More stories

Colruyt Group test thuisbezorgen rond Brussel

Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, gaat bestellingen aan huis leveren met behulp van duurzame CNG-bestelwagens die op aardgas rijden. Het gaat om een testproject dat tot het najaar in vijf gemeenten nabij Brussel wordt gehouden.

Food
Premium

Online omzet Ahold Delhaize groeit 25 procent

De online omzet van Ahold Delhaize is in het eerste kwartaal 25 procent gegroeid. Vooral op de Amerikaanse markt maakte de groep online vorderingen. Daar bedragen de inkomsten zo’n 221 miljoen euro.

Food

Ook minder plastic om groente en fruit bij ah.nl

Na succesvolle test op de groente- en fruitafdeling op het Genderenplein in Hoofddorp gaat Albert Heijn dit jaar nog meer groente en fruit zonder plastic verpakking aanbieden, in winkels en online.

Food

Picnic bezorgt rond Eindhoven dankzij nieuwe hub

Picnic bedient voortaan niet alleen de gehele stad Eindhoven, maar wordt vanaf morgen ook actief in verschillende plaatsen rondom de stad. Dat komt doordat het bedrijf een nieuwe hub heeft gevonden van waaruit de elektrische karretjes uitrijden. Tot op heden bezorgde Picnic vanuit het distributiecentrum.

E-commerce

HelloFresh groeit naar 2,5 miljoen klanten

HelloFresh, de beursgenoteerde bezorger van maaltijdboxen, zag het aantal klanten in het eerste kwartaal met 32 procent toenemen naar 2,5 miljoen. Vooral in de VS werd een flinke groei gerealiseerd.

Food

Chabuduo in retail en customer loyalty: dit zijn de lessen uit China

De Chinese economie is om uiteenlopende redenen de afgelopen twintig jaar geëxplodeerd. Ik ging naar China om met eigen ogen te zien en te ervaren wat dit nou zo bijzonder maakt. Wat kunnen we leren van onbemande winkels, QR-codes (jawel), gezichtsherkenning, betaalsystemen en Chinees retailtainment? En wat is eigenlijk Chabuduo?

Customer Loyalty

Lidl breidt loyaliteitsprogramma Lidl Plus uit naar Duitsland

Lidl breidt zijn loyaliteitsprogramma Lidl Plus uit naar Duitsland, te beginnen in Berlijn en Brandenburg. Klanten kunnen er de voordeelapp […]

E-commerce

Workshop: De do’s en don’ts van subscription commerce

Zo’n vijf procent van het besteedbaar inkomen van consumenten gaat naar abonnementen. Van Spotify tot kranten. Een markt die ING vorig jaar voor Europa al op 350 miljard dollar geschatte. Tijd dus om daar als retailer op in te springen.

Customer Engagement

Drie keer raden in welk land Nederlanders graag shoppen

In 2018 kochten vijf miljoen Nederlanders minstens één keer via een buitenlandse webshop een product of dienst . Een stijging van zo’n 32 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Samen gaven zij 880 miljoen euro uit en vooral China, Groot-Brittannië en Duitsland waren populaire winkelbestemmingen. Maar hoe groot is de impact van buitenlandse webwinkels nu echt op de Nederlandse e-commercemarkt? 

Cross Border

Kwekkeboom combineert historie met dynamische site

Een website draait om mooi design, goede SEO-prestaties….. én een 360° roterende bitterbal. Snackgigant Kwekkeboom had een rebranding nodig, onder meer voor bedrijfspositionering en activatie.

Digital Design

Bezorgbedrijf Postmates breidt snel uit

Bezorgbedrijf Postmates breidt in de aanloop van zijn Amerikaanse beursgang fors uit. De onderneming heeft duizend nieuwe steden aan zijn netwerk toegevoegd.

Food

Colruyt breidt Xtra app uit

De Belgische super Colruyt Group zet naar eigen zeggen een volgende stap met zijn Xtra app. Gebruikers krijgen voortaan overzicht […]

E-commerce

Picnic heeft 25.000 Duitse klanten

Websuper Picnic heeft het Duitse bezorggebied verder uitgebreid. Dat blijkt uit een gesprek met de Duitse directeur in de Rheinische Post.

Food

Picnic breidt uit naar Apeldoorn

Websuper Picnic heeft Apeldoorn toegevoegd aan zijn netwerk. De online supermarkt heeft een hub gevonden van waaruit de karretjes boodschappen aan huis bezorgen.

Food

Supermarkten verbeteren privacy en prijstransparantie in boodschappenapps

Supermarkten gaan de privacy en prijstransparantie in hun boodschappenapps verbeteren naar aanleiding van onderzoek van Marcel Stalenhoef van Hogeschool Utrecht op verzoek van het programma Kassa.

Privacy