More stories

Picnic levert eieren uit eigen stal

Online supermarkt Picnic bezorgt vanaf volgende week eieren uit eigen stal. Deze Eitjes van Picnic hebben drie sterren van het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming, evenals het onafhankelijke duurzaamheidskeurmerk Planet Proof.

Food

3 miljoen euro groeigeld voor Deliverect

Deliverect, een start-up die het online bezorgproces voor restaurants stroomlijnt, ontvangt 3 miljoen euro groeigeld van Newion Investments en Smartfin.

Food

Albert Heijn lijft FoodFirst Network in

Albert Heijn heeft voor een onbekend bedrag startup FoodFirst Network ingelijfd. FoodFirst Network, een online leefstijlplatform waar betaalde abonnees advies en tips krijgen op het vlak van voeding, bewegen, slaap en ontspanning, blijft als zelfstandig merk bestaan.

Food

Websuper Stockon stopt wegens uitblijven investeringen

Nog geen twee dagen na de presentatie op Digital Food trekt websuper Stockon de stekker uit zijn activiteiten. De reden hiervoor is dat het niet is gelukt om externe investeerders aan te trekken. Naast het management investeerde PostNL in het bedrijf.

Food

Beerwulf.com beste starter bij Shopping Awards

Bierwinkel Beerwulf.com is zojuist uitgeroepen tot Beste Starter bij de uitreiking van de Shopping Awards.

Food

Digital food: groothandel wordt platform

Online groothandel Bidfood staat voor de grootste uitdagingen in jaren. Het Nederlandse bedrijf wil vol inzetten op platforms waar verschillende aanbieders producten kunnen uitventen. Dat vertelde CEO Dick Slootweg gisteren op het congres Digital Food.

Food

Heineken fuseert Beerwulf en The Sub

Bierbrouwer Heineken consolideert een deel van zijn klantgerichte online activiteiten. Het brengt dochter The Sub onder bij participatie Beerwulf.

Food

12 miljoen euro voor cloudkitchen Keatz

De uitbater van dark kitchens Keatz uit Berlijn krijgt twaalf miljoen euro groeigeld om keukens te openen in meer Europese steden.

Start-ups

Elektronische prijsetiketten bij Colruyt

De Belgische supermarkt Colruyt gaat alle winkels uitrusten met elektronische prijsetiketten. Die moeten een fikse besparing opleveren.

Food

Blockchain maakt productieketen Bumble Bee Foods transparant

Bumble Bee Foods maakt de productieketen van zijn geelvintonijn transparant met behulp van SAP Cloud Platform Blockchain. Het Amerikaanse voedingsmiddelenbedrijf wil met de technologie de consument meer inzicht geven in de wijze waarop het bedrijf de vis ‘van oceaan tot bord’ verwerkt.

Blockchain

Nieuw online platform HighTea.nl

Het nieuwe online platform HighTea.nl is vanaf vandaag online. De website bundelt zo veel mogelijk hightea-locaties in Nederland op één website.

Food

Personalised nutrition werkt pas echt goed op basis van leefstijl en omgeving

Hoe groot is de kans dat je gevoelig bent voor gluten? Ben je drager van het obesitasgen? En in hoeverre ben je meer duurloper of sprinter? Veel mensen zijn er nieuwsgierig naar. Wetenschappers ontdekken steeds meer verbanden tussen genetische aanleg en bepaalde eigenschappen. Door het DNA te analyseren kun je achterhalen wat voor jou specifiek wel of geen goede voeding is of welke sport het best bij je past. Maar voor wie gezonder wil leven, zit de grootste winst nog altijd in een verandering van leefstijl, ongeacht je genenpakket.

E-health

Nederlandse supermarkten moeten vooral oppassen voor ‘merkenplatforms’

“Slechts een paar traditionele supermarktspelers zullen overeind blijven. Dat duurt nog 10–15 jaar, maar als je nu niet in de kopgroep zit, dan ben je te laat!” Dat zegt Richard Janssen, Lecturer Strategy & Innovation aan Nyenrode Business University. Waar gaan we de komende 10-15 jaar onze boodschappen doen?

Food

Bart Kuppens nieuwe CEO e-Luscious

De uitbater van de webshops Wijnvoordeel.nl, Wijnbeurs.nl, Colaris.nl en Koffievoordeel.nl krijgt per 1 mei een nieuwe CEO in de persoon van Bart Kuppens.

Food

SXSW 2019: Amazon is overal

Amazon is op SXSW in Austin, Texas dit jaar niet aanwezig als retailer of techgigant, maar als contentproducer en leverancier. Er zijn geen sprekers van Amazon die vertellen over de laatste innovatie in tech of AI, Amazon heeft geen booth of event space waar het de laatste tech laat zien, zoals vele techmerken dat wel doen. Amazon is op SXSW vooral Amazon Prime. 

SxSW