More stories

Dynamische content in e-mail (infographic)

Dynamische content is content die per gebruiker automatisch wordt samengesteld op basis van gedrag, huidige locatie en aankooppatronen. Veel marketingspecialisten verwachten dat dynamische content ook in e-mail marketing zal worden toegepast. Tachtig procent van de marketeers vindt die optie belangrijk, omdat dynamische content kan bijdragen tot een hogere conversie.

Contentmarketing

Kijk uit voor CRM-vervuiling

Volgens berekeningen van Gartner werd vorig jaar niet minder dan 20,4 miljard dollar besteed aan klantrelatiesoftware (CRM). CRM is het hart van veel digitale ontwikkelingen bij bedrijven, en dus onmisbaar, maar Martin Doyle van DQ Global waarschuwde een dezer dagen weer eens voor een behoorlijk venijnig CRM-virus: degraderende datakwaliteit. Naarmate de tijd vordert wordt het CRM systeem minder betrouwbaar en minder efficiënt.

Customer Service

Flexmail lanceert Workflows

Flexmail lanceert Workflows, een marketing automation oplossing waarmee gerichte automatische e-mail campagnes kunnen worden opgezet.

Dialogue Marketing

Yourzine breidt uit naar Engeland en België

Marketingbureau Yourzine opent begin volgend jaar kantoren in Engeland en België. “We volgen onze klanten”, zegt directeur Michiel van Riemsdijk, die zijn omzet dit jaar met de helft heeft zien groeien.

E-mailmarketing

Belangstelling voor marketing automation stijgt

De belangstelling voor marketing automation is sterk gestegen, zo blijkt uit een studie van TrustRadius. Het bedrijf constateert dat er vaker wordt gezocht naar de term.

Marketing

De geheimen van marketing automation (infographic)

De term bestaat al een tijdje, maar komt steeds vaker in de belangstelling. Bedrijven die investeren in marketing automation sparen door de inzet van software gemiddeld 15 procent uit. 44 procent van de respondenten uit onderzoek zegt dat ze die investering binnen zes maanden hebben terugverdiend, en 75 procent lukte dat binnen een jaar.

Marketing

Panasonic zet SAP CRM aan de kant

Het Europese marketingteam van elektronicafabrikant Panasonic heeft SAP CRM vervangen door Salesforce, Marketo en Qlikview. Daarmee wil men verkoop, marketing en call centers integreren.

B2B Digital

Vijf vragen over Facebooks nieuwe adserver Atlas

Facebook lanceerde een dezer dagen een nieuw advertentieplatform, een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft. Het platform Atlas zou adverteerders meer inzicht moeten verschaffen in meetresultaten. Marketeers zouden via de software ook meer invloed kunnen uitoefenen op het koopgedrag van consumenten.

Facebook

Webpower lanceert B2B-site

Het Nederlandse Webpower heeft een B2B-site in het leven geroepen om zo ook die branche beter te kunnen ondersteunen. ‘Met de site willen wij de drempel tot technologie en email marketing automation verlagen’, zo stelt de onderneming.

B2B Digital

Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps

Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps, een oplossing die gepersonaliseerde klantencontacttrajecten rechtstreeks vanuit de app moet leveren.

Customer Experience

Hoe Marketing Automation voor meer leads zorgt

Marketing automation is een veelgebruikte term. Volgens Copernica de belangrijkste marketingtrend van 2014. “Naast het genereren van leads, omvat Marketing Automation ook lead nurturing en lead scoring”, legt Michael Heering van Copernica uit.

Marketing

Vijf misverstanden over marketing automation

Wees eerlijk: De term marketing automation spreekt niet bepaald tot de verbeelding. De twee woorden lijken zelfs in tegenspraak met elkaar: marketing gaat immers over individuele behoeften en interesses, automation over het automatiseren van processen. En toch kan veel van wat marketeers beogen met marketing automation worden bereikt, zegt Monique Torres. Zij neemt vijf misverstanden over marketing automation weg.

Marketing

CRM-gebruiker wil meer investeren in marketing automation

Bijna de helft van gebruikers van klantrelatiefsoftware (CRM) overweegt te investeren in marketing automation om processen te stroomlijnen. Dat blijkt uit de studie Customer Relationship Management Software UserView 2014.

Customer Service

‘Alles draait om content’

NXP Semiconductors zet vol in op marketing automation: “Wij zijn een chipmaker, maar alles draait om content. Of het nu een technische specificatie is of een uitleg hoe je onze chip moet gebruiken”, vertelt Alex Ballering, Director Global Lead Management bij NXP Semiconductors.

Marketing

In drie stappen naar de juiste keuze voor marketing software

Hoe kunnen de juiste keuzes voor marketing software gemaakt worden? In recente jaren is de hoeveelheid Must have-marketing software explosief gegroeid. Het lijkt wel alsof er iedere maand tools uitkomen die u moet hebben en je het als marketing manager het steeds moeilijker krijgt om de juiste keuzes te maken.

Analytics