Omzet Zalando in derde kwartaal een vijfde hoger
Zalando meldt over het derde kwartaal een omzet die bijna een vijfde hoger ligt. Het gaat om voorlopige cijfers. Begin november komt Zalando met definitieve cijfers.
Zalando meldt over het derde kwartaal een omzet die bijna een vijfde hoger ligt. Het gaat om voorlopige cijfers. Begin november komt Zalando met definitieve cijfers.
David Lauren, de zoon van Ralph Lauren, wordt chief innovation officer van het modebedrijf. Hij stond ooit aan de wieg van de e-commercesite Polo.com.
Zalando lanceert ook voor Nederland zijn dienst Zalon, een personal shopping-dienst voor zowel mannen als vrouwen. Met Zalon wil Zalando naar eigen zeggen de ‘schakels in de modewereld verder met elkaar verbinden’.
Wie zich enigszins in het fenomeen bloggers anno 2016 heeft verdiept, zal de naam Negin Mirsalehi niet zijn ontgaan. Negin is blogger op wereldniveau met volgers in de US, UK, Italië en Nederland.
Online juwelenhuis House of Eléonore opent vandaag in de Bijenkorf Rotterdam een shop-in-shop.
Nike verkoopt steeds meer online. De online verkopen zijn in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar met 49 procent gestegen.
Startup Sqetch stelt zijn marktplaats wat verder open zodat fabrikanten, leveranciers en designers nu gratis berichten naar elkaar kunnen sturen. “We hebben tweeduizend geregistreerde gebruikers, dus er is duidelijk een markt”, zegt medeoprichter Wouter de Roy van Zuidewijn.
Fashionoutlet To-Be-Dressed.nl is in een nieuw jasje online gegaan. De outlet voor fysieke retailers groeit, naar verwachting, in 2017 richting 10 miljoen euro omzet voor die winkeliers.
Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen en deze geeft bol.com een leidende positie met een omzet van 730 miljoen euro.
Amazon is met afstand de grootste e-commercepartij in Duitsland, blijkt uit nieuw onderzoek. Het is zeker drie keer groter dan nummer 2 Otto en acht keer groter dan nummer 3 Zalando.
De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.
Zeventien procent van de Nederlandse webwinkels wordt door fabrikanten verplicht om concurrentiebeperkende maatregelen te nemen. Ze moeten prijsafspraken volgen of mogen bijvoorbeeld helemaal niet of slechts deels actief zijn op marktplaatsen en prijsvergelijkers.
Zalando start een platform waar merken socialinfluencers kunnen vinden om voor hen reclame te bedrijven richting hun fans.
Binnenkort is het mogelijk om direct vanuit Google Images door te klikken naar webwinkels die kleding op foto’s verkopen.
Instagram ontwikkelt zich hoog tempo tot een inspiratie- en verkoopplatform voor de mode-industrie. Dat blijkt uit cijfers die Instagram deze week zelf naar buiten heeft gebracht.