More stories

Zalando haalt 1 miljard euro omzet net niet

Zalando kwam het afgelopen kwartaal net niet boven de 1 miljard euro omzet uit. De omzetgroei was met 22 tot 24 echter stabiel.

Fashion

‘Wal-Mart koopt moderetailer Bonobos’

Warenhuis Wal-Mart is van plan om online retailer Bonobos over te nemen. Een van de investeerders van Bonobos is Wal-Mart rivaal Nordstrom.

Fashion

Iedereen volgt Stitch Fix: machine learning en mens samen in fashion

Stitch Fix is de naam die iedereen volgt. Ook in de fashionindustrie landt namelijk het idee dat machine learning voor grote verandering zal zorgen. Dit kledingbedrijf laat zien welke rol algoritmes kunnen hebben, maar blijft die combineren met menselijke input.

Customer Experience

Omoda begint televisiecampagne

Schoenenwinkel Omoda is de komende twee maanden op televisie te zien met vier reclamespots. Het bedrijf uit Zierikzee wil met de campagne een breder publiek aanspreken binnen Nederland.

Retail

Zalando besteedt tweederde reclamebudget aan televisie

Zalando besteedt op thuismarkt Duitsland tweederde van zijn reclamebudget aan tv-commercials en achttien procent bij online kanalen. Dat verraadt de sterke nadruk op het laden en uitbouwen van Zalando als merk.

Duitsland

Yoox Net-a-Porter vernieuwt Valentino.com

De Europese webwinkel met luxe modeartikelen Yoox Net-a-Porter gaat zijn markt- en techniekkennis aanwenden om Valentino.com op te frissen.

Cross Border

Zalando België levert pakjes met chirurgische precisie

Zalando doet in België een proef waarbij de bezorger naar de kopende klant toekomt, waar hij zich ook bevindt. De afleveroptie werkt met geolocatie en leest daarom, met diens toestemming, de GPS-positie van de klant uit

Logistics

V&D start door als sociale mode-app Frendz (update)

V&D maakt een doorstart als app onder de naam Frendz. Met behulp van tips van vrienden op Pinterest en Instagram kunnen consumenten hun nieuwe outfit bij elkaar shoppen.

Fashion

David Dijkhuis nieuwe CFO Suitsupply

David Dijkhuis, voorheen betrokken bij de beursgang van Takeaway.com, begint binnenkort als CFO bij Suitsupply. Dat meldt onder meer de Gooi- en Eemlander.

Fashion

Geen schoeisel voor sterk groeiend LaDress

Fashionlabel LaDress gaat geen schoeisel verkopen. ‘Vooralsnog vind ik dat echt een ander métier,’ zegt CEO Simone van Trojen in het nieuwste nummer van Emerce. ‘Wij zijn goed in jurkjes en de stoffen waar we nu mee werken.’

Fashion

Badmodemerk LASCANA opent Nederlandse webwinkel

Badmodemerk LASCANA uit Duitsland opent een webshop in Nederland. Eerder werden al webwinkels in Engeland (2016) en Amerika (2017) in gebruik genomen.

Fashion

ASOS stelt groeiverwachting naar boven bij

De Engelse online modewinkel ASOS heeft de wind mee op het Europese vasteland, ziet de omzet daar met 54 procent groeien, en schroeft daarom de groeiverwachtingen voor het lopende boekjaar naar boven bij.

Fashion

H&M opent nieuw label online in 18 landen

H&M Group zet dit voorjaar een nieuwe winkelformule in de markt. Bij de lancering heeft ARKET één flagshipstore, in Londen, en achttien digitale puien in Europa.

Fashion

Adidas stopt met tv-reclame, alle kaarten op online

Sportfabrikant Adidas trekt de stekker uit de tv-reclame. Zijn klanten, het jonge publiek, zit overwegend op mobiele en andere digitale media. Adverteren op televisie is daarom zinloos. CEO Kasper Rorsted wil de e-commerceomzet verviervoudigen.

Fashion

Zalando Nederland: We willen een platform worden

Build platforms, not walls. Moderetailer Zalando wil een platform worden voor partners, vertelde Ken Fontijn, Country Manager Benelux van Zalando, zojuist op Emerce eRetail in Bussum. “Zalando heeft nog geen 1 procent van de modemarkt. Hoe kunnen we onze marktaandeel uitbreiden zonder te hoeven investeren in nog meer magazijnen?’

Fashion