More stories

Delivery Hero ziet omzet met 77 procent stijgen

Maaltijdenbezorger Delivery Hero heeft 77 procent meer omzet behaald in 2018. Het totaal komt daarmee op 792 miljoen euro.

Food

Bezorgservice McDelivery wordt uitgebreid

McDonald’s wil uitbreiden in Nederland en jaarlijks vijf à tien nieuwe restaurants openen. Ook bezorgservice McDelivery wordt uitgebreid, vertelt McDonald’s-woordvoerder Eunice Koekkoek aan het AD.

Food

SP wil vergunningstelsel voor maaltijdbezorgers in Groningen

De SP in de gemeente Groningen wil een vergunningstelsel voor maaltijdbezorgers om te voorkomen dat zij het wettelijk minimumloon omzeilen. De partij noemt expliciet Uber Eats, dat zich niet aan de arbeidsvoorwaarden zou houden en gebruik zou maken van schijnconstructies.

Food

Zakelijke horeca-app Tippr naar België

Zelf noemt Colin Westerwoudt zijn app Tippr ‘de Tinder voor horeca’. Ondernemers en leveranciers vinden er vooral een middel in om frisse wind naar de keuken en de zaak als geheel te brengen. Na Nederland is nu België aan de beurt.

Venture

Restauranthouder kan flink verdienen door met AI voedselverspilling te meten

Naar schatting komt een derde van het eten dat we produceren niet op het bord. Wereldwijd zou 1,3 miljard ton voedsel verspild worden. In Nederland alleen komt 700 miljoen kilo eetbaar voedsel in de vuilnisbak terecht. Zijn die hoeveelheden niet wat preciezer te meten?

Food

Werknemers slepen maaltijdbezorger Munchery voor de rechter

Zeker 250 werknemers van de Amerikaanse maaltijdbezorger Munchery slepen het bedrijf voor de rechter nadat CEO James Beriker de activiteiten plotsklaps had beëindigd wegens torenhoge schulden. Het faillissement wordt ieder moment verwacht.

Food

HelloFresh schrijft verlies ondanks omzetgroei

HelloFresh blijft rode cijfers schrijven ondanks het feit dat de omzet met 42 procent steeg tot 1,3 miljard euro. Amerika is de grootste markt maar de groei daarbuiten gaat harder.

Food

Groei fastfood in Nederland mede dankzij bezorgen

De groei van fastfood zet in algemene zin door, enerzijds door expansiedrift van bestaande ketens en anderzijds dankzij nieuwe toetreders op de markt. Een andere reden is de groeiende bezorgmarkt, zo denkt Spronsen & Partners.

Food

Uber Eats breidt uit met drie Nederlandse steden

Uber Eats wil komend voorjaar actief worden in drie nieuwe steden en daarmee zijn bereik op grote en middelgrote steden brengen.

Food

Albert Heijn sluit 14 pickup points door groei thuisbezorgen

Albert Heijn opent dit jaar een vijfde Home Shop Center (HSC) om de forse groei van e-commerce en vooral thuisbezorging te ondersteunen. Het HSC, waar het volledige assortiment onder één dak komt, gaat wekelijks circa 40.000 online bestellingen verwerken. Tegelijk worden veertien pickup points gesloten.

Food

Buyers regret: hoe je twijfels van je klanten wegneemt

Je hebt een paar sneakers gekocht die eigenlijk te prijzig zijn. Diezelfde dag heb je je vrienden op het hart gedrukt dat je die sneakers echt nodig hebt omdat het een limited edition betreft. Of je hebt een nieuwe televisie gekocht, maar twijfelt of je toch niet voor dat andere model had moeten kiezen. Herkenbaar? Cognitieve dissonantie speelt hierbij een rol.

Customer Engagement

Jumbo met snelservice in Groningen

Jumbo gaat samen met maaltijdbezorger FoodDrop naast maaltijden ook boodschappen binnen 45 minuten bezorgen. Donderdag ging de dienst van start vanuit een vestiging in Groningen.

Food

Amerikaanse maaltijdbezorger Munchery stopt

Weer heeft een Amerikaanse maaltijdbezorger het niet gered. Munchery is per direct gestopt. Het in San Francisco gevestigde bedrijf heeft amper negen jaar bestaan.

Food

11 e-commerce trends die je tegenkomt op de Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel Vakdagen vormen deze week weer een van de grootste e-commerce events van de Benelux. Deze 11 e-commercetrends kun je tegenkomen op de beurs. 

E-commerce

Nederlandse online omzet Ahold naar 886 miljoen euro in vierde kwartaal

De Nederlandse winkels van Ahold en de webwinkels ah.nl en bol.com verkochten 3,3 procent meer dan een jaar geleden. In het vierde kwartaal bedroeg de online omzet in Nederland 886 miljoen euro tegen 682 miljoen in 2017.

Food