More stories

Extra personalisatie Wijnvoordeel.nl stap richting ‘one click shop’ in e-mail

Wijnvoordeel.nl heeft belangrijke stappen gezet in de personalisatie van de e-mailmarketing. De achterliggende strategie is zo succesvol dat de voormalig managing director Jacco Oosterhof deze als leidraad gaat gebruiken bij het uitbouwen van koffievoordeel.nl, onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. “Door de personalisatie kunnen we werken naar e-mail als one click shop.”

E-mailmarketing

Lidl start bezorgdienst voor boodschappen in Gent

Lidl lanceert een bezorgdienst voor boodschappen in Gent onder de naam Simpl. De orders binnen twee uur per fiets geleverd door partner Cargo Velo.

Food

Wasteless: dynamisch prijzen effectief in de strijd tegen voedselverspilling

David Kat en Ralph de Vries van Wasteless zijn mannen met een missie. “Een derde van de wereldwijde voedselproductie gaat bij het afval, terwijl er 850 miljoen mensen op aarde niet genoeg te eten hebben en er in 2050 10 miljard monden te voeden zijn. Er is fundamenteel iets mis met onze voedselketen.”

Start-ups

E-commerce in Nederland: Weekend webcare laat te wensen over

Social webcare in de weekends laat veel te wensen over in Nederland. De top 100 van Twinkle laat veel steken vallen. Met name voor Messenger – een platform dat door miljoenen mensen gebruikt wordt in Nederland – waren er schokkende cijfers. 77,3% van de top 100 bedrijven die Messenger aanbiedt als servicekanaal reageert op zondag niet.

Customer Service

Deliveroo diep in het rood

Maaltijdbezorger Deliveroo heeft over 2017 een verlies voor belasting geleden van 208 miljoen euro ondanks een explosieve groei. Het verlies lag daarmee 43 procent hoger dan een jaar eerder.

Food

Vooral tweeverdieners met jonge kinderen doen in België boodschappen online

Het zijn vooral voltijdse tweeverdieners met jonge kinderen gebruik die in België maken van online boodschappendiensten. Dat blijkt uit promotieonderzoek van VUB-wetenschapper Ellen Van Droogenbroeck. De tweeverdieners zien vooral tijdsbesparing als belangrijkste voordeel. Het gebruiksgemak en de dienstverlening zijn bepalend om online te blijven kopen.

E-commerce

Deliveroo: ‘Voice is lastig voor ons’

Zo futuristisch als het klinkt, een spraakinterface op een wegdienst, zo lastig is het praktisch te realiseren. “Omdát het onzichtbaar is”, aldus CTO Mike Hudack van Deliveroo.

Voice

Thuisbezorgd.nl gaat bij bedrijven op Schiphol bezorgen

Thuisbezorgd.nl start samen met Amsterdam Airport Schiphol, Vermaat Groep en Burger King Foodgroup een bezorgdienst voor bedrijven die gevestigd zijn op Schiphol-Noord, Schiphol-Zuid en in het Central Business District.

Medewerkers in kantoorgebouwen van WTC Schiphol Airport, The Outlook en The Base kunnen voortaan via Thuisbezorgd.nl bestellen van één van de deelnemende restaurants op Schiphol Plaza.

Aan het programma op Schiphol Plaza doen voorlopig Burger King, Per Tutti, Happy Seafood en Toko To Go mee. Thuisbezorgd.nl zal het aanbod snel uitbreiden naar meer restaurants. De bestellingen worden gratis bezorgd.

Thuisbezorgd.nl is al langere tijd bezig het aantal steden waarin zij eigen bezorgers ter beschikking stelt uit te breiden. De eigen bezorgdienst Scoober is inmiddels beschikbaar in zes Nederlandse steden en bezorgt voor Burger King, maar ook voor bijvoorbeeld Five Guys, SLA en Burgermeester.

E-commerce

FrieslandCampina bouwt omnichannel oplossing met melkveehouders

Hoe communiceer je effectief en efficiënt met de 19.000 eigenaren van je bedrijf? Die vraag stelde FrieslandCampina zich een aantal jaar geleden bij de herijking van de communicatiestrategie. Het heeft onder andere geleid tot een drastische vernieuwing van het online platform melkweb en de introductie van twee nieuwe apps.

Service Design

Deliveroo: Meer eigen keukens in Nederland

Maaltijdbezorger Deliveroo opende onlangs een eigen restaurantkeuken in Amsterdam en wil er meer openen in Nederland en daarbuiten.

Food

Deliveroo: Meer marketingtools voor restaurants

Maaltijdbezorger Deliveroo investeert in meer, betere online marketingtools voor restaurants. De onlangs gelanceerde API voor POS-integratie bij restaurants is nog maar de eerste stap op de roadmap.

Online marketing

‘100 procent biologisch en glutenvrij’; 5 ondernemerslessen van Valentine van der Lande (Oot Granola):

Oot Granola levert ontbijtgranen die heel weinig suikers bevatten, maar wel heel krokant zijn. In tegenstelling tot granen in de supermarkt worden ze vers gebakken met alleen maar natuurlijke suikers, 100 procent biologisch en glutenvrij. De ontbijtgranen van Oot Granola worden online verkocht en geleverd in platte dozen die in de brievenbus passen. Vijf ondernemerslessen van oprichtster Valentine van der Lande.

Food

Verbod op on-linereclame Kinder-chocolade

Twee websites, een app en het YouTube-kanaal van chocolademerk Kinder zijn in Engeland verboden zo lang ze reclame tonen voor de suikerhoudende producten.

Legal

‘Uber overweegt overname Deliveroo’

Uber overweegt de overname van maaltijdbezorger Deliveroo voor meerdere miljarden dollars. Dat melden ingewijden aan Bloomberg.

Food

Websuper Picnic bezorgt eerste boodschappen in Venlo

Websuper Picnic bezorgt sinds deze week ook in Venlo boodschappen. In twee weken tijd meldden zich via de Picnic-app twintig procent meer Venlonaren aan dan verwacht. Venlo is de eerste Limburgse stad waar de online supermarkt van start gaat.

Food