More stories

Adidas naait NFC-chips in schoenen en ballen

Adidas gaat honderden miljoenen van zijn producten in de fabriek voorzien van NFC-tags. Het bedrijf wil klanten kunnen identificeren na een aankoop met hem in contact blijven per mail, app en andere digitale kanalen.

E-commerce

WPP wil meerderheid in Tesco’s Dunnhumby

Reclamereus WPP zou een bod willen uitbrengen op de meerderheid van de aandelen in Dunnhumby, Tesco’s dochterbedrijf dat bergen consumentendata heeft voor loyaltycards.

Marketing

Marketing Automation software vergeleken

Er is een ruim aanbod van Marketing Automation software producten, maar wat zit er allemaal in en welke past het beste bij jouw ambities? Wij hebben de 6 bekendste leveranciers met elkaar vergeleken, op basis van ruim 60 ‘features & functions’.

Marketing

Volop groeiruimte voor marketing automation

Marketing automation heeft grote voordelen. Van toename in salesomzet tot het verbeteren van klantbetrokkenheid. Toch doet nog maar 24 procent van de marketingprofessionals wereldwijd aan intensieve marketing automation, aldus onderzoek van Ascend2. Genoeg ruimte voor groei dus de komende jaren, concludeert eMarketer.

Marketing

SugarCRM koopt mobiele rivaal Stitch

CRM-bedrijf SugarCRM heeft Stitch overgenomen, een marketing automation-startup van voormalige werknemers van Salesforce. Het bedrijf en de iOS-app voor verkooppersoneel zijn meteen uit de roulatie genomen.

Marketing

Criteo koopt e-commerce specialist DataPop

Het Franse Criteo heeft marketingtechbedrijf DataPop overgenomen voor een onbekend bedrag. DataPop maakt van online productcatalogi automatisch advertenties voor Google, Bing, Pinterest en eBay en levert ook analyses.

Marketing

Marketing automation is de volgende stap in personalisatie

Marketing automation is een tak van sport waarvan marketeers de waarde steeds vaker inzien. Het geautomatiseerd aanbieden van gepersonaliseerde, maar vooral relevante content in de klantreis leidt tot een betere conversie van leads. En dit is pas het begin. Web, mobiel, maar ook apps kunnen worden ingericht naar gecombineerde gebruikersdata.

Marketing

‘Marketing automation zet leads 30 procent vaker om in sales’

Marketing automation staat voor het samenbrengen van datastromen zodat op basis daarvan de digitale omgeving kan worden gepersonaliseerd. Maar doordat veel meer platformen zich zijn gaan afficheren met deze techniek – of beter gezegd: benaming – is nauwelijks duidelijk hoe deze markt zich heeft ontwikkeld. Onderzoek biedt meer inzicht. De belangrijkste bevindingen op een rij.

Marketing

HubSpot maakt verlies

Marketing automation bedrijf HubSpot meldt over het vierde kwartaal een verlies van 7,1 miljoen dollar op een omzet van 34,2 miljoen. Beleggers hadden al rekening gehouden met het verlies van het Amerikaanse bedrijf, dat in oktober naar de beurs ging.

Marketing

Integreer customer service met marketing automation

Onderzoeksbureau Gartner registreert dat de budgetten voor digitale marketing in veel organisaties stijgen, terwijl de verkoopbudgetten dalen. De achtergrond van die verschuiving is, dat met digitale marketing betere verkoopresultaten worden behaald – tenminste bij die organisaties die deze vorm van marketing niet als extra kanaal naast meer traditionele marketingkanalen zien, maar als centraal paradigm. Én ingezet door de hele customer journey heen.

Marketing

Verlies voor marketing automation-specialist Marketo

Marketo, een van de klinkende namen uit de wereld van marketing automation, heeft over het laatste kwartaal een verlies van 15,9 miljoen dollar geleden. De omzet daarentegen is met 50 procent gestegen, naar 42,3 miljoen.

Marketing

Hubspot leidt markt voor marketing automation

Hubspot is veruit het populairste programma op het gebied van marketing automation met ruim 40.000 gebruikers. Maar het is nog altijd een zeer prille en dus kleine markt. Alle andere leveranciers moeten genoegen nemen met enkele duizenden gebruikers.

Marketing

De Marketing Automation belofte in perspectief

De marketingafdeling is het laatste bastion binnen bedrijven waar een eigen software platform nog ontbreekt. Sales heeft zijn CRM, Finance en productie ERP, zelfs HRM heeft een eigen platform. Marketeers werken zich dagelijks een slag in de rondte omdat communicatie en leadgeneratiecampagnes los van elkaar gemanaged worden. Data bevindt zich op teveel verschillende plekken in teveel verschillende systemen en ook nog eens verspreid over op zichzelf staande kanalen. Welke belofte kan Marketing Automation hier inlossen?

Marketing

Teradata stapt in mobiele marketing automation

Big Data-bedrijf Teradata stort zich op de markt voor marketing automation met de overname van Appoxee uit Israël. Het merk gaat verdwijnen en de technologie wordt geïntegreerd in Teradata’s Marketing Cloud.

Marketing

Forse groei voor mobiele marketing automation

Mobiele marketing automation wordt twee tot drie keer zo groot dit jaar, volgens berekeningen van VB Insight. De penetratie is nu nog bescheiden: 1,5 procent.

Marketing