More stories

H&M opent nieuw label online in 18 landen

H&M Group zet dit voorjaar een nieuwe winkelformule in de markt. Bij de lancering heeft ARKET één flagshipstore, in Londen, en achttien digitale puien in Europa.

Fashion

Adidas stopt met tv-reclame, alle kaarten op online

Sportfabrikant Adidas trekt de stekker uit de tv-reclame. Zijn klanten, het jonge publiek, zit overwegend op mobiele en andere digitale media. Adverteren op televisie is daarom zinloos. CEO Kasper Rorsted wil de e-commerceomzet verviervoudigen.

Fashion

Zalando Nederland: We willen een platform worden

Build platforms, not walls. Moderetailer Zalando wil een platform worden voor partners, vertelde Ken Fontijn, Country Manager Benelux van Zalando, zojuist op Emerce eRetail in Bussum. “Zalando heeft nog geen 1 procent van de modemarkt. Hoe kunnen we onze marktaandeel uitbreiden zonder te hoeven investeren in nog meer magazijnen?’

Fashion

Webshop Bergfreunde groeit tot 33 miljoen euro

Outdoorspecialist Bergfreunde heeft de omzet zien groeien tot 33 miljoen euro en maakt grote stappen.

Retail

Kleding.nl in Australische handen

Mitula Group Limited neemt Kleding.nl en Fashiola over. Met de Nederlandse kledingzoekmachine wil het Australische bedrijf nog verder de internationale markt op.

Fashion

Jaaromzet Zalando: 3,6 miljard, koopt webshop KICKZ

Zalando’s omzet groeide afgelopen jaar met 23 procent tot 3,6 miljard euro, keurig in de voorspelde bandbreedte. Het bedrijf maakt vanochtend bovendien zijn eerste overname van een andere webwinkel bekend, die van streetwearwinkel KICKZ.

Fashion

Amazon online marktleider in cosmeticaverkoop

Er zijn zoveel externe partijen die Amazon als verkoopplatform gebruiken dat Amazon in de VS inmiddels marktleider is op het gebied van cosmeticaverkoop.

Fashion

Rocket Internet verkoopt weer Aziatische activiteiten

Rocket Internet verkoopt grote belangen van zijn Zalora, de Aziatische zusjes van Zalando, in de Filipijnen en Indonesië.

Fashion

Zoekmachines en webportalen spelen nauwelijks rol bij aankoop kleding

Zeker zestig procent van de Nederlanders koopt online kleding, vrouwen (66 procent) vaker dan mannen (50 procent), zo blijkt uit onderzoek van Tribal en NovioResearch. Verrassend is dat de invloed van zoekmachines hierbij zeer beperkt is.

Fashion

VentureBuilders koopt Fashiolista

Start-up Studio VentureBuilders uit Amsterdam koopt een van de grootste internationale sociale netwerken die Nederland kende: Fashiolista.

Fashion

Boohoo neemt rivaal Nasty Gal over

De Britse moderetailer Boohoo heeft rivaal Nasty Gal overgenomen voor 20 miljoen dollar, maar die blijft verder zelfstandig.

Fashion

Vierde winkel voor The Little Green Bag

Webwinkel The Little Green Bag opent een nieuwe zaak aan de Steenweg 43 in Utrecht. Daar worden tassen, sieraden en accessoires aangeboden.

Fashion

JOSH V met passervice aan huis: ‘Logistiek moet je blijven innoveren’

Modemerk JOSH V komt met een passervice aan de deur. Samen met een aantal andere wijzigingen die het bedrijf doorvoert wil het daarmee de klantervaring verbeteren. Terwijl de klant haar kledingstukken past, wacht de pakketbezorger voor de deur. Een tijdelijk marketingmiddel of serieuze poging de customer experience naar een hoger plan te tillen?

Customer Experience

Personal shopper Scottybons koopt B-Dressed

Scottybons van Noor de Bruijn neemt concurrent B-Dressed over. Online personal shopping voor vrouwen begint in Nederland aan te slaan. Hoewel nog een kleine markt is er wel sprake van dubbelcijferige groei.

Fashion

Een derde omzet Under Armour uit eigen kanalen

Fabrikant van sportkleding Under Armour realiseert een derde van zijn verkopen via eigen kanalen als e-commerce, factory outlets en brand stores. Die kanalen groeien qua omzet sneller dan die van derden.

Fashion