Red je Pakketje verandert naam in Instabox
Red je Pakketje verandert begin 2022 zijn naam in Instabox, de naam van zijn Zweedse moederbedrijf.
Red je Pakketje verandert begin 2022 zijn naam in Instabox, de naam van zijn Zweedse moederbedrijf.
Problemen in de logistiek worden steeds duidelijker. Lees hier over de oorzaken, de problemen en de stappen die je kunt zetten om problemen te voorkomen.
Dille & Kamille gaat online bestellingen CO2-neutraal en op dezelfde dag bezorgen door samen te werken met Bringly, het duurzame verzendnetwerk voor retailers in Europa. De bestellingen worden verwerkt en bezorgd per fiets of elektrische auto vanuit de fysieke winkels van Dille & Kamille in Nederland, België en Duitsland.
Albert Heijn doet in de loop van 2022 een proef om postpakketjes van bol.com mee retour te nemen van AH-bezorgklanten.
PostNL heeft samen met de e-commerce branche diverse voorbereidingen getroffen om de verwachte drukte goed aan te kunnen. Er wordt 24/7 gewerkt in de pakkettensorteercentra en er worden extra vrachtwagens en pakketbussen ingezet om alle pakketjes tijdig bij de consument thuis te bezorgen.
Internationaal pakketbezorger DPD heeft zich als doel gesteld om in 2025 in de 45 grootste steden in Nederland emissievrij te bezorgen. Daarnaast streeft DPD ernaar om in 2030 volledig elektrisch te zijn.
In navolging van PostNL is ook voor Bpost het derde kwartaal lager uitgevallen dan vorig jaar. Ook Bpost noemt de impact van de btw-maatregelen voor pakketjes uit Azië als oorzaak.
Online retailers houden rekening met een toename van het pakketvolume tot maar liefst 82 procent. De drukste dag wordt verwacht op Cyber Monday, aldus verzendplatform Sendcloud.
Alphabet-dochter Waymo en UPS breiden hun bijna twee jaar oude samenwerking uit. UPS gaat rijden met een vloot autonome klasse 8-trucks.
PostNL merkt de gevolgen van de aanpassing van de btw-regels voor kleine goederen van buiten de EU en andere wet- en regelgeving in China. Er worden minder pakketjes bij Chinese webwinkels besteld. Dat had het derde kwartaal een sterkere tijdelijke negatieve impact op de internationale volumes dan voorzien, meldt PostNL vanochtend bij de presentatie van de kwartaalcijfers.
Waar laten Nederlanders hun online aankopen het liefst bezorgen en houden zij hierbij rekening met het milieu? De Europese pakketservice Mondial Relay, met zo’n 1.000 afhaalpunten sinds dit jaar ook actief op de Nederlandse markt, stelde deze vraag in samenwerking met onderzoeksbureau Ipsos aan 1000 consumenten.
Pakketbezorger Budbee plaatst in dertien Nederlandse filialen van H&M pakketkluizen. Dat levert de winkels extra voetverkeer op en de consument gemak, omdat hij een extra bezorgoptie krijgt.
Deutsche Post DHL Group verwacht een brutowinst van meer dan 7,7 miljard euro in 2021. De omzet in het derde kwartaal steeg alleen al 23,5 procent tot 20 miljard euro. De drijvende kracht achter de dynamische ontwikkeling was met name de merkbare toename van de wereldhandel.
Dankzij een investering van 7,5 miljoen euro bezorgt Red je Pakketje vanaf 1 november volledig fossielvrij. De marktleider in ‘same day delivery’ zet daarmee een grote stap in zijn missie om eind 2022 volledig elektrisch en CO2-vrij te bezorgen. De financiering is mede mogelijk gemaakt door Beequip.
Door de inzet van retourplatforms en data-analyse slaagde online kofferverkoper Travelbags erin het aantal retouren terug te brengen.