More stories

HelloFresh: niet break-even in 2018

De koers van maaltijdbezorger HelloFresh kreeg maandag een flinke tik na een winstwaarschuwing. Het Duitse bedrijf verwacht in het vierde kwartaal niet langer break-even te draaien.

Food

Alibaba fuseert maaltijdbezorgers

Alibaba voegt twee maaltijdbezorgdiensten samen om beter te kunnen concurreren met het door Tencent gefinancierde Meituan Dianping.

Food

E-commerce Ahold Delhaize 23 procent gegroeid

E-commerce is verder gegroeid bij Ahold Delhaize. Van 655 miljoen euro vorig jaar naar 790 miljoen in het tweede kwartaal. Veruit de meeste omzet, 445 miljoen, werd gegenereerd in Nederland op een omzet van 3,3 miljard. Dat is een toename van 23 procent.

E-commerce

Walmart laat robot boodschappen halen

Warenhuis Walmart wil robots inzetten om boodschappen voor klanten te verzamelen. Daartoe is een samenwerking met Alert Innovation opgezet.

Fulfillment

Verzet tegen hoge commissies Takeaway-bezorger 10bis

Honderden restaurants in Israël zijn in het geweer gekomen tegen 10bis, de maaltijdbezorger die door Takeaway wordt overgenomen. Zij maken bezwaar tegen de in hun ogen torenhoge commissies.

Food

Takeaway kon overname 10bis niet zelf financieren

Takeaway heeft de overname van het vanuit Tel Aviv opererende 10bis – de grootste aankoop van het bedrijf tot nu toe – niet uit eigen kasmiddelen kunnen financieren.

Food

Foodora Nederland wordt verkocht

Delivery Hero wil de Nederlandse tak van Foodora afstoten. Dat heeft het Duitse concern vandaag bekend gemaakt.

Food

Duitse markt voor Takeaway binnenkort groter dan Nederlandse

De omzet van de Nederlandse maaltijdbezorger Takeaway is in het eerste halfjaar 42 procent gestegen naar 110,2 miljoen euro, mede dankzij hogere commissies en nieuwe acquisities in Bulgarije. De Duitse omzet groeide zelfs met 45 procent. Het verlies is afgenomen naar 14 miljoen euro tegen 21 miljoen een jaar geleden.

Food

Takeaway koopt bezorger uit Tel Aviv voor 135 miljoen euro

Maaltijdbezorger Takeaway telt 135 miljoen euro neer voor B2B bezorger 10bs uit Tel Aviv. Dat is een vergelijkbare dienst als Takeaway, zij het dat men zich vooral richt op het bezorgen van lunches aan bedrijven.

Food

Amazon blijft piepkleine speler in online boodschappen

Voeding en drank zijn de snelstgroeiende categorie producten voor Amazon in de VS, maar het bedrijf is nog altijd een piepkleine speler op de markt ondanks de recente overname van Whole Foods.

Food

Picnic bezorgt vanaf augustus in Arnhem

Picnic breidt verder uit in de provincie Gelderland en gaat vanaf half augustus ook in Arnhem bezorgen. Ruim een jaar terug startte de duurzame online supermarkt al in Ede, Veenendaal en Bennekom.

Food

Abonnementsmodellen: wat doe je tegen afhakers?

Meer dan de helft van de online shoppers heeft zich aangemeld voor een of meer (online) abonnementen. Het grootste gedeelte van de inkomsten daarvan gaat naar digitale diensten zoals Spotify en Netflix en zeker 15 procent gaat naar abonnementen waar fysieke producten (scheermesjes, voeding, kleding) tegenover staan. Hoe ontwikkelt de markt zich, welke modellen zijn er en wat is er nodig om succesvol te zijn?

Customer Engagement

Deliveroo wint zaak tegen bezorger

Een flinke tegenslag voor de bezorgers van Deliveroo die weer in vaste dienst willen. Volgens de rechter past de ZZP […]

Logistics

Jantine Doornbos (FoodDrop): ‘Vanuit Groningen met data de strijd aan met Thuisbezorgd’

Thuisbezorgd en Deliveroo zijn twee van de grote namen als het om het bezorgen van maaltijden gaat. In Groningen hebben ze FoodDrop. ‘Wij bezorgen gezond eten op een gezonde manier. Dat houdt in dat we voor 80 restaurants in Groningen eten bezorgen bij mensen thuis en op locatie. Dat doen we op de fiets: beter voor onze bezorgers en beter voor het milieu. We zitten echt in het hoge segment’, aldus Jantine Doornbos, CEO van FoodDrop bij Top Names.

Food

‘Instagram-proof ontbijt is potentiële goudmijn voor horeca’

Ontbijten buiten de deur raakt meer en meer in trek in de Nederlandse economie. Voor horecaondernemers ligt hier een kans. Zorg er dan wel voor dat het design van het ontbijt geschikt is om op Instagram te delen.

Social