More stories

Premium

Duurzaamheidspartijen op partnerplatform bol.com

Bol.com breidt het portfolio dienstverleners op zijn marktplaats uit met bedrijven die zijn gespecialiseerd in verduurzaming.

Marketplaces
Premium

Derde partijen goed voor 36% Zalando-handel

Handel door externe verkooppartners op Zalando groeide in 2022 zes keer sneller dan de winkel als geheel. Er komt schot in de marktplaatsfunctie, al blijft retailmedia nog onderbelicht.

Marketplaces
Premium

Peak stapt in marktplaats voor workshops en teamuitjes

Het Nederlandse fonds Peak neemt samen met Angel Invest en het Atomico Angel Fund een belang in de Duitse marktplaats Konfetti.

Marketplaces
Premium

Omzet ploeterend Wish: -72 procent

Het lek is nog lang niet boven, want de kwartaalomzetten bij Wish daalden in 2021 en 2022 met respectievelijk 64 en 72 procent. Het bedrijf ploetert door met zijn herpositionering.

E-commerce
Premium

Lek AliExpress nog niet boven, blijft krimpen

De internationale marktplaats AliExpress blijft moederbedrijf Alibaba zorgen opleveren. De krimp die al kwartalen gaande is, is nog steeds niet […]

Marketplaces
Premium

Zalando verhoogt tarieven externe verkopers

Externe verkopers op het platform van Zalando gaan vanaf de zomer een jaarlijkse vaste vergoeding betalen en soms ook hogere commissies per verkocht artikel.

Marketplaces
Premium

Reclame-inkomsten bol.com stijgen 43%

Bol.com verdient steeds meer geld met het plaatsen van reclame op de schappen in zijn winkel. De reclame-inkomsten stegen afgelopen jaar met 43%.

Online advertising

‘Amazoogle’ is de toekomst: waarom je niet meer kiest tussen Google óf Amazon

Voor veel e-commercebedrijven is Google hét uitgangspunt. Het lukt vaak niet óók Amazon Marketplace te gebruiken. Terwijl beide inzetten juist krachtig is. 

Marketplaces
Premium

Amazon EU wipt inkooppartners, gaat direct naar producenten

Amazon verandert in Europa zijn inkoopbeleid en koopt daarom niet meer in bij lokale groothandel en distributeurs. De Amerikanen gaan direct zaken doen met de producenten.

E-commerce
Premium

Amazon: 38 miljard reclame-omzet in 2022

Amazon verkocht voor 38 miljard dollar aan reclameruimte in zijn winkels wereldwijd. Deze relatief jonge tak, ook wel retailmedia genoemd, is goed voor zeven procent van de concernomzet.

Online advertising
Premium

Whoppah genereert 20 miljoen handelswaarde

De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah realiseerde in 2022 een bruto handelswaarde van 20 miljoen euro. De omzet gaat richting de drie miljoen euro.

Duitsland
Premium

Dept promoveert op partnerlijst bol.com

Als marketingpartner van bol.com is bureau Dept gepromoveerd tot Gold Partner en Advertising Certified Partner.

Marketplaces
Premium

Zalando stelt Dentsu aan als mediabureau

Webwinkel Zalando stelt Dentsu aan als mediabureau in Nederland en België voor al zijn reclameactiviteiten. De beslissing volgt na een pitch voor het gericht samenbrengen van alle media bij één bureau.

Digital Agencies
Premium

Nederlandse startup die houtindustrie digitaliseert haalt 2,7 miljoen op

VonWood, het digitale handelsplatform voor hout, heeft 2,7 miljoen euro aan investeringsgeld opgehaald via investeerders Peak, Dutch Founders Fund, Keen en een aantal strategische partners.

Marketplaces
Premium

Omzet VidaXL naar 762 miljoen (+13%)

De jaaromzet van VidaXL over coronajaar 2021 steeg met 12,5 procent tot 762 miljoen euro. Dat leverde onder de streep een recordwinst op.

Marketplaces