More stories

DHL bezorgt per drone aan waddeneiland

DHL gaat pakketten bezorgen met behulp van drone op het Duitse waddeneiland Juist, enkele tientallen kilometers ten noordoosten van Groningen.

E-commerce

De Bijenkorf komt met bestelabonnement

De Bijenkorf heeft een jaarabonnement gelanceerd voor het gratis verzenden van online bestellingen. Wie eenmalig 9,95 euro betaalt, kan de bestellingen via ShippingPlus een jaar lang gratis thuis laten bezorgen.

E-commerce

PostNL omarmt concept ‘pakketautomaat’

Nu de proef met de zogeheten pakketautomaat met succes is afgerond, besluit PostNL om er meer te installeren in Nederland. De ‘last mile’ tussen webwinkel en consument verandert komende jaren ingrijpend.

E-commerce

AH.nl maakt zich op voor reeks online vernieuwingen

“Het zal niet lang duren voordat we automatisch je boodschappenlijstje gaan maken. Met een druk op de knop zou die 80 à 90 procent correct zijn”, zei AH.nl-baas Adriaan Thierry vanochtend. Hij bouwt aan een reeks digitale vernieuwingen.

E-commerce

SendCloud sluit DHL aan, wil naar Duitsland

SendCloud, een systeem waarmee webwinkels makkelijker ‘postzegels kunnen plakken’, sluit DHL aan op zijn systeem. Daarnaast zoekt het nieuwe financiering, mede voor de opening in België en Duitsland.

E-commerce

Weer stakingen bij Amazon Duitsland

Bij Amazon Duitsland zijn vandaag wederom stakingen uitgebroken vanwege de hoge prestatiedruk en te weinig pauzes. De onderhandelingsgesprekken tussen de vakbond en het Amerikaanse bedrijf lopen verder opnieuw stroef.

E-commerce

Parcel4Me plaatst eerste pakketautomaat

Het bedrijf Parcel4Me plaatst door het hele land pakketautomaten waar mensen bestellingen kunnen afhalen. De eerste werd afgelopen week in gebruik genomen bij de Universiteit van Tilburg. Er moeten 750 pakketautomaten komen.

E-commerce

Supply chain software berekent CO2-uitstoot per zending

Kewill, leverancier van software voor supply chain doeleinden, heeft het zogenoemde Kewill Move multimodale transportplatform uitgebreid met nieuwe functionaliteiten. Zo kan de CO2-uitstoot per zending nauwkeurig worden uitgerekend.

E-commerce

Flinders lanceert intelligente afleveroptie- en verzend software

Woonwinkel Flinders.nl en het Nederlandse DeliveryMatch gaan in januari intelligente afleveroptie- en verzendsoftware uitrollen, waardoor logistiek en supply chain gekoppeld kunnen worden. Dat maakte CEO Geert-Jan Smits gisteren bekend op het evenement E-fulfilment Event Logistieke Webshop van het Jaar in ’t Spant in Bussum.

E-commerce

‘Nederland loopt voorop met 24 uur leveringen’

Nederland is een buitenbeentje als het gaat om leveringen binnen 24 uur. Dat vertelde Sander de Leeuw van de Vrije Universiteit van Amsterdam gisteren op het evenement E-fulfilment Event Logistieke Webshop van het Jaar in ’t Spant in Bussum. De VU heeft samen met E-sharp onderzoek gedaan naar webwinkel karakteristieken in diverse landen als Duitsland, Frankrijk, de VS en Australië.

E-commerce

Vente-Exclusive logistieke webshop van het jaar

Vente-Exclusive is logistieke webshop van het jaar geworden. De jury, gecoördineerd door vereniging Logistiek management en onder voorzitterschap van Egbert Guis (TNO), vond het logistieke proces van het bedrijf en de innovaties die daarmee samenhangen bijzonder. Vente-Exclusive kreeg overigens ook de publieksprijs.

E-commerce

Jumbo bouwt afhaalpunten dicht bij AH

Jumbo komt in elk geval met vijf afhaalpunten. Twee daarvan staan in de directe nabijheid van een AH Pick Up Point, zo blijkt uit onderzoek van Levensmiddelenkrant.

E-commerce

Agenda logistieke webshop van het jaar

Coolblue, HelloFresh en Vente-Exclusive strijden woensdag 17 september om de award Logistieke Webshop van het Jaar 2014. Op het programma staan keynotes van eBay, Ingram Micro en case studies over uiteenlopende onderwerpen. Precies wat het bestuur, dat dit award-event organiseert, voor ogen heeft. “De prijsuitreiking als bekroning van een zeer aantrekkelijk kennis- en netwerk-event”, aldus Jan Pronk, voorzitter van de stichting Logistieke Webshop van het Jaar.

E-commerce

‘Online shopper wil niet per se snelste bezorging’

De Nederlandse online shopper wil niet per se de snelste levering van zijn orders, maar wel de best passende. Gemiddeld ziet hij 2,5 dag tussen de order en de aflevering.

E-commerce

Grotere inruilbalie op Amazon.de

Na boeken, spelletjes en filmschijven kunnen klanten van Amazon in Duitsland nu ook hun oude telefoon en tablet aan de webwinkel verkopen.

Customer Experience