More stories

CoolCat opent Duitse webwinkel

Modehuis CoolCat heeft een Duitse webwinkel gelanceerd. De Nederlandse webwinkel kreeg regelmatig bestellingen uit Duitsland en af en toe reden storemanagers van Nederlandse CoolCat winkels die gevestigd zijn aan de grens naar Duitsland om pakketjes af te leveren.

Fashion

Zalando start met verkoop beautyproducten

Online retailer Zalando gaat voorjaar 2018 cosmeticaproducten verkopen. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend bij de presentatie van de voorlopige kwartaalcijfers.

Fashion

Modeplatform Frendz lanceert digitaal betaalmiddel

Het modeplatform Frendz, dat is voortgekomen uit de doorstart van warenhuis V&D, lanceert de FashionCoins, een digitaal betaalmiddel dat exclusief op Frendz te gebruiken is.

Payment

Amazon ontwikkelt eigen sportkledingmerk

Amazon ontwikkelt bij wijze van proef een eigen sportkledingmerk en schakelt daarvoor producenten in die normaalgesproken leveren aan partijen als Gap, Nike, Under Armour en Uniqlo.

Fashion

Modewinkel About You naar 250 miljoen omzet

Deze week lanceert OTTO zijn online modewinkel About You in Nederland. Samen met de andere landen ligt de formule op koers om dit jaar een omzet van 250 miljoen euro te boeken.

Fashion

‘Beter een blog met nieuwsbrief dan social’

Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.

Fashion

Lesara: ‘Onze website is bijna overbodig, app domineert’

Tachtig procent van het verkeer en driekwart van de omzet van online modewinkel Lesara komt al via het mobiele kanaal. “De vaste website is bijna overbodig”, zei CEO Roman Kirsch gisteren op Emerce eDay. “In India zijn shops die alleen nog maar via hun app werken en helemaal geen site meer hebben.”

E-commerce

Ukje.nl: ’40 procent komt al uit het buitenland’

Als kersverse moeder ergerde Sifra Douma zich aan het rommelige geheel, dat werd gevormd door babymeubeltjes met elk een eigen printje. Ze maakte een wipstoelhoes die wél bij de rest van het interieur paste. Dit was het begin van een goedlopende webwinkel in hoezen voor babymeubilair.

Cross Border

Inditex live als verkooppartner op Zalando

Nederland is de eerste internationale markt waar Zalando met Inditex-label Oysho gaat samen werken. “Dit was eerst ondenkbaar, ze zien ons echter niet als concurrent maar als technologiepartij”, vertelt Zalando’s Ken Fontijn.

E-commerce

HEMA in de etalage

Warenhuis HEMA zegt dat het zijn strategische toekomstscenario’s bestudeert, wat betekent dat het bedrijf te koop staat. Dat vertelde de leiding zojuist bij de presentatie van de kwartaalcijfers, waar ook de visie op internationalisering en e-commerce werden belicht.

Retail

Sustainable Apparel Coalition: ‘We willen één taal over duurzaamheid’

Het online platform van de Sustainable Apparel Coalition moet binnen niet al te lange tijd ook consumenten informeren over duurzaamheid in de fashionindustrie. Dit vertelt Sophie Schop op Emerce eFashion. ‘Het doel is om één taal te ontwikkelen over duurzaamheid’.

Fashion

Nieuwe NBA-shirts van Nike: fanmarketing en data in topvorm

Vanaf deze week zal een fan-shirt van een NBA basketballteam nooit meer zomaar een shirt zijn. Nike introduceert namelijk een nieuw NBA-shirt dat direct ook je ticket naar exclusieve content en aanbiedingen is. Het is de ultieme vorm van fanmarketing en zorgt voor een unieke manier van dataverzameling. Wat een geweldige zet van zowel Nike als de NBA. Dit is de toekomst: datagedreven fanmarketing.

Community Management

Nieuwe positionering wehkamp, evolueert naar marktplaats

Wehkamp staat op het punt zijn nieuwe merkuitstraling en positionering bekend te maken. Het bedrijf wil weer een duidelijk herkenbaar gezicht kunnen opzetten om de groei te herpakken.

Retail

‘Toevoeging beeldanalytics verbetert voorspelling consumentengedrag’

Retailers die met algoritmes de smaak en productvoorkeur van hun klanten voorspellen laten vaak een heel belangrijke informatiebron links liggen. Door beeldherkenning en de analytics die hieruit voortkomen in te zetten, is consumentengedrag veel nauwkeuriger te voorspellen. Dat zegt Dennie van den Biggelaar, Data Scientist bij Building Blocks.

Analytics

Dertig miljoen euro groeigeld voor Lesara

De online prijsvechter Lesara heeft dertig miljoen euro nieuw groeigeld opgehaald bij Amerikaanse en Europese investeerders voor verdere Europese expansie. Oprichter Roman Kirsch spreekt op EMERCE eDay over hoe hij in korte tijd een bijna Europadekkende winkel optuigde.

E-commerce