More stories

45,5 miljoen euro verlies voor Picnic in 2017

Picnic International heeft in 2017 een verlies gedraaid van 45,5 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening, waaruit Retail Trends citeert. Een jaar eerder bedroeg het verlies nog 5,8 miljoen euro.

Food

Albert Heijn start bezorging van warme maaltijden

Onder de noemer Allerhande Kookt gaat Albert Heijn vanaf vrijdag favoriete Allerhande-maaltijden vers bereiden en bezorgen. Thuisbezorgd.nl en Deliveroo bezorgen de maaltijden binnen 30 minuten warm bij de klant. Allerhande Kookt start in een groot deel van Amsterdam.

Food

Takeaway Duitsland passeert Nederland met record aantal orders

Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, zag het aantal orders in het vierde kwartaal met 55 procent toenemen. In het totale bezorggebied ging het in om 29,8 miljoen bestellingen.

Food

FNV wil gesprek over salarissen Picnic

Vakbond FNV heeft online supermarkt Picnic per brief uitgenodigd om het gesprek met de bond aan te gaan over de salarissen van de medewerkers.

Food

Microsoft en Kroger tonen supermarkt van de toekomst

Microsoft en de Amerikaanse supermarkt Kroger hebben twee experimentele winkels in gebruik genomen in de buurt van hun hoofdkwartier: de ene in Monroe (Ohio), de andere in Redmond (Washington). Beide gebruiken het Azure cloudplatform.

Food

Digitale innovatie op de Horecava: Think. Design. Create. Eat!

In de horeca doen ze nog veel op de ouderwetse manier, vertelt Ruud Licht van startup Kuhler. Telefonisch een order plaatsen bij de groothandel bijvoorbeeld, liefst laat in de avond. Dan is het van: ‘Met Henk van snackbar ’t Balkje. Graag hetzelfde als vorige week.’

Food

Nederlander laat steeds vaker eten thuis bezorgen

De Nederlandse consument liet in 2018 steeds vaker eten thuisbezorgen door supermarkten, maaltijddiensten en verkopers van receptenboxen. Dat blijkt uit cijfers die het FoodService Instituut (FSIN) vanochtend bekendmaakte op de Horecava.

Food

Wagamama investeert in meer internethandel

De restaurantketen in Aziatische stijl Wagamama wil zijn online investeringen opschroeven. Het wil tegemoet komen aan de trend waarbij consumenten vaker eten laten thuisbezorgen.

Food

Omzet Deliveroo in Nederland naar 13,8 miljoen euro

Maaltijdbezorger Deliveroo groeit flink in Nederland. In 2017 bedroeg de omzet 13,8 miljoen euro, een stijging van 460 procent ten opzichte van een omzet van 3 miljoen in 2016. Het bedrijf maakte de cijfers zojuist bekend.

Food
Premium

Online omzet PLUS 40 procent gestegen

De omzet uit online bestellingen bij supermarkt PLUS is in 2018 met 40 procent gestegen. Klanten kunnen bij nagenoeg alle winkels online bestellen, het aantal ophaalpunten ligt over de tweehonderd en ruim 230 winkels bieden de PLUS Express dienst aan, waarbij boodschappen na twee uur thuisbezorgd worden.

Food

Jumbo opent testhubs voor levering aan huis

Jumbo is een proef gestart in de regio Den Bosch die een nieuwe wijze van thuisbezorging test. Levering aan huis vindt hier rechtstreeks plaats vanuit een zogeheten hub. Met dit systeem van hubs, bekend van Picnic, verwacht Jumbo sneller te kunnen groeien en meer klanten in Nederland te bereiken.

Food

‘Amazon wil Whole Foods vestigingen uitbreiden’

Amazon wil het aantal Whole Foods vestigingen in de VS sterk uitbreiden, vooral in wijken waar het bedrijf momenteel niet vertegenwoordigd is.

Food

Takeaway neemt Duitse activiteiten Delivery Hero over

Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, neemt alle Duitse bezorgdiensten van Delivery Hero over. Tegelijk wordt Delivery Hero aandeelhouder.

Food

Jumbo verwacht ruime verdubbeling van aantal online bestellingen

Supermarkt Jumbo verwacht de komende week voor het derde jaar op rij een ruime verdubbeling van het aantal online bestellingen.

Food
Premium

Wat eten we met kerst? Laat AI die vraag beantwoorden

Een gezonde, heerlijke maaltijd, dat willen we toch allemaal en het liefst elke avond? Voor velen blijft boodschappen doen echter een saaie en tijdrovende klus. Zeker als je ook nog rekening moet houden met de verschillende voorkeuren en behoeften van je tafelgenoten. Artificial Intelligence zorgt voor tijdwinst binnen de supermarktketens.

Artificial Intelligence