Hoe kunnen retailers de bezorgverwachtingen managen van de huidige superconsument?
Wist je dat, als resultaat van een negatieve bezorgervaring, bijna de helft van de Nederlandse consumenten (44%) nooit meer zou shoppen bij die specifieke webshop?
Wist je dat, als resultaat van een negatieve bezorgervaring, bijna de helft van de Nederlandse consumenten (44%) nooit meer zou shoppen bij die specifieke webshop?
Sinds gisteren staan er negen pakket- en briefautomaten van PostNL in Amersfoort. Met de pakket- en briefautomaat kunnen consumenten zeven dagen per week, 24 uur per dag pakketten versturen en ontvangen.
Uber rivaal Lyft start een bezorgdienst voor essentiële goederen zoals boodschappen, maaltijden en medicijnen.
Het coronavirus heeft ons privé- en werkleven in de greep en ook de supply chain ontkomt niet aan de gevolgen van deze extreme situatie.
De systemen van pakketvervoerders in Nederland piepen en kraken. Ze draaien op piekbelasting. Afgelopen week was het nog drukker dan de drukste Black Friday en het ziet er niet naar uit dat webwinkels het rustiger gaan krijgen.
Dynalogic vergroot naar eigen zeggen zijn logistieke slagkracht in het noorden van Nederland. De last mile specialist start met 2-mansleveringen vanuit Zwolle.
DHL beleefde woensdag in Nederland de drukste dag in zijn geschiedenis. Het volume in het landelijk netwerk overtrof met 900.000 pakketten de drukste decemberdagen van afgelopen jaar.
Coolblue gaat in de komende weken in vijf nieuwe steden per fiets pakketjes bezorgers aan inwoners van aldaar.
Amazon neemt nog eens 75.000 nieuwe werknemers aan voor zijn Amerikaanse distributiecentra vanwege de drukte als gevolg van het coronavirus. In de afgelopen maanden waren al 100.000 werknemers extra aangenomen.
PostNL zal tijdelijk een toeslag in rekening brengen op de tarieven voor pakketten die vanuit Nederland per vliegtuig buiten Europa verstuurd worden. PostNL heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) daarvan op de hoogte gebracht en die gaat akkoord.
De bijna dertigduizend verkooppartners die hun artikelen aanbieden in de schappen van bol.com krijgen binnenkort een, voor hen, nieuwe logistieke […]
Pakketbezorgers aangesloten bij de Belangenvereniging voor Pakket Distributie (BVPD) dreigen PostNL voor de rechter te slepen wegens de grote werkdruk door de maatregelen tegen het coronavirus. Zij krijgen daarvoor niet extra betaald.
DHL bezorgde in maart flink meer pakketten dan vorig jaar als gevolg van de coronacrisis, maar daar staan forse verliezen tegenover. De omzet uit de postbezorging is sterk teruggelopen en om werknemers tegen het virus te beschermen moest in het eerste kwartaal voor 40 miljoen euro aan maatregelen worden genomen.
De sluiting van de Duits-Nederlandse grens waarover maandag een besluit zal vallen heeft voor zover bekend geen gevolgen voor het goederenvervoer. Een verbod op het goederenvervoer zou een klap betekenen voor Amazon.nl, die alle bestellingen uit dc’s over de grens haalt.
PostNL erkent dat het bedrijf als gevolg van de coronamaatregelen kampt met een hoog ziekteverzuim. Vanwege de extra drukte is er een achterstand bij de pakketbezorging ontstaan.