Forse groei voor mobiele marketing automation
Mobiele marketing automation wordt twee tot drie keer zo groot dit jaar, volgens berekeningen van VB Insight. De penetratie is nu nog bescheiden: 1,5 procent.
Mobiele marketing automation wordt twee tot drie keer zo groot dit jaar, volgens berekeningen van VB Insight. De penetratie is nu nog bescheiden: 1,5 procent.
Desk content marketing levert een omnichanneloplossing aan Kijkshop, een retailorganisatie met meer dan honderd vestigingen in Nederland. De websites, kassasystemen en de partners worden vanuit het programma Desk voorzien van de juiste productinformatie.
E-mailmarketing, nog niet zo lang geleden ten dode opgeschreven, is weer helemaal terug van nooit weggeweest. Nieuwe technische mogelijkheden maken e-mailmarketing zelfs extra interessant, zolang je ze niet als gimmick gebruikt. Pamella Neely noemt er bij Web Marketing Today vijf.
Wordt 2015 een beter jaar voor marketing automation? Mike Templeman, CEO van Foxtail Marketing, hoopt van wel. Bij Venture Beat legt hij uit dat veel bedrijven de mogelijkheden van deze technologie nog amper benutten.
Marketing automation wordt al gebruikt door een kwart van de B2B Fortune 500 ondernemingen en een belangrijk deel ervan is van plan om het in 2015 te gaan omarmen. Volgens Frank Paterno, marketingdirecteur bij Intelliverse/IntelliConnection, is het verstandig om marketing automation zoveel mogelijk te integreren met klantrelatiesystemen (CRM). Acht voordelen die deze integratie (kunnen) opleveren.
Dynamische content is content die per gebruiker automatisch wordt samengesteld op basis van gedrag, huidige locatie en aankooppatronen. Veel marketingspecialisten verwachten dat dynamische content ook in e-mail marketing zal worden toegepast. Tachtig procent van de marketeers vindt die optie belangrijk, omdat dynamische content kan bijdragen tot een hogere conversie.
Volgens berekeningen van Gartner werd vorig jaar niet minder dan 20,4 miljard dollar besteed aan klantrelatiesoftware (CRM). CRM is het hart van veel digitale ontwikkelingen bij bedrijven, en dus onmisbaar, maar Martin Doyle van DQ Global waarschuwde een dezer dagen weer eens voor een behoorlijk venijnig CRM-virus: degraderende datakwaliteit. Naarmate de tijd vordert wordt het CRM systeem minder betrouwbaar en minder efficiënt.
Flexmail lanceert Workflows, een marketing automation oplossing waarmee gerichte automatische e-mail campagnes kunnen worden opgezet.
Marketingbureau Yourzine opent begin volgend jaar kantoren in Engeland en België. “We volgen onze klanten”, zegt directeur Michiel van Riemsdijk, die zijn omzet dit jaar met de helft heeft zien groeien.
De belangstelling voor marketing automation is sterk gestegen, zo blijkt uit een studie van TrustRadius. Het bedrijf constateert dat er vaker wordt gezocht naar de term.
De term bestaat al een tijdje, maar komt steeds vaker in de belangstelling. Bedrijven die investeren in marketing automation sparen door de inzet van software gemiddeld 15 procent uit. 44 procent van de respondenten uit onderzoek zegt dat ze die investering binnen zes maanden hebben terugverdiend, en 75 procent lukte dat binnen een jaar.
Het Europese marketingteam van elektronicafabrikant Panasonic heeft SAP CRM vervangen door Salesforce, Marketo en Qlikview. Daarmee wil men verkoop, marketing en call centers integreren.
Facebook lanceerde een dezer dagen een nieuw advertentieplatform, een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft. Het platform Atlas zou adverteerders meer inzicht moeten verschaffen in meetresultaten. Marketeers zouden via de software ook meer invloed kunnen uitoefenen op het koopgedrag van consumenten.
Het Nederlandse Webpower heeft een B2B-site in het leven geroepen om zo ook die branche beter te kunnen ondersteunen. ‘Met de site willen wij de drempel tot technologie en email marketing automation verlagen’, zo stelt de onderneming.
Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps, een oplossing die gepersonaliseerde klantencontacttrajecten rechtstreeks vanuit de app moet leveren.