Boohoo neemt rivaal Nasty Gal over
De Britse moderetailer Boohoo heeft rivaal Nasty Gal overgenomen voor 20 miljoen dollar, maar die blijft verder zelfstandig.
De Britse moderetailer Boohoo heeft rivaal Nasty Gal overgenomen voor 20 miljoen dollar, maar die blijft verder zelfstandig.
Webwinkel The Little Green Bag opent een nieuwe zaak aan de Steenweg 43 in Utrecht. Daar worden tassen, sieraden en accessoires aangeboden.
Modemerk JOSH V komt met een passervice aan de deur. Samen met een aantal andere wijzigingen die het bedrijf doorvoert wil het daarmee de klantervaring verbeteren. Terwijl de klant haar kledingstukken past, wacht de pakketbezorger voor de deur. Een tijdelijk marketingmiddel of serieuze poging de customer experience naar een hoger plan te tillen?
Scottybons van Noor de Bruijn neemt concurrent B-Dressed over. Online personal shopping voor vrouwen begint in Nederland aan te slaan. Hoewel nog een kleine markt is er wel sprake van dubbelcijferige groei.
Fabrikant van sportkleding Under Armour realiseert een derde van zijn verkopen via eigen kanalen als e-commerce, factory outlets en brand stores. Die kanalen groeien qua omzet sneller dan die van derden.
De grote groei op thuismarkt Engeland is er uit bij kledingwinkel ASOS, maar op het Europese vasteland en in de VS wordt nog forse dubbelcijferige groei gerealiseerd.
De politie waarschuwt voor de webshop theSneakercity. Dat zou geen betrouwbare handelspartij zijn.
Na Jet.com koopt warenhuis Walmart nu ook al het in Boston gevestigd ShoeBuy, een concurrent van Amazon dochter Zappos. Voor het ruim vijftien jaar oude internetbedrijf wordt 70 miljoen dollar neergeteld.
Verkoopplatform Vente-privee investeert 80 miljoen euro in een eigen accelerator, zo maakt het bedrijf vandaag bekend. Daartoe is een samenwerking gerealiseerd met Station F, de grootste startupcampus in Frankrijk.
Amazon heeft in Europa 5,7 procent van de fashionmarkt in handen, net achter Zalando dat met 6,1 procent en OTTO met 6,2 procent dat de marktleider is.
Zalando gaat vanaf komend voorjaar kleding aan de deur verstellen, korter maken naar wens van de klant. In Berlijn krijgen klanten hiervoor bezoek aan huis.
Jerome Griffith wordt de nieuwe CEO van moderetailer Lands’ End. Hij begint in maart.
Tien procent van de merken die actief zijn op Zalando verkopen hun artikelen via de marktplaats, vanuit hun eigen magazijn. De bekende winkel wordt enkel gebruikt voor marketingdoeleinden.
De Britse online moderetailer ASOS gaat de productie in eigen land uitbreiden. Nu wordt slechts 4 procent van de eigen producten in Londen gemaakt.
Grote polsbanden en breekbare led-jurkjes behoren tot het verleden. De toekomst van de mode ligt bij slimme vezels en stoffen die zacht en vloeiend zijn.