Verhoog je conversie met optimalisatie van de last mile
Door het centraliseren van de last mile in de online customer journey kun je je omzet aanzienlijk verhogen. Eleganza vertelt hoe.
Door het centraliseren van de last mile in de online customer journey kun je je omzet aanzienlijk verhogen. Eleganza vertelt hoe.
De Britse Post Office lanceert een digitale identiteitsapp die consumenten kunnen gebruiken om pakjes bij postkantoren op te halen, in plaats van een papieren document zoals hun paspoort of rijbewijs.
Techbedrijf Budbee, dat bezorging van e-commercepakketjes faciliteert, stapt in een joint-venture om meerdere sorteercentra te bouwen. Het budget is twee honderd miljoen euro.
Zowel een pakketbedrijf (subcontractor) als één van de vier grote pakketorganisaties (PostNL) heeft een boete gekregen van 288.000 euro van de Inspectie SZW voor overtredingen van de Wet arbeid vreemdelingen in 2019.
Het bekende warenhuis Walmart start een nieuwe bezorgdienst Walmart GoLocal, waarvan lokale (Amerikaanse) retailers gebruik kunnen maken.
Al die busjes van bezorgers… Thuisbezorgen is vaak al duurzamer dan traditioneel winkelen. Maar het kan nog efficiënter, vooral op de laatste kilometers.
Pakketbezorgers als PostNL en DHL bezorgen veertien procent van de pakketjes op de verkeerde dag. Daar staat tegenover dat de eigen bezorgdiensten van winkels zoals Coolblue of Albert Heijn bijzonder nauwkeurig hun beloftes nakomen. Ze zijn 95 procent nauwkeurig.
De generatie shoppers bij webwinkels tussen twintig en veertig jaar stelt meer eisen aan hoe en wanneer ze hun orders ontvangen dan veertigplussers.
Red je Pakketje opent een nieuw distributiecentrum in Rijen. Van Gool Elburg Vastgoedspecialisten trad bij de zoektocht naar een nieuw distributiecentrum op als adviseur.
De Chinese e-commercegigant JD.com, eigendom van miljardair Richard Liu Qiangdong, lijkt de eerste e-commercespeler van het land te worden met een eigen luchtvrachtvloot.
Corona-uitbraken of blokkades op de vaarroute kunnen overzeese leveringen flink vertragen. Als importeur is het dan zaak om goed en helder te communiceren.
Behalve PostNL kampt ook bpost met de verwerking van pakjes van buiten de EU. Dat komt door de nieuwe btw-regels voor e-commerce. De pakketvervoerder erkent dat er grote vertragingen zijn.
Trunkrs, specialist in same day en next day delivery, gaat samenwerken met Metapack voor meer duurzame leveringen in Nederland en België.
H&M Nederland verstuurt online bestellingen voortaan in FSC-gecertificeerde papieren verpakkingen. Met het vervangen van de plastic zak voor recyclebaar papier zet H&M naar eigen zeggen een belangrijke stap in het verminderen van plastic afval.
PostNL heeft in het tweede kwartaal van 2021 11 procent meer pakketten verstuurd dan een jaar eerder: 95 miljoen. Dit is 12 procent minder dan het eerste kwartaal van 2021. Was het echt een sterker tweede kwartaal 2021 voor PostNL? Walther Ploos van Amstel, lector City Logistics aan de Hogeschool van Amsterdam, heeft zo zijn twijfels.