HelloFresh schrijft verlies ondanks omzetgroei
HelloFresh blijft rode cijfers schrijven ondanks het feit dat de omzet met 42 procent steeg tot 1,3 miljard euro. Amerika is de grootste markt maar de groei daarbuiten gaat harder.
HelloFresh blijft rode cijfers schrijven ondanks het feit dat de omzet met 42 procent steeg tot 1,3 miljard euro. Amerika is de grootste markt maar de groei daarbuiten gaat harder.
De groei van fastfood zet in algemene zin door, enerzijds door expansiedrift van bestaande ketens en anderzijds dankzij nieuwe toetreders op de markt. Een andere reden is de groeiende bezorgmarkt, zo denkt Spronsen & Partners.
Uber Eats wil komend voorjaar actief worden in drie nieuwe steden en daarmee zijn bereik op grote en middelgrote steden brengen.
Albert Heijn opent dit jaar een vijfde Home Shop Center (HSC) om de forse groei van e-commerce en vooral thuisbezorging te ondersteunen. Het HSC, waar het volledige assortiment onder één dak komt, gaat wekelijks circa 40.000 online bestellingen verwerken. Tegelijk worden veertien pickup points gesloten.
Je hebt een paar sneakers gekocht die eigenlijk te prijzig zijn. Diezelfde dag heb je je vrienden op het hart gedrukt dat je die sneakers echt nodig hebt omdat het een limited edition betreft. Of je hebt een nieuwe televisie gekocht, maar twijfelt of je toch niet voor dat andere model had moeten kiezen. Herkenbaar? Cognitieve dissonantie speelt hierbij een rol.
Jumbo gaat samen met maaltijdbezorger FoodDrop naast maaltijden ook boodschappen binnen 45 minuten bezorgen. Donderdag ging de dienst van start vanuit een vestiging in Groningen.
Weer heeft een Amerikaanse maaltijdbezorger het niet gered. Munchery is per direct gestopt. Het in San Francisco gevestigde bedrijf heeft amper negen jaar bestaan.
De Webwinkel Vakdagen vormen deze week weer een van de grootste e-commerce events van de Benelux. Deze 11 e-commercetrends kun je tegenkomen op de beurs.
De Nederlandse winkels van Ahold en de webwinkels ah.nl en bol.com verkochten 3,3 procent meer dan een jaar geleden. In het vierde kwartaal bedroeg de online omzet in Nederland 886 miljoen euro tegen 682 miljoen in 2017.
Het van oorsprong Deense initiatief Too Good To Go heeft na één jaar in Nederland meer dan 200.000 maaltijden gered van de vuilnisbak. De gelijknamige app heeft ondertussen al meer dan 250.000 geregistreerde gebruikers en meer dan 1000 partners met dekking in alle provincies in Nederland.
CEO Peter Plumb verlaat maaltijdbezorger Just-Eat in Engeland. CCO Peter Duffy neemt zijn positie tijdelijk waar. Het bedrijf boekte in 2018 een omzet van 883 miljoen euro, ruim drie keer meer dan Takeway.com.
Online supermarkt Picnic gaat ook op zondag boodschappen thuisbezorgen, zo meldt het AD vanochtend. Een proef in diverse steden is dermate succesvol verlopen dat zondagbezorging nu overal waar het bedrijf actief is gaat plaatsvinden.
De COO van Naspers B2C E-commerce stapt over naar de online supermarkt Picnic. Cristina Berta Jones zal er de internationale expansie begeleiden.
Takeaway, moederbedrijf van Thuisbezorgd, zette in 2018 240 miljoen euro om, een groei van 44 procent ten opzichte van 2017. Dat blijkt uit een voorlopige prognose.
Online heeft zich binnen food nog niet bewezen als een verdienmodel en investeringen op dit terrein drukken nog vaak op de winstgevendheid. Dat zegt Jumbo-topman Ton van Veen in een interview met de Levensmiddelenkrant.