More stories

Elektronische prijsetiketten bij Colruyt

De Belgische supermarkt Colruyt gaat alle winkels uitrusten met elektronische prijsetiketten. Die moeten een fikse besparing opleveren.

Food

Blockchain maakt productieketen Bumble Bee Foods transparant

Bumble Bee Foods maakt de productieketen van zijn geelvintonijn transparant met behulp van SAP Cloud Platform Blockchain. Het Amerikaanse voedingsmiddelenbedrijf wil met de technologie de consument meer inzicht geven in de wijze waarop het bedrijf de vis ‘van oceaan tot bord’ verwerkt.

Blockchain

Nieuw online platform HighTea.nl

Het nieuwe online platform HighTea.nl is vanaf vandaag online. De website bundelt zo veel mogelijk hightea-locaties in Nederland op één website.

Food

Personalised nutrition werkt pas echt goed op basis van leefstijl en omgeving

Hoe groot is de kans dat je gevoelig bent voor gluten? Ben je drager van het obesitasgen? En in hoeverre ben je meer duurloper of sprinter? Veel mensen zijn er nieuwsgierig naar. Wetenschappers ontdekken steeds meer verbanden tussen genetische aanleg en bepaalde eigenschappen. Door het DNA te analyseren kun je achterhalen wat voor jou specifiek wel of geen goede voeding is of welke sport het best bij je past. Maar voor wie gezonder wil leven, zit de grootste winst nog altijd in een verandering van leefstijl, ongeacht je genenpakket.

E-health

Nederlandse supermarkten moeten vooral oppassen voor ‘merkenplatforms’

“Slechts een paar traditionele supermarktspelers zullen overeind blijven. Dat duurt nog 10–15 jaar, maar als je nu niet in de kopgroep zit, dan ben je te laat!” Dat zegt Richard Janssen, Lecturer Strategy & Innovation aan Nyenrode Business University. Waar gaan we de komende 10-15 jaar onze boodschappen doen?

Food

Bart Kuppens nieuwe CEO e-Luscious

De uitbater van de webshops Wijnvoordeel.nl, Wijnbeurs.nl, Colaris.nl en Koffievoordeel.nl krijgt per 1 mei een nieuwe CEO in de persoon van Bart Kuppens.

Food

SXSW 2019: Amazon is overal

Amazon is op SXSW in Austin, Texas dit jaar niet aanwezig als retailer of techgigant, maar als contentproducer en leverancier. Er zijn geen sprekers van Amazon die vertellen over de laatste innovatie in tech of AI, Amazon heeft geen booth of event space waar het de laatste tech laat zien, zoals vele techmerken dat wel doen. Amazon is op SXSW vooral Amazon Prime. 

SxSW

Picnic start met bezorging in de ochtend

Picnic gaat vanaf deze week op proef in Leiden ook ’s ochtends de boodschappen gratis thuisbezorgen. De pilot wordt de komende weken uitgebreid naar andere steden. Begin dit jaar startte de websuper als eerste met bezorging op zondag in alle plaatsen waar Picnic levert.

Food

Forse groei e-commerce bij supermarkt Kroger

De Amerikaanse supermarkt Kroger heeft in 2018 58 procent meer online omzet gerealiseerd. Dat komt neer op zo’n 5 miljard […]

Food
Premium

Hot: De hevige strijd in online food

De markt voor maaltijdbezorgingen groeit als kool. Nederlanders lieten in 2018 voor 3,2 miljard euro aan eten thuisbezorgen, ruim twintig procent meer dan een jaar eerder. Een kenmerkende ontwikkeling voor de online voedingssector die ook als geheel groeit. Rijst de vraag welke partijen gaan domineren. De onafhankelijke bezorgdiensten staan vooralsnog op voorsprong, maar supermarkten en internetreuzen roeren zich.

E-commerce

McDonald’s McDelivery via UberEats naar Delft en Rijswijk

McDonald’s McDelivery via UberEats wordt uitgebreid naar Delft en Rijswijk. Eerder was de bezorgdienst al beschikbaar in Amsterdam/Amstelveen, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Haarlem en Groningen.

Food

Deliveroo wil flink uitbreiden in Europa

Maaltijdbezorger Deliveroo, wereldwijd beschikbaar in 14 landen en 500 steden, wil flink uitbreiden. Tegen het einde van 2019 willen de Britten 100 miljoen mensen in Europa bereiken.

Food

Omzet HelloFresh in 2018 ruim boven 1 miljard euro

Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft in heel 2018 1,2 miljard euro omzet gedraaid, 41 procent meer dan een jaar geleden. Ook meldt het Duitse bedrijf zijn eerste positieve EBITDA van 14,9 miljoen euro voor het internationale segment.

Food

Innovatie bij Dirk en DekaMarkt: sneller vernieuwen door nieuw platform

Supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt zetten grote stappen in hun digitale transitie. Dit vertelt Bart Vos, binnen moederbedrijf Detailresult Groep verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitale kanalen. Zo is er een nieuwe manier van werken aangenomen en moet een nieuw technisch platform voor snellere innovatie zorgen. DekaMarkt zet daarnaast een volgende stap als webwinkel met de opening van een centraal magazijn.

E-commerce platforms

Hoogvliet breidt thuisbezorgen verder uit

Supermarkt Hoogvliet gaat komend jaar verder met de uitrol van thuisbezorgen van online bestelde boodschappen. Sinds maandag is de retailer begonnen met thuisbezorgen in Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Rijnsburg.

Food