More stories

Hoe e-fulfillment de retail overbodig maakt

Het hele retail-landschap is sterk aan het veranderen. Retail wordt e-tail, waardoor andere afzetkanalen worden ontgonnen. Er ontstaan nieuwe logistieke mogelijkheden die de marketing van een product in een ander daglicht stellen. Wanneer de logistiek de marketing omarmt, kan de retail haar huidige functie verliezen.

Fulfillment

Online retail kan en moet nog groener

Online retail is in principe groener dan traditionele retail, maar er kan nog veel verbeterd worden. Zo blijken verpakkingen nog altijd zwaar op de CO2 voetafdruk van online retailers te drukken. Om dat in te halen zouden klanten minstens 25 artikelen tegelijk moeten bestellen, zodat uitstootgassen beperkt kunnen blijven.

Fulfillment

Infographic: het proces achter same-day delivery

Dezelfde dag bezorgen, dat lijkt toch echt de toekomst te gaan worden. In de VS werken uiteenlopende merken aan die formule, waaronder de warenhuizen Nordstrom en Walmart, maar ook Net-A-Porter en Sport Chalet. Ook zijn er inmiddels al aardig wat diensten op dit gebied bijgekomen, zoals Postmates en Google Shopping Express. Shop.org brengt in kaart hoe snelle bezorging in zijn werk gaat.

Fulfillment

Sanoma lanceert mannelijke versie Fashionchick, MenToday.nl

Webwinkel MenToday is vandaag live gegaan als mannelijke tegenhanger van Fashionchick, wiens moederbedrijf onlangs volledig in handen kwam van uitgeverij Sanoma.

Fulfillment

Niet alleen halen, maar ook brengen bij Superdirect.com

Aanstaande zaterdag gaat de online supermarkt Superdirect.com van start. Via het web bestel je er boodschappen, bij een pickup point haal ze op. Door een nieuwe samenwerking met DPD kunnen er ook pakketjes worden afgeleverd voor verzending.

e-commerce

Klant wil bezorging liever overmorgen dan morgen

Vandaag besteld, morgen in huis. Het is de bekende mantra van tal van webshops, maar klanten willen hun bestelling helemaal niet per definitie morgen in huis. Uit onderzoek van PostNL, gebaseerd op cijfers van MijnPakket, blijkt dat consumenten liever zelf bepalen wanneer en waar hun online bestelling wordt bezorgd.

Fulfillment

Infographic: 15 tips voor orderverwerking

Orderverwerking is meer dan spullen in een doosje stoppen. Het gaat om het inlossen van mij de klant gewekte verwachtingen. Of nog beter: loyaliteit kweken bij diezelfde klanten. Fifth Gear heeft 15 tips voor webondernemers: van inpakken tot bezorgen.

Fulfillment

De fysieke winkel als logistiek knooppunt

Retailers moeten hun verkooppunten meer inzetten als logistiek knooppunt in hun e-fulfillment. Dit biedt voordelen voor zowel de retailer als de consument. Consumenten switchen bij het doen van aankopen volop tussen online en fysieke winkels, terwijl de meeste retailers online nog steeds als apart verkoopkanaal beschouwen.

Fulfillment

Onderzoek: verdubbeling internetshoppers die orders afhalen

Online shoppers bij supermarkten halen hun bestellingen in 2013 twee keer vaker op in de winkel, ten nadelen van thuisbezorgen. Een scan van Deloitte laat ook zien dat de gemiddelde orderwaarde omhoog gaat, al meer dan honderd euro per bestelling.

e-commerce

IT levert binnen e-commerce het goud van de toekomst

Waren het in het begin vooral boeken en CD’s die online werden besteld nu is inmiddels de sky the limit. Je kunt het zo gek niet bedenken of het ligt in de warehouses: Hondenhokken, glijbanen en pallets met latex. Niets is er meer dat er niet online besteld kan worden. Dat vraagt om een nieuwe aanpak binnen de fulfillment achter webwinkels.

Fulfillment

Goede cijfers Docdata, zet zich schrap voor 2014

E-commercebedrijf Docdata heeft een goede zes maanden achter de rug met meer omzet en winst en de aanstaande start van activiteiten in Polen.

Fulfillment

De uitdagingen binnen multichannel fulfillment

Nog niet eens zo gek lang geleden moesten we voor het doen van onze aankopen een fysieke winkel bezoeken. Vandaag de dag kunnen we op ieder gewenst moment en vanaf iedere locatie producten bestellen en thuis laten bezorgen. Voor de consument een ogenschijnlijk natuurlijk gegeven, vanuit fulfillment een complexe ontwikkeling

Fulfillment

Supermarkt Tesco: Eindeloze mogelijkheden 3D-printen

De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’

e-commerce

CB met S&H de modemarkt op

CB, voorheen het Centraal Boekhuis, gaat samen met fulfilmentspecialist S&H e-commercediensten leveren aan de modemarkt.

e-commerce

Hoe visualisatie het e-fulfillmentproces helpt optimaliseren

De kracht van een afbeelding valt niet te onderschatten. Iedereen heeft direct eenzelfde associatie bij het gebruik van een afbeelding. Hiervan kunnen we in diverse logistieke en fulfillmentprocessen gebruikmaken.

Fulfillment