‘Succes van Black Friday zit in shops checkout’
De klanttevredenheid wordt op hoogtijdagen als Black Friday voornamelijk bepaald door hoe goed webwinkels communiceren in de checkout.
De klanttevredenheid wordt op hoogtijdagen als Black Friday voornamelijk bepaald door hoe goed webwinkels communiceren in de checkout.
Shypple, het digitale expediteurplatform uit Rotterdam, is uitgeroepen tot winnaar van de Tech5 country award uitgereikt door The Next Web en Adyen tijdens The Next Web Conference in Amsterdam.
PostNL gaat 6 oktober zijn gerobotiseerde sorteercentrum speciaal voor kleine pakketten in Nieuwegein openen. Het bedrijf spreekt van een primeur, ‘want nog nergens ter wereld bestaat zo’n systeem’. Het nieuwe sorteerpunt moet de capaciteit flink vergroten in aanloop naar de feestdagendrukte.
Consumenten leggen de lat voor check-out en pakketbezorging steeds hoger: snelle bezorging die in een keer goed gaat. Data en afleverinnovaties helpen.
Hoe ontwikkel je je van plaatselijke groothandel tot landelijke, of misschien wel global, e-commerce speler?
Lidl installeert 15 nieuwe pakketautomaten in Vlaanderen en in Brussel. Dat brengt het totaal op 21.
Met een kapitaalinjectie van 1,1 miljoen euro wil de start-up Lockster honderd wandkluizen bouwen in Nederland.
Warenhuis Walmart, Argo AI en Ford ontwikkelen een gezamenlijke bezorgdienst voor autonome voertuigen in Austin, Miami en Washington D.C.
Verzendplatform Sendcloud heeft 150 miljoen euro opgehaald in een Series C-financieringsronde. De ronde werd geleid door Softbank Vision Fund 2.
Maersk mag B2C Europe Holdingovernemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op 6 september 2021 besloten. Er blijft na de overname voldoende concurrentie over.
Amazon wil blijven uitbreiden in Duitsland. Medio 2022 zullen nog acht distributiecentra worden geopend. Dit moet 3000 extra banen opleveren.
Groothandels en webwinkels maken zich nu al zorgen over voorraadtekorten voor Black Friday, Sinterklaas en Kerst. De enige oplossing: minder kopen.
AliExpress en zusterbedrijf Cainiao willen samen 650 wandkluizen installeren in Frankrijk voor het einde van 2021.
Met een bedrag van 3,40 euro zijn Nederlanders het meest gierig als het gaat om verzendkosten voor pakketjes. Gemiddeld zijn Europeanen voor een bestelling van 50 euro bereid 4,10 euro te betalen. Dat blijkt uit de E-commerce Delivery Compass van Sendcloud, uitgevoerd onder 7873 consumenten uit acht Europese landen.
Verzendplatform VanavondBezorgd heeft zijn tweehonderdvijftigste drop-off locatie geopend, dit keer in Haarlem.