Picnic gestart in Apeldoorn en Spijkenisse
Picnic is vandaag begonnen met bezorgen in Spijkenisse. Bij de start worden 25 bezorgers en acht wagentjes ingezet om bij de eerste van de ruim 6000 aangemelde inwoners de boodschappen te bezorgen.
Picnic is vandaag begonnen met bezorgen in Spijkenisse. Bij de start worden 25 bezorgers en acht wagentjes ingezet om bij de eerste van de ruim 6000 aangemelde inwoners de boodschappen te bezorgen.
Unilever Food Solutions start een business unit om samen met scale-ups nieuwe bedrijfsmodellen te ontwikkelen. Rutger Planken, die binnen Unilevers B2B-divisie voor de horeca Global Director eCommerce & Business Innovation is, is oprichter van deze FoodServicehub. Hij ziet toekomst in een aanpak waarin jongvolwassen bedrijven van buiten de organisatie een prominentere rol spelen.
Bij gebrek aan serieuze concurrentie lijkt niets Picnic in de weg te staan om het Duitse Ruhrgebied te veroveren. De online supermarkt gaat binnenkort live in Bochum.
Foodl, een open marktplaats voor chefs, ondernemers, foodies en horecaleveranciers, is deze week experimenteel van start gegaan. Het platform faciliteert ‘open en directe handel’ tussen horecaondernemers en leveranciers.
Deliveroo, de Stad Hasselt en Recycling Netwerk Benelux gaan experimenteren met herbruikbare verpakkingen. Nu verdwijnt na de bezorging van een maaltijd de verpakking vaak nog bij het (plastic) afval.
We zijn superloyaal aan een merk waarvan we écht houden. Maar in hoeverre hebben brand managers en marketeers invloed op hoe de consument het merk ervaart? Betekenisvolle merken die een gevoel kunnen losmaken bij consumenten maken het verschil en onderscheiden zich van de rest in deze drukke wereld waarin we ontelbare mogelijkheden hebben. Dit zijn de lessen van branding experts die tijdens SXSW inspirerende presentaties gaven.
Om voedingssupplementen op te kunnen sporen die ingrediënten bevatten die mogelijke gezondheidsrisico’s met zich mee brengen, heeft de Radboud Universiteit samen met het RIVM een speciale zoekmachine ontwikkeld. Deze kan op basis van berichten op sociale media verdachte producten herkennen.
Albert Heijn naar eigen zeggen een nieuwe stap in het verminderen van voedselverspilling met de proef ‘dynamisch afprijzen’. Daarbij worden producten automatisch afgeprijsd op basis van de houdbaarheidsdatum: hoe korter de houdbaarheid, hoe hoger de korting.
Albert Heijn gaat binnen afzienbare tijd in Amsterdam online bestelde boodschappen bezorgen met elektrische bezorgbussen.
Amazon gaat investeren in de Britse bezorger Deliveroo. De retailer leidt een financieringsronde van 575 miljoen dollar. Andere deelnemers zijn investeerders T Rowe Price, Fidelity Management & Research Company en Greenoaks.
McDelivery is voortaan ook beschikbaar in Eindhoven en Rotterdam Zuid. Met McDelivery kunnen klanten McDonald’s producten bestellen en laten bezorgen via de Uber Eats-app.
Moederbedrijf Takeaway.com van Thuisbezorgd.nl verwerft een licentie van De Nederlandsche Bank om op te treden als betaalinstelling.
Picnic gaat de prijzen van supermarkt Plus meenemen in haar laagste prijsgarantie. Eerder deed de websuper dat al met Jumbo en Albert Heijn.
Rocket Internet verkoopt zijn laatste pluk aandelen in Hellofresh en haalt daar 350 miljoen euro mee op.
De mede-oprichter van online speciaalbierwinkel Beerwulf.com Sebastiaan Berkvens kondigt aan het bedrijf te verlaten.