkopen.

Fashion

Zalando breidt uit met 150 cosmeticamerken

Zalando breidt komend voorjaar zijn assortiment uit beautyproducten. Bij livegang zouden wel tot 150 merken als leverancier aanwezig kunnen zijn.

Duitsland
Premium

Helft formules H&M Group groter online dan in retail

Vier van de zeven retailformules van H&M Group zijn geografisch gezien groter online dan in de fysieke wereld. Het bedrijf lanceert dit jaar nog twee nieuwe online formules: millennialmerk /Nyden en discounter Afound.

E-commerce

Nieuwe 3D-scanner voor virtueel passen van kleding

Het is zeker niet de eerste 3D scanner voor het virtueel passen van kleding, maar de Brusselse startup Treedy’s denkt het toch weer ietsje beter te kunnen doen. Hun vinding zou reeds door Zalando zijn besteld.

Fashion

750.000 groeigeld voor marktplaats voor mode-outlets

De Nederlandse marktplaats voor mode outlets Otrium heeft een investering binnengesleept van 750.000 euro van Adriaan Mol (Mollie & Messagebird), Fred Gehring (ex-CEO Tommy Hilfiger) en Ludo Onnink (ex-CFO Tommy Hilfiger).

Fashion