2000 overhemden in app
Overhemden.com lanceert naar eigen zeggen als eerste nichewinkel een overhemden app. De app biedt een overzicht van meer dan 2.000 verschillende overhemden van nationale en internationale merken.
Overhemden.com lanceert naar eigen zeggen als eerste nichewinkel een overhemden app. De app biedt een overzicht van meer dan 2.000 verschillende overhemden van nationale en internationale merken.
Zalando investeert in het Berlijnse bedrijf Buying Show, dat zich profileert als een ‘LinkedIn voor de mode’. Het bedrijf geeft retailers en kledingfabrikanten profielpagina’s en middelen om elkaar te contacten en bestellingen te plaatsen.
De eigenaar van de Deense retailer Bestseller.com koopt de meerderheid van de aandelen in online boutiqueplatform Miinto, dat in Nederland met RTL wordt geëxploiteerd.
Voorheen was de Duitstalige markt (DACH) de belangrijkste voor online retailer Zalando, maar het verschil met de rest van Europa wordt steeds kleiner: 407 miljoen euro voor DACH versus 374 miljoen euro voor de rest van Europa, zo blijkt uit de vanochtend gepubliceerde definitieve cijfers.
Online juwelier Blue Nile verdwijnt van de beurs. Het bedrijf wordt voor 500 miljoen dollar verkocht aan een groep kapitaalverschaffers waaronder Bain Capital en Bow Street.
E-commerceplatform Miinto begint in Nederland een nieuwe dienst waarmee boetieks op laagdrempelige wijze een eigen webwinkel kunnen opzetten en onderhouden.
Vandaag de dag hebben eerlijke en bewuste producten of diensten een streepje voor. McDonalds verkoopt verantwoorde salades, H&M etaleert een faire modecollectie. In die sector is nog meer ontwikkeling mogelijk, meent Adrian Silineks, medeoprichter van ASADRA. “Het is storytelling met mode. Zoals Spotify werkt in de muziekwereld, zo werkt ASADRA in de modewereld.”
Zalando neemt een strategisch belang in Fashwell, een Zwitsers bedrijf dat specialiseert in beeldherkenning van mode-items.
Hoge retourpercentages en ontevreden klanten, voor veel webshops is het een dagtaak. 3Dabout.me is het antwoord op ‘het past niet!’. Online 3D-productgegevens maken de match met 3D-data van je lichaam.
Het Amerikaanse modemerk Under Armour, dat met een internationale opmars bezig is, zag zijn digitale omzet in het derde kwartaal met bijna een derde groeien tot 408 miljoen dollar.
Negin Mirsalehi is met 3,4 miljoen volgers op Instagram een van de grootste Nederlandse bloggers. Haar strategie: zeer selectief keuzes maken welke merken ze vertegenwoordigt en zelf strak de regie houden over de posts die ze plaatst.
Toezichthouder ACM heeft boetes van in totaal ruim een half miljoen euro opgelegd aan vijf webwinkels in de modebranche. Zij informeerden consumenten op hun website onvoldoende over de regels die gelden bij het annuleren van hun aankoop.
Modemerk JOSH V werkt sinds een jaar actief aan de retourreductie – het terugdringen van het aantal pakketjes dat na de online bestelling weer terug wordt gestuurd richting magazijn. Dat doet het bedrijf met concreet resultaat.
Zalando gaat voortaan samenwerken met kleine, lokale retailers. Zij kunnen via de grote online retailer (eigen) kleding aanbieden. De eerste tien deelnemende winkels zijn inmiddels in Duitsland van start gegaan.
IKEA is actief op zeven sociale media kanalen en bereikt daarmee ruim 700.000 fans. Welk effect hebben deze getallen op de business van IKEA Nederland? Je hoort er meer over op Emerce Home & Deco, begin november in Hoofddorp.