More stories

De smoothie-campagne van Kiosk: Bedenk je eigen smaak

Door op een originele manier co-creatie aan te moedigen, is de merkbetrokkenheid bij het merk Kiosk en de populariteit en omzet bij de productgroep ‘sappen en smoothies’ verhoogd. Waar bestaat zo’n campagne uit, wie is je doelgroep en via welk kanaal zet je je boodschap uit?

Customer Engagement

Beerwulf opent pop-upstore in hip Londens Shoreditch

Heinekens internationale online bierspeciaalzaak Beerwulf.com zit heel even in een fysieke winkel om zich aan het hippe publiek van het Londense Shoreditch te tonen.

Food
Premium

Aantal orders Takeaway met 51 procent gestegen

Het aantal orders bij Takeaway, moedermaatschappij van Thuisbezorgd, is in het eerste kwartaal met 51 procent gestegen, zo blijkt uit een vanochtend gepubliceerde Trading Update.

Food

Wijnvoordeel neemt Belgische branchegenoot over

Wijnvoordeel neemt de Belgische online wijnwinkel Wijnmarkt.be over, een van de grootste online wijnwinkels in België.

E-commerce

Jumbo test kortingsysteem via app

Jumbo werkt aan een kortingssysteem voor zijn trouwe klanten. In enkele winkels is de afgelopen maanden geëxperimenteerd met de Hallo Jumbo-app, maar die gaat voorlopig weer uit de lucht.

E-commerce

DekaMarkt opent gespecialiseerd distributiecentrum voor e-commerce

DekaMarkt, de  Nederlandse supermarktketen met vestigingen in Noord-Holland, Zuid-Holland, Gelderland, Overijssel en Flevoland, heeft een gespecialiseerd distributiecentrum voor e-commerce geopend.

Food

Albert Heijn gaat in Zeeland bezorgen

Albert Heijn gaat binnenkort bezorgen in Zuid-Beveland en Walcheren. Vanaf mei komt de retailer bij honderdduizend Zeeuwse huishoudens langs de deur, zo blijkt uit een gesprek van Martine van Oostrum en Machiel Tiddens, respectievelijk verantwoordelijk voor marketing en e-commerce bij Ah.nl, met Twinkle.

Food

Picnic levert eieren uit eigen stal

Online supermarkt Picnic bezorgt vanaf volgende week eieren uit eigen stal. Deze Eitjes van Picnic hebben drie sterren van het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming, evenals het onafhankelijke duurzaamheidskeurmerk Planet Proof.

Food

3 miljoen euro groeigeld voor Deliverect

Deliverect, een start-up die het online bezorgproces voor restaurants stroomlijnt, ontvangt 3 miljoen euro groeigeld van Newion Investments en Smartfin.

Food

Albert Heijn lijft FoodFirst Network in

Albert Heijn heeft voor een onbekend bedrag startup FoodFirst Network ingelijfd. FoodFirst Network, een online leefstijlplatform waar betaalde abonnees advies en tips krijgen op het vlak van voeding, bewegen, slaap en ontspanning, blijft als zelfstandig merk bestaan.

Food

Websuper Stockon stopt wegens uitblijven investeringen

Nog geen twee dagen na de presentatie op Digital Food trekt websuper Stockon de stekker uit zijn activiteiten. De reden hiervoor is dat het niet is gelukt om externe investeerders aan te trekken. Naast het management investeerde PostNL in het bedrijf.

Food

Beerwulf.com beste starter bij Shopping Awards

Bierwinkel Beerwulf.com is zojuist uitgeroepen tot Beste Starter bij de uitreiking van de Shopping Awards.

Food

Digital food: groothandel wordt platform

Online groothandel Bidfood staat voor de grootste uitdagingen in jaren. Het Nederlandse bedrijf wil vol inzetten op platforms waar verschillende aanbieders producten kunnen uitventen. Dat vertelde CEO Dick Slootweg gisteren op het congres Digital Food.

Food

Heineken fuseert Beerwulf en The Sub

Bierbrouwer Heineken consolideert een deel van zijn klantgerichte online activiteiten. Het brengt dochter The Sub onder bij participatie Beerwulf.

Food

12 miljoen euro voor cloudkitchen Keatz

De uitbater van dark kitchens Keatz uit Berlijn krijgt twaalf miljoen euro groeigeld om keukens te openen in meer Europese steden.

Start-ups