Elektronische prijsetiketten bij Colruyt
De Belgische supermarkt Colruyt gaat alle winkels uitrusten met elektronische prijsetiketten. Die moeten een fikse besparing opleveren.
De Belgische supermarkt Colruyt gaat alle winkels uitrusten met elektronische prijsetiketten. Die moeten een fikse besparing opleveren.
Bumble Bee Foods maakt de productieketen van zijn geelvintonijn transparant met behulp van SAP Cloud Platform Blockchain. Het Amerikaanse voedingsmiddelenbedrijf wil met de technologie de consument meer inzicht geven in de wijze waarop het bedrijf de vis ‘van oceaan tot bord’ verwerkt.
Het nieuwe online platform HighTea.nl is vanaf vandaag online. De website bundelt zo veel mogelijk hightea-locaties in Nederland op één website.
Hoe groot is de kans dat je gevoelig bent voor gluten? Ben je drager van het obesitasgen? En in hoeverre ben je meer duurloper of sprinter? Veel mensen zijn er nieuwsgierig naar. Wetenschappers ontdekken steeds meer verbanden tussen genetische aanleg en bepaalde eigenschappen. Door het DNA te analyseren kun je achterhalen wat voor jou specifiek wel of geen goede voeding is of welke sport het best bij je past. Maar voor wie gezonder wil leven, zit de grootste winst nog altijd in een verandering van leefstijl, ongeacht je genenpakket.
“Slechts een paar traditionele supermarktspelers zullen overeind blijven. Dat duurt nog 10–15 jaar, maar als je nu niet in de kopgroep zit, dan ben je te laat!” Dat zegt Richard Janssen, Lecturer Strategy & Innovation aan Nyenrode Business University. Waar gaan we de komende 10-15 jaar onze boodschappen doen?
De uitbater van de webshops Wijnvoordeel.nl, Wijnbeurs.nl, Colaris.nl en Koffievoordeel.nl krijgt per 1 mei een nieuwe CEO in de persoon van Bart Kuppens.
Amazon is op SXSW in Austin, Texas dit jaar niet aanwezig als retailer of techgigant, maar als contentproducer en leverancier. Er zijn geen sprekers van Amazon die vertellen over de laatste innovatie in tech of AI, Amazon heeft geen booth of event space waar het de laatste tech laat zien, zoals vele techmerken dat wel doen. Amazon is op SXSW vooral Amazon Prime.
Picnic gaat vanaf deze week op proef in Leiden ook ’s ochtends de boodschappen gratis thuisbezorgen. De pilot wordt de komende weken uitgebreid naar andere steden. Begin dit jaar startte de websuper als eerste met bezorging op zondag in alle plaatsen waar Picnic levert.
De Amerikaanse supermarkt Kroger heeft in 2018 58 procent meer online omzet gerealiseerd. Dat komt neer op zo’n 5 miljard […]
De markt voor maaltijdbezorgingen groeit als kool. Nederlanders lieten in 2018 voor 3,2 miljard euro aan eten thuisbezorgen, ruim twintig procent meer dan een jaar eerder. Een kenmerkende ontwikkeling voor de online voedingssector die ook als geheel groeit. Rijst de vraag welke partijen gaan domineren. De onafhankelijke bezorgdiensten staan vooralsnog op voorsprong, maar supermarkten en internetreuzen roeren zich.
McDonald’s McDelivery via UberEats wordt uitgebreid naar Delft en Rijswijk. Eerder was de bezorgdienst al beschikbaar in Amsterdam/Amstelveen, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Haarlem en Groningen.
Maaltijdbezorger Deliveroo, wereldwijd beschikbaar in 14 landen en 500 steden, wil flink uitbreiden. Tegen het einde van 2019 willen de Britten 100 miljoen mensen in Europa bereiken.
Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft in heel 2018 1,2 miljard euro omzet gedraaid, 41 procent meer dan een jaar geleden. Ook meldt het Duitse bedrijf zijn eerste positieve EBITDA van 14,9 miljoen euro voor het internationale segment.
Supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt zetten grote stappen in hun digitale transitie. Dit vertelt Bart Vos, binnen moederbedrijf Detailresult Groep verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitale kanalen. Zo is er een nieuwe manier van werken aangenomen en moet een nieuw technisch platform voor snellere innovatie zorgen. DekaMarkt zet daarnaast een volgende stap als webwinkel met de opening van een centraal magazijn.
Supermarkt Hoogvliet gaat komend jaar verder met de uitrol van thuisbezorgen van online bestelde boodschappen. Sinds maandag is de retailer begonnen met thuisbezorgen in Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Rijnsburg.