Toyota investeert in Uber
Automaker Toyota investeert voor een onbekend bedrag in Uber. De twee bedrijven hebben een intentieverklaring getekend om gezamenlijk autodeelprogramma’s op te zetten.
Automaker Toyota investeert voor een onbekend bedrag in Uber. De twee bedrijven hebben een intentieverklaring getekend om gezamenlijk autodeelprogramma’s op te zetten.
Het is zeer bruikbaar voor het verkennen van nieuwe technologieën, en kan de time to market sterk verkorten. Niet voor niets is prototyping steeds vaker een essentiële etappe op de snelweg richting innovatieve diensten, producten en functionaliteit. Hoe zet je prototyping optimaal in?
Uber is alweer gestopt met een motortaxidienst UberMoto in Bangkok, nauwelijks drie maanden na de start. Dat moet van de plaatselijke overheid, die vindt dat er al genoeg motortaxidiensten zijn.
Apple, Facebook en Twitter die je fans beter kennen dan jij doet en teruglopende inkomsten uit muziekverkopen. Dat zette de Amerikaanse producer en zanger Ryan Leslie aan het denken. Leslie deelde zijn mobiele nummer op social media, ging de interactie aan met zijn fans en ontwikkelde het CRM platform genaamd SuperPhone waardoor hij miljoenen dollars verdient zonder tussenkomst van een platenmaatschappij.
Smartwatches, smartphones en fitness trackers dwingen niet alleen de consument in een nieuw tijdperk van data afhankelijkheid, maar dwingt ook veel traditionele instellingen om de manier waarop ze werken volledig opnieuw evalueren. Verzekeringsmaatschappijen zijn een goed voorbeeld van hoe een industrie wordt gedwongen om snel te veranderen als gevolg van deze nieuwe golf van technologische veranderingen.
Symbaloo lanceert een nieuw platform onder de noemer Symbaloo Lesplannen. Docenten en trainers kunnen met digitaal lesmateriaal een lesplan samenstellen, dat in de vorm van een game gedeeld kan worden met de leerlingen.
Veel verzekeraars nemen de complexiteit van innovativiteit niet serieus. Dat vindt Elias Hassing, informatiemanager bij VIVAT, die voor zijn MBA een afstudeeronderzoek deed naar het onderwerp.
Een van mijn grootste ergernissen is het overmaken van geld naar het buitenland. Zowel zakelijk als privé blijft het een enorme crime om dit op een betaalbare, efficiënte en veilige manier te doen. Door de exchange rates (die door het plafond schieten) en banken die hun hand ophouden, zijn dergelijke overboekingen vandaag de dag een peperdure exercitie geworden.
Googles Waze, vooral bekend van de gelijknamige navigatieapp, is een carpooldienst begonnen in de Bay Area, het gebied rond San Francisco.
Verzekeraars en gevolmachtigden kunnen zich voortaan aansluiten op mijnverzekeringenopeenrij.nl, een nieuwe website waarop de consument binnenkort al zijn verzekeringen kan raadplegen. De website wordt naar verwachting in 2017 gelanceerd.
API’s – de taal waarin het ene (online) programma met het andere communiceert – zie je op diverse plekken in de financiële wereld terug. Maar werkelijk open, externe, API’s waarmee consumenten of een derde partij gebruik kunnen maken van financiële data zijn een zeldzaamheid. Daar komt langzaam verandering in.
Technologiebedrijf R3 peilt naar verluidt tientallen grote banken om tot 200 miljoen dollar te investeren in een nieuw bedrijf ter exploitatie van de blockchaintechnologie. De meeste van deze banken zijn al klanten van R3. Onder hen ING Bank.
Meubilair, servies, springkussens, beamers : dat en nog veel meer is te huur op Zoef.com. Het bedrijf vliegt het partyseizoen in met een rijk en zeer divers aanbod van artikelen. Door orders te genereren op basis van big data, bedient Zoef.com zo veel mogelijk klanten met zo veel mogelijk artikelen. Met de introductie van een nieuw businessmodel zijn nu meer dan 3000 producten overal in Nederland altijd beschikbaar. Party on!
Philips viert dit weekend haar 125e verjaardag met de lancering van een nieuwe merkcampagne om zijn positie in gezondheids- en zorgtechnologie te benadrukken. Tegelijk markeert de campagne, waarbij groots wordt uitgepakt via sociale media en story telling, het einde van ongeveer alles waarmee Philips groot is geworden.
Bedrijven hebben moeite de transformatiestrategie echt vorm te geven. Dat zegt KPMG op basis van internationaal onderzoek. Hoewel veel bedrijven zich bewust zijn van de kansen en bedreigingen die op hen afkomen en het proces van transformatie in het algemeen hoog op de agenda staat, komt de daadwerkelijke uitvoering moeizaam tot stand.