More stories

Hoe vertical farming schaalbaar wordt door digital

Na de robotisering van een verticale binnenboerderij heeft GROWx naar eigen zeggen als eerste een werkbaar bedrijfsmodel in handen. Met de komst van de digitale Plant Manager is ‘Farming-as-a-Service’ een feit. En staan supermarkten in de rij.

Digital Transformation

550 miljoen dollar voor boodschappenbezorger Getir

Getir, naar eigen zeggen pionier op het gebied van flitsbezorgingen van boodschappen, heeft zijn Series D-financieringsronde afgerond. Met de nieuwe investering van meer dan 550 miljoen dollar wordt het bedrijf gewaardeerd op 7,5 miljard. Getir is onlangs ook in Nederland gelanceerd.

Food

Belgische websuper Hopr breidt uit

Amper één maand na de lancering in Hasselt en deelgemeenten breidt online supermarkt Hopr zijn levergebied uit naar Zonhoven, Alken en Diepenbeek. Daarmee verdubbelt Hopr zijn bereik naar 140.000 Limburgers, meldt retailsite Gondola.

Food

Uber Eats nu ook beschikbaar in Bergen op Zoom, Middelburg, Harderwijk, Oosterhout, Kampen en Hengelo

Uber Eats is vanaf vandaag beschikbaar in Bergen op Zoom, Middelburg, Harderwijk, Oosterhout, Kampen en Hengelo. De keuze voor deze nieuwe steden is gebaseerd op data die laat zien dat er rond deze steden veel interesse is in de bezorg-app.

E-commerce

Hoe Danone dankzij headless commerce zijn D2C-strategie kan opschalen

Om de relatie met zijn klanten verder te versterken, rolde Danone een D2C-strategie uit. De grootste uitdaging daarbij lag bij de traditionele kernactiviteiten.

E-commerce

Nutrilon doet cashbacks met Tikkie

De fabrikant van babyvoeding Nutrilon begint een doorlopend loyaltyprogramma met Tikkie. Na iedere aankoop van een product scannen ouders het item. Na verloop van tijd kunnen ze via Tikkie geld terug ontvangen.

Marketing

Start-up Sensip-dx: testresultaat in tien minuten

Sensip-dx ontwikkelt een handheld apparaat om binnen tien minuten de veiligheid van vloeibare voedingsstoffen te testen. Interessant voor de voedingsindustrie, maar ook voor bijvoorbeeld waterbedrijven. 

Start-ups

Wethouder Almelo opent hub van websuper Picnic

De Almelose wethouder Arjen Maathuis heeft vandaag de hub van Picnic aan de Zeearend 1 geopend. De online supermarkt is daarmee officieel van start gegaan in Almelo. Het is na Enschede en Hengelo de derde plaats in Twente waar Picnic boodschappen bezorgt.

Met meer dan 6.000 aanmeldingen heeft ruim 10 procent van de Almeloërs zich al ingeschreven via de Picnic-app.

Picnic gaat in eerste instantie met vijf elektrische wagentjes en 15 bezorgers de weg op in de Twentse stad. Die capaciteit zal geleidelijk aan worden opgevoerd.

Food

Picnic breidt uit naar Roosendaal

Negentigduizend huishoudens in West-Brabant, onder meer in Roosendaal en Bergen op Zoom, kunnen hun dagelijkse boodschappen gaan doen bij websuper Picnic.

E-commerce

Flitsbezorger van boodschappen Getir start in Nederland

Het Turkse Getir, naar eigen zeggen ’s werelds eerste flitsbezorger van boodschappen, opende dit weekend officieel de deuren in Amsterdam. Vier maanden geleden is het bedrijf begonnen in Londen.

Food

Emerce E-Commerce: Crisp flink gegroeid door corona

Online super Crisp is tijdens corona met een factor vier gegroeid. Dat zegt medeoprichter Eric Klaassen op Emerce E-Commerce. “We hadden het geluk dat we tijdig waren verhuisd naar een groter distributiecentrum.”

Food

823 miljoen gebruikers voor kruideniersplatform Pinduoduo

Het Chinese kruideniersplatform Pinduoduo heeft niet minder dan 823 miljoen gebruikers, zo meldt het bedrijf naar aanleiding van de kwartaalcijfers. Het is daarmee het grootst e-commerce platform van China.

E-commerce

Bezorggebied AH Compact binnen enkele weken drie keer zo groot

Albert Heijn breidt het bezorggebied van zijn gratis bezorgdienst uit. Vanaf vandaag kunnen ook inwoners van Velsen, Hoorn, Deventer, Purmerend, Edam-Volendam, Alphen aan de Rijn en Zoetermeer hun boodschappen bestellen via AH Compact.

Food

Picnic passeert Jumbo op markt voor online boodschappen

Albert Heijn blijft online marktleider op de boodschappenmarkt. 41 procent van de respondenten in een onderzoek van platform Supermarkt & Ruimte geeft aan bij Albert Heijn online supermarktaankopen te doen. Picnic (27 procent) heeft Jumbo (21 procent) nu definitief verdrongen naar de derde plek.

Food

Thuisbezorgd.nl en TeamAlert starten nieuwe verkeersopleiding voor maaltijdbezorgers

Thuisbezorgd.nl begint deze week een nieuwe verkeersopleiding voor haar bezorgers. Deze online training, die in samenwerking met stichting TeamAlert is ontwikkeld, leert de bezorgers om gevaarlijke verkeerssituaties beter te herkennen.

E-commerce