GLS rolt mondiale rebranding uit
Het internationale logistieke bedrijf GLS is begonnen zijn nieuwe merkuitingen te tonen.
Het internationale logistieke bedrijf GLS is begonnen zijn nieuwe merkuitingen te tonen.
Online verzendplatform VanavondBezorgd gaat verder onder de naam Shiplee. De accounts van de ruim 2000 aangesloten webshops op VanavondBezorgd worden automatisch overgezet naar Shiplee.
De Europees werkende flitsbezorger van boodschappen Gorillas gaat de elektrische bakfietsen van het Nederlandse DOCKR huren.
De klanttevredenheid wordt op hoogtijdagen als Black Friday voornamelijk bepaald door hoe goed webwinkels communiceren in de checkout.
Shypple, het digitale expediteurplatform uit Rotterdam, is uitgeroepen tot winnaar van de Tech5 country award uitgereikt door The Next Web en Adyen tijdens The Next Web Conference in Amsterdam.
PostNL gaat 6 oktober zijn gerobotiseerde sorteercentrum speciaal voor kleine pakketten in Nieuwegein openen. Het bedrijf spreekt van een primeur, ‘want nog nergens ter wereld bestaat zo’n systeem’. Het nieuwe sorteerpunt moet de capaciteit flink vergroten in aanloop naar de feestdagendrukte.
Consumenten leggen de lat voor check-out en pakketbezorging steeds hoger: snelle bezorging die in een keer goed gaat. Data en afleverinnovaties helpen.
Hoe ontwikkel je je van plaatselijke groothandel tot landelijke, of misschien wel global, e-commerce speler?
Lidl installeert 15 nieuwe pakketautomaten in Vlaanderen en in Brussel. Dat brengt het totaal op 21.
Met een kapitaalinjectie van 1,1 miljoen euro wil de start-up Lockster honderd wandkluizen bouwen in Nederland.
Warenhuis Walmart, Argo AI en Ford ontwikkelen een gezamenlijke bezorgdienst voor autonome voertuigen in Austin, Miami en Washington D.C.
Verzendplatform Sendcloud heeft 150 miljoen euro opgehaald in een Series C-financieringsronde. De ronde werd geleid door Softbank Vision Fund 2.
Maersk mag B2C Europe Holdingovernemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op 6 september 2021 besloten. Er blijft na de overname voldoende concurrentie over.
Amazon wil blijven uitbreiden in Duitsland. Medio 2022 zullen nog acht distributiecentra worden geopend. Dit moet 3000 extra banen opleveren.
Groothandels en webwinkels maken zich nu al zorgen over voorraadtekorten voor Black Friday, Sinterklaas en Kerst. De enige oplossing: minder kopen.