More stories

Premium

(Emerce TV) ‘Fashion zeer geholpen met AI’

AI kan het bedrijfsproces aanzienlijk vereenvoudigen, met name in de fashionindustrie. Dat zegt Michael Verdonck van Crunch Analytics in de videocollectie E-Commerce.

Artificial Intelligence
Premium

(Emerce TV) OFM: ‘We hoeven het niet te hebben van de passant’

‘We doen het net even anders,’ zegt Menno Dings van OFM in Emerce videocollectie E-Commerce. OFM is de afkorting voor Only for Men. Na de opening van de eerste winkel in 2002 in Reusel is het familiebedrijf uitgegroeid tot het landelijk modemerk, met een bijbehorende online gemeenschap en een twintigtal winkels in Nederland, ieder met een gevarieerd assortiment in mode, lifestyle en meer. ‘We geloven in omnichannel.’

Fashion
Premium

‘Retailmarkt moeten kosten structureel verlagen’

De kosten voor omnichannel retailers zijn door het dak gegaan en slechts weinigen hebben de schaal om dat te bekostigen. Het is nu herstructureren of ten onder gaan.

Fashion

Startup Human Material Loop: haarresten als duurzame grondstof voor textiel

Haarresten (van kapsalons) zijn nu nog afval, maar zijn een perfecte duurzame grondstof voor de textielindustrie. Je kunt er nieuwe materialen mee maken.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: de foto’s

Van duurzaamheid, tot marketing en van AI tot de diepste markttrends van marktonderzoeker GfK. Het kwam gisteren allemaal aan de orde op Emerce Fashion. Weer een dag vól kennisupdates en nieuwe inzichten. Hieronder een sfeerbeeld in fotografie.

Fashion
Premium

Secrid lanceert zuid-Europese webshops

Maker van pasjeshouders Secrid rolt komende weken nieuwe webshops uit naar Spanje, Portugal en Frankrijk. Nick Vermeulen: “We zorgen eerst voor goede klantenservice, dan pas gaat de webshop live.”

Customer Engagement
Premium

Online consument: merkentrouw weg, want koopjesjagen

De inflatie van afgelopen anderhalf jaar heeft het gedrag van de online consument ingrijpend veranderd. Merkentrouw is op een extreem dieptepunt, komt mogelijk niet meer terug, en de klant zoekt constant naar promoties.

E-commerce
Premium

Zalando lanceert Stories

Zalando introduceert vandaag Stories: een nieuwe ervaring om klanten te inspireren, gecreëerd in samenwerking met Highsnobiety. Stories toont gebruikers op maat gemaakte content in een nieuw visueel format, zoals korte video’s met geïntegreerde winkelervaring.

E-commerce
Premium

Europese online mode- en beautymarkt: 122 miljard euro

De online mode- en beautymarkt in Europa was vorig jaar 122 miljard groot en die groeit komende vier jaar met nog eens achttien procent. Dat komt met name door tweedehands doorverkoop.

Fashion
Premium

CEO’s Zalando verlengen hun contracten

Robert Gentz en David Schneider blijven in elk geval nog aan tot december 2027.

Fashion
Premium

Sterke afname aantal kledingwinkels door online concurrentie

Het aantal modewinkels is sinds het uitbreken van de coronapandemie met 10 procent gedaald. De hardste klappen zijn gevallen bij winkels in schoenen, damesmode en kinderkleding. Het onlinekanaal is een grote concurrent, maar de groei van de totale bestedingen aan kleding – online en fysiek – vlakt in zijn geheel ook af, zo laten de transactiedata van ABN AMRO zien.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: Rebranding Christine le Duc, streaming in de mediamix

Lingeriemerk Christine le Duc is toegevoegd aan het programma van Emerce Fashon op 14 september in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Fashion

Amazon snijdt in eigen modemerken

Vanwege een Amerikaanse antitrustrechtszaak zou Amazon van plan zijn om 27 van zijn 30 kledingmerken te elimineren, zo meldt The Wall Street Journal.

Fashion
Premium

Fashionchick krijgt nieuw design

Twee jaar na de overname door marketingbedrijf Shopsuite krijgt Fashionchick een nieuw uiterlijk en een andere opzet.

Marketing
Premium

Minder handel, meer winst voor Zalando

Zalando, Europa’s grootste online moderetailer, heeft de winst in het tweede kwartaal bijna had verdubbeld. Tegelijkertijd zag het wel de waarde van het handelsvolume op zijn platform met twee procent afnemen tot 3,7 miljard euro.

E-commerce