More stories

Vente-privee start eigen accelerator

Verkoopplatform Vente-privee investeert 80 miljoen euro in een eigen accelerator, zo maakt het bedrijf vandaag bekend. Daartoe is een samenwerking gerealiseerd met Station F, de grootste startupcampus in Frankrijk.

Fashion
Premium

Amazon heeft 6 procent Europese fashionmarkt

Amazon heeft in Europa 5,7 procent van de fashionmarkt in handen, net achter Zalando dat met 6,1 procent en OTTO met 6,2 procent dat de marktleider is.

Cross Border

Zalando verstelt kleding aan de deur

Zalando gaat vanaf komend voorjaar kleding aan de deur verstellen, korter maken naar wens van de klant. In Berlijn krijgen klanten hiervoor bezoek aan huis.

Fashion

Nieuwe CEO voor Lands’ End

Jerome Griffith wordt de nieuwe CEO van moderetailer Lands’ End. Hij begint in maart.

Fashion
Premium

Zeker 150 merken actief op marktplaats Zalando

Tien procent van de merken die actief zijn op Zalando verkopen hun artikelen via de marktplaats, vanuit hun eigen magazijn. De bekende winkel wordt enkel gebruikt voor marketingdoeleinden.

E-commerce platforms

Moderetailer ASOS laat eigen kleding in Engeland maken

De Britse online moderetailer ASOS gaat de productie in eigen land uitbreiden. Nu wordt slechts 4 procent van de eigen producten in Londen gemaakt.

Fashion

De evolutie van ‘smart fashion’

Grote polsbanden en breekbare led-jurkjes behoren tot het verleden. De toekomst van de mode ligt bij slimme vezels en stoffen die zacht en vloeiend zijn.

Internet of Things

2000 overhemden in app

Overhemden.com lanceert naar eigen zeggen als eerste nichewinkel een overhemden app. De app biedt een overzicht van meer dan 2.000 verschillende overhemden van nationale en internationale merken.

Fashion

Zalando investeert in ‘LinkedIn voor de mode’

Zalando investeert in het Berlijnse bedrijf Buying Show, dat zich profileert als een ‘LinkedIn voor de mode’. Het bedrijf geeft retailers en kledingfabrikanten profielpagina’s en middelen om elkaar te contacten en bestellingen te plaatsen.

Fashion
Premium

Bestseller.com koopt meerderheid Miinto, exit RTL Ventures

De eigenaar van de Deense retailer Bestseller.com koopt de meerderheid van de aandelen in online boutiqueplatform Miinto, dat in Nederland met RTL wordt geëxploiteerd.

E-commerce platforms

Zalando minder afhankelijk van de Duitstalige markt

Voorheen was de Duitstalige markt (DACH) de belangrijkste voor online retailer Zalando, maar het verschil met de rest van Europa wordt steeds kleiner: 407 miljoen euro voor DACH versus 374 miljoen euro voor de rest van Europa, zo blijkt uit de vanochtend gepubliceerde definitieve cijfers.

Fashion

Online juwelier Blue Nile van de beurs

Online juwelier Blue Nile verdwijnt van de beurs. Het bedrijf wordt voor 500 miljoen dollar verkocht aan een groep kapitaalverschaffers waaronder Bain Capital en Bow Street.

Fashion
Premium

Miinto laat boetieks eigen webshops opzetten

E-commerceplatform Miinto begint in Nederland een nieuwe dienst waarmee boetieks op laagdrempelige wijze een eigen webwinkel kunnen opzetten en onderhouden.

E-commerce platforms

ASADRA: een eigen modeontwerper voor al je prêt-à-porter

Vandaag de dag hebben eerlijke en bewuste producten of diensten een streepje voor. McDonalds verkoopt verantwoorde salades, H&M etaleert een faire modecollectie. In die sector is nog meer ontwikkeling mogelijk, meent Adrian Silineks, medeoprichter van ASADRA. “Het is storytelling met mode. Zoals Spotify werkt in de muziekwereld, zo werkt ASADRA in de modewereld.”

Fashion

Zalando neemt belang in startup beeldherkenning

Zalando neemt een strategisch belang in Fashwell, een Zwitsers bedrijf dat specialiseert in beeldherkenning van mode-items.

Fashion