More stories

Online super Crisp richt zich op duurzaamheid

Crisp, naar eigen zeggen de Nederlandse online supermarkt voor kwaliteitsproducten, komt vandaag officieel uit de startblokken. Producten waar je nu stad en land voor afloopt om ze bij verschillende specialisten te kopen, zijn bij Crisp op één plek te vinden.

Food

Versnelling in groei online supermarktomzet, Picnic rukt op

Een kleine 2,9 procent van de supermarktomzet (consumenten) loopt momenteel via het online kanaal. Hiermee is dit aandeel ten opzichte van een half jaar geleden fors toegenomen, zo blijkt uit metingen van het kennisplatform Supermarkt & Ruimte in samenwerking met onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed.

Food

Superunie introduceert data-platform adam

Inkooporganisatie Superunie lanceert het online platform adam. Dat brengt artikeldata uit verschillende bronnen, zoals GS1, Nielsen Brandbank en SIM, op één plek samen.

PIM

Onlineverkoop Ahold Delhaize naar 677 miljoen euro

De onlineverkopen bij Ahold Delhaize. het moederbedrijf van onder meer bol.com, zijn afgelopen kwartaal met 27,6 procent gestegen. In Nederland ging het zelfs om een groei van 33 procent.

Food

Hoe Wasteless voedselverspilling tegengaat

Verspilling is een groot probleem in de hele voedselketen. Wasteless, de winnaar van de Top 10 European Startups Award 2018, probeert dit om te beginnen tegen te gaan in supermarkten. David Kat, SVP Global Business Development, legt uit hoe.

Artificial Intelligence

Albert Heijn Online: ‘Vragen van klanten veranderen niet’

Machiel Tiddens van Albert Heijn Online had de eer om het e-commercekennisevent Shopping Today af te sluiten met zijn keynotepresentatie. Hij nam ons mee in de veranderende wereld van online boodschappen doen. Hoe zorgen ze ervoor dat zo’n grote organisatie als Albert Heijn net zo snel kan innoveren als een startup?

Customer Experience

Ahold Delhaize met robots bij click & collect

Ahold Delhaize rolt in Amerika een nieuw concept uit waarbij robots online orders van consumenten gaan samenstellen bij een supermarkt.

Fulfillment

Online FMCG: groeispurt en verandering digitale marketing komt eraan

Er staat ons een flinke groeispurt te wachten van de online supermarktomzet. Die verwachting spraken kenners van zowel bekende retailers als fabrikanten uit tijdens ‘The Future of FMCG’, een Connect Session op Emerce EDAY. De experts kwamen bijeen om onder begeleiding van Maurits Priem (Scoupy) over de verwachte ontwikkelingen in e-commerce en marketing te praten. Een belangrijke conclusie: het wordt zoeken naar andere verdien- en samenwerkingsmodellen.

Retail

Amazons Voice-fonds in technologie restaurants

Amazon Alexa Fund investeert een onbekend bedrag in het Amerikaanse SevenRooms. Het hospitalityplatform moet een voice-interface krijgen.

Voice

Thuisbezorgd.nl bezorgt ook voor Dunkin’ Donuts

Dunkin’ Donuts schakelt Thuisbezorgd.nl in om in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Hilversum online bestellingen te kunnen bezorgen. De donuts en (ijs)koffies worden per e-bike gratis geleverd.

E-commerce

Gaspard Jaspers (Sjoprz): ‘Met slim boodschappen doen bespaart een gezin 30%’

Zijn eigen gezin met vier kinderen brachten Gaspard Jaspers op het idee: boodschappen doen moet goedkoper kunnen. Maar om zelf alle supermarkten af te lopen op zoek naar aanbiedingen kost heel veel tijd. Dus bedacht hij Sjoprz.”Wij zijn de supermarkt over alle supermarkten heen. Wij helpen jou om je boodschappen op elk moment zo goedkoop mogelijk te doen. Een gezin met 2 kinderen geeft ongeveer 9000 euro per jaar aan boodschappen uit. Je kunt daar 20 tot 30% op besparen. Dat kan door prijsverschillen maar ook door de aanbiedingen die iedere week anders zijn.”

Customer Experience

Postmates breidt bezorggebied uit

Maaltijdbezorger Postmates breidt zijn bezorggebied uit naar 134 nieuwe Amerikaanse steden. Het totaal komt daarmee op 550. Nieuw zijn onder meer Lubbock (Texas), Athens (Georgia) en Albany (New York).

Food

HelloFresh versnelt in Canada met overname

Hellofresh koopt zijn Canadese concurrent Chefs Plate en claimt nu marktleider te zijn in die markt. Daarnaast splitst het de B2B-activiteiten van de ‘intelligente koelkast’ af in een apart bedrijf.

Venture

‘We moeten anders kijken naar onze leefstijl en hier winst uit halen’

Het platform FoodFirst Network presenteert zich als de Netflix voor een gezonder en vitaler leven. Het is het initiatief van Jan Dekker en Meester-kok Rudolph van Veen. Wordt er al net zoveel geld verdiend als bij Netflix, of is dat niet hetgeen wat de initiatiefnemers drijft? Ronnie Overgoor in gesprek met een van de twee oprichters: Jan Dekker.

E-health

Licht uit bij Foodora in Nederland

Maaltijdbezorger Foodora heeft gisterenavond zijn laatste bestelling afgeleverd aan een klant in Nederland. De stekker gaat eruit. Moederbedrijf Delivery Hero vond geen belangstellende koper.

Food