More stories

Walmart gaat in huis bezorgen, met camera’s op het lichaam

Ook warenhuis Walmart gaat boodschappen aan huis bezorgen als klanten niet thuis zijn. De bezorgers dragen camera’s, zodat klanten kunnen meekijken als ze de deur opendoen. Dat kan overigens ook de garage zijn.

Food

Stop het machtsmisbruik van digitale reuzen

Terwijl we nagloeiden van het Limburgse concert Oetbloaze met Gé Reinders en het harmonieorkest St. Caecillia, werden wij in de oude binnenstad van Venlo voorbijgefietst door andere bezorgers dan die van Thuisbezorgd.nl, UberEats of Deliveroo. Op de bezorgboxen van hun hippe zwarte fietsen stond in knalroze letters een afwijkende naam geschreven: InVenlo.

Marketplaces

5 kenmerken van goede influencer content

49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.

Influencer marketing

Picnic gestart in Apeldoorn en Spijkenisse

Picnic is vandaag begonnen met bezorgen in Spijkenisse. Bij de start worden 25 bezorgers en acht wagentjes ingezet om bij de eerste van de ruim 6000 aangemelde inwoners de boodschappen te bezorgen.

Food

Rutger Planken (Unilever) over start FoodServicehub: ‘Grotere rol scale-ups bij vinden bedrijfsmodellen’

Unilever Food Solutions start een business unit om samen met scale-ups nieuwe bedrijfsmodellen te ontwikkelen. Rutger Planken, die binnen Unilevers B2B-divisie voor de horeca Global Director eCommerce & Business Innovation is, is oprichter van deze FoodServicehub. Hij ziet toekomst in een aanpak waarin jongvolwassen bedrijven van buiten de organisatie een prominentere rol spelen.

Corporate start-ups

Picnic opent vijfde Duitse locatie

Bij gebrek aan serieuze concurrentie lijkt niets Picnic in de weg te staan om het Duitse Ruhrgebied te veroveren. De online supermarkt gaat binnenkort live in Bochum.

Duitsland

Open marktplaats voor horeca-ondernemers en leveranciers van start

Foodl, een open marktplaats voor chefs, ondernemers, foodies en horecaleveranciers, is deze week experimenteel van start gegaan. Het platform faciliteert ‘open en directe handel’ tussen horecaondernemers en leveranciers.

B2B Digital

Deliveroo test herbruikbare verpakkingen in Hasselt

Deliveroo, de Stad Hasselt en Recycling Netwerk Benelux gaan experimenteren met herbruikbare verpakkingen. Nu verdwijnt na de bezorging van een maaltijd de verpakking vaak nog bij het (plastic) afval.

Food

Een sterke missie maakt een sterk merk

We zijn superloyaal aan een merk waarvan we écht houden. Maar in hoeverre hebben brand managers en marketeers invloed op hoe de consument het merk ervaart? Betekenisvolle merken die een gevoel kunnen losmaken bij consumenten maken het verschil en onderscheiden zich van de rest in deze drukke wereld waarin we ontelbare mogelijkheden hebben. Dit zijn de lessen van branding experts die tijdens SXSW inspirerende presentaties gaven.

SxSW

Zoekmachine speurt verdachte voedingssupplementen op

Om voedingssupplementen op te kunnen sporen die ingrediënten bevatten die mogelijke gezondheidsrisico’s met zich mee brengen, heeft de Radboud Universiteit samen met het RIVM een speciale zoekmachine ontwikkeld. Deze kan op basis van berichten op sociale media verdachte producten herkennen.

Food

Albert Heijn zet kunstmatige intelligentie in tegen voedselverspilling

Albert Heijn naar eigen zeggen een nieuwe stap in het verminderen van voedselverspilling met de proef ‘dynamisch afprijzen’. Daarbij worden producten automatisch afgeprijsd op basis van de houdbaarheidsdatum: hoe korter de houdbaarheid, hoe hoger de korting.

Food

Albert Heijn gaat diesel Volkswagen Crafter’s ombouwen voor online bezorgen

Albert Heijn gaat binnen afzienbare tijd in Amsterdam online bestelde boodschappen bezorgen met elektrische bezorgbussen.

Food

Amazon leidt financieringsronde van 575 miljoen dollar in Deliveroo

Amazon gaat investeren in de Britse bezorger Deliveroo. De retailer leidt een financieringsronde van 575 miljoen dollar. Andere deelnemers zijn investeerders T Rowe Price, Fidelity Management & Research Company en Greenoaks.

Food

McDelivery breidt uit naar Eindhoven en Rotterdam Zuid

McDelivery is voortaan ook beschikbaar in Eindhoven en Rotterdam Zuid. Met McDelivery kunnen klanten McDonald’s producten bestellen en laten bezorgen via de Uber Eats-app.

Food

Takeaway.com krijgt PSD2-licentie van DNB

Moederbedrijf Takeaway.com van Thuisbezorgd.nl verwerft een licentie van De Nederlandsche Bank om op te treden als betaalinstelling.

PSD2