PostNL vestigt ophaalkluizen in NS stations
Het Poolse InPost gaat binnen enkele weken samen met PostNL ophaalkluizen plaatsen in Nederlandse NS stations. Dat vertelde Jacek Powalka van InPost vanmiddag op Emerce eFulfillment in Utrecht.
Het Poolse InPost gaat binnen enkele weken samen met PostNL ophaalkluizen plaatsen in Nederlandse NS stations. Dat vertelde Jacek Powalka van InPost vanmiddag op Emerce eFulfillment in Utrecht.
E-commerce is zonder twijfel een van de belangrijkste oorzaken van verandering binnen logistiek vastgoed. De manier waarop we als consument onze aankopen als maar meer online willen doen heeft een fundamentele impact op de manier waarop producten worden besteld en terug gezonden en dus ook op het type magazijn dat wordt gebouwd.
Het hart van je webshop zijn natuurlijk je homepage, je category-pagina’s en de vele productpagina’s. De checkout daarna is gewoon noodzaak. Bittere noodzaak. Ik noem het altijd “de boekhouderij”. En wie houdt er nu van boekhouden? Naast NAW-gegevens en betaalwijze kunnen we steeds vaker in de checkout de gewenste aflevermethode aangeven. Alarm ! Hoe ingewikkelder de checkout, hoe groter het conversierisico. Hoogste tijd om die logistieke nieuwkomer eens serieus onder de loep te nemen.
De consument wordt het leidend voorwerp van de manier waarop webwinkels hun magazijnen, voorraden, leveringen en retouren regelen. Innovatie is nodig om de consument in woonwijken en steden, maar cross border en local-for-local, van dienst te zijn. Concurrentie kan ineens uit geheel onverwachte hoek komen op de wereldwijde e-commercemarkten. Vindt WWalther Ploos van Amstel, Lector CityLogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam en verbonden aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij spreekt 29 oktober op Emerce E-Fulfillment in Utrecht.
FedEx verwacht met de feestdagen in de VS 290 miljoen pakketjes te vervoeren, waarvan alleen al 20 miljoen op de twee eerste maandagen in december.
HelloFresh wil in 2015 ten minste 1 procent van de Nederlandse huishoudens wekelijks van een maaltijdenbox te voorzien. Op logistiek gebied een enorme uitdaging! Head of Operations Olaf Vreeburg geeft tekst en uitleg op Emerce eFulfillment, komende woensdag in Media Plaza in Utrecht.
Vooruitlopende op Emerce eFulfillment, komende woensdag in Utrecht, een mooie infographic over snel versus gratis verzenden. Want consumenten geven de voorkeur aan gratis versus snel. Met andere woorden: ze kunnen best een paar dagen wachten op hun pakketje.
Vervoerder TNT Innight start in België een proef, waarbij slimme brillen worden ingezet om het sorteerproces van pakketjes te optimaliseren.
Amazon breidt zijn leger seizoenwerkers in zijn Amerikaanse distributiecentra tijdens de feestdagen uit tot 80.000. Dat zijn er 10.000 meer dan vorig jaar. In 2012 ging het nog om 50.000 werkers.
Het Amerikaanse warenhuis Wal-Mart investeert opnieuw fors in grootschalige fulfillment centers voor oneline doeleinden. Er komen twee extra cd’s bij, in Bethlehem (Pennsylvania) en Atlanta, zo maakte het bedrijf een dezer dagen bekend.
Fulfillmentspecialist Docdata houdt het omzetpeil in stand door de groei in nieuwe diensten en nieuwe klanten. Zij compenseren het afscheid van de grootste klant, Zalando. Dat richt eigen fulfillmentcentra in.
Amazon wil de komende maand ruim duizend banen creëren in haar distributiecentra in Engeland. Die komen bovenop de 6000 die er al werken.
Ondernemers, van Amazon tot Zalando, breken bestaande markten open door slim gebruik te maken van moderne technologie. Onderstaand schets ik mijn visie op de supply chain van de toekomst. Een keten waarin moderne technologie ervoor zorgt dat klanten altijd beleverd kunnen worden terwijl voorraadrisico’s drastisch omlaag gaan. De nieuwe keten noem ik de Triple Con Supply Chain.
V&D gaat het totale assortiment aansturen met Slim4 software van Slimstock. De retailer krijgt naar eigen zeggen zo de maximale regie over de totale logistieke keten van leveranciers, distributiecentrum, winkels en de webshop en kan zo beter omnichannel retailprocessen ondersteunen.
eBay investeert dertig miljoen euro om volgend voorjaar zijn eerste distributiecentrum in Europa te bouwen. Behalve een noviteit in Europa is het ook een principiële verandering van eBays bedrijfsmodel.