More stories

Ashton Kutcher stapt in Amsterdams The Fabricant

The Fabricant, een modehuis dat louter digitale kleding voor metaversa maakt, heeft een investering opgehaald van dertien miljoen euro. Een van de investeerders is acteur Ashton Kutcher.

Fashion

Lucardi’s PIM-implementatie tijdens de lockdown: verbouwing met de webwinkel open

Juweliersketen Lucardi voerde een productinformatiesysteem in tijdens corona: groot project met complex assortiment van duizenden producten en varianten.

PIM

‘Nederlandse webwinkels spotgoedkoop voor investeerders’

Nederlandse webwinkels worden internationaal gezien tegen nogal lage waarderingen verkocht, voor minder dan gemiddelde MKB-bedrijven. Voor de toekomst moeten ze of volume gaan maken of een niche domineren.

Venture

Start-up Getjobsdone: fixed fee opdrachten voor studenten

Getjobsdone runt een platform waarop bedrijven fixed fee opdrachten kunnen plaatsen voor studenten. Zes vragen aan oprichter Darryl Hopman.

Start-ups

AUTO1 Group: Enorme vraag naar tweedehands auto’s

Europese grootste online autohandelaar Auto1 Group verkocht in 2021 dertig procent meer tweedehands voertuigen. De omzet in het vierde kwartaal verdubbelde tot 1,6 miljard euro.

E-commerce

Meer transparantie over inkomsten digitale platformen

Woensdag is het wetsvoorstel transparantie over inkomsten digitale platformen (DAC7) aangeboden aan de Tweede Kamer. Met dit wetsvoorstel worden digitale platformen vanaf 1 januari 2023 verplicht jaarlijks informatie aan te leveren aan de Belastingdienst over v

Marketplaces

Acht procent handel Deliveroo komt niet uit restaurants

Acht procent van de handelswaarde die Deliveroo genereert is niet afkomstig van restaurants. Deze kleine, maar groeiende tak omvat bezorgingen voor supermarkten.

Food

Klussenmarktplaats Solvari neemt Casius en Twizzi over

Solvari, de marktplaats waar consument en vakman elkaar kunnen vinden, heeft de bedrijven Casius en Twizzi overgenomen. Het is de vierde overname in de afgelopen 14 maanden.

Marketplaces

Dealerdirect met Ikwilvanmijnfietsaf.nl, ‘de tijd is nu rijp’

Inkoopplatform Dealerdirect, bekend van ikwilvanmijnauto.nl, breidt zijn dienst uit met fietsen. Particulieren kunnen er hun gebruikte tweewieler aanbieden om binnen een week een bod van een handelaar te ontvangen.

Marketplaces

Omzet Wish stort in, weg uit 79 landen

Shopping-app Wish ontslaat vijftien procent van de 190 internationale banen en trekt zich terug uit 79 landen. De omzet in het vierde kwartaal klapte in, want daalde met 64 procent van 794 miljoen dollar naar 289 miljoen.

Marketplaces

Analyse Amazon.nl: weinig Nederlandse verkooppartners, kansen voor meer succes

Amazon.nl is al een tijdje actief. Tijd voor onderzoek naar het aandeel Nederlandse verkooppartners, het winnen van de Buy Box, recensies, en meer.

Marketplaces

30 miljoen groeigeld voor marktplaats installateurs zonnepanelen

De Noorse online marktplaats Otovo heeft dertig miljoen euro venturecapital opgehaald om zijn activiteiten naar meer Europese landen uit te breiden.

Marketplaces

De impact van marktplaatsen op e-commerce

In dit whitepaper lees je wat marktplaatsen veranderd hebben binnen de e-commerce sector en hoe je zelf een marktplaats strategie vormgeeft.

Marketplaces

Hergebruik is booming: zo maak je resale onderdeel van je e-commercestrategie

Voor steeds meer merken is het faciliteren van de 2de-hands verkoop van hun eigen producten een businessmodel. De verschillende businessmodellen vergeleken.

Sustainability

De impact van D2C: meer grip op je verkoop, klanten en data 

In deze onzekere tijden is het noodzakelijk om naast je bestaande verkoopkanalen ook andere mogelijkheden te onderzoeken, zoals Direct-to-Consumer. 

Strategy