More stories

Premium

Reclame-inkomsten bol.com stijgen 43%

Bol.com verdient steeds meer geld met het plaatsen van reclame op de schappen in zijn winkel. De reclame-inkomsten stegen afgelopen jaar met 43%.

Online advertising

‘Amazoogle’ is de toekomst: waarom je niet meer kiest tussen Google óf Amazon

Voor veel e-commercebedrijven is Google hét uitgangspunt. Het lukt vaak niet óók Amazon Marketplace te gebruiken. Terwijl beide inzetten juist krachtig is. 

Marketplaces
Premium

Amazon EU wipt inkooppartners, gaat direct naar producenten

Amazon verandert in Europa zijn inkoopbeleid en koopt daarom niet meer in bij lokale groothandel en distributeurs. De Amerikanen gaan direct zaken doen met de producenten.

E-commerce
Premium

Amazon: 38 miljard reclame-omzet in 2022

Amazon verkocht voor 38 miljard dollar aan reclameruimte in zijn winkels wereldwijd. Deze relatief jonge tak, ook wel retailmedia genoemd, is goed voor zeven procent van de concernomzet.

Online advertising
Premium

Whoppah genereert 20 miljoen handelswaarde

De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah realiseerde in 2022 een bruto handelswaarde van 20 miljoen euro. De omzet gaat richting de drie miljoen euro.

Duitsland
Premium

Dept promoveert op partnerlijst bol.com

Als marketingpartner van bol.com is bureau Dept gepromoveerd tot Gold Partner en Advertising Certified Partner.

Marketplaces
Premium

Zalando stelt Dentsu aan als mediabureau

Webwinkel Zalando stelt Dentsu aan als mediabureau in Nederland en België voor al zijn reclameactiviteiten. De beslissing volgt na een pitch voor het gericht samenbrengen van alle media bij één bureau.

Digital Agencies
Premium

Nederlandse startup die houtindustrie digitaliseert haalt 2,7 miljoen op

VonWood, het digitale handelsplatform voor hout, heeft 2,7 miljoen euro aan investeringsgeld opgehaald via investeerders Peak, Dutch Founders Fund, Keen en een aantal strategische partners.

Marketplaces
Premium

Omzet VidaXL naar 762 miljoen (+13%)

De jaaromzet van VidaXL over coronajaar 2021 steeg met 12,5 procent tot 762 miljoen euro. Dat leverde onder de streep een recordwinst op.

Marketplaces
Premium

Duitse opkoper Amazon-shops via investering naar Zuid-Amerika

De Europese opkoper van Amazon-shops Razor Group heeft 70 miljoen dollar nieuw venture capital aangetrokken.

Venture
Premium

ChannelEngine stelt Chief Revenue Officer aan

De Nederlandser scale-up ChannelEngine stelt Ed Barrett aan als zijn nieuwe Chief Revenue Officer. Hij bekleedde eerder seniore commerciële posities bij HubSpot en Google Cloud.

E-commerce

De overdracht van een verkoopaccount op marketplaces

Ondernemers die een bedrijf willen opbouwen, dat ze ooit willen verkopen, moeten goed nadenken voordat ze starten met de verkoop op Bol.com.

Marketplaces
Premium

Amazon-expert naar techtop van About You

De Amerikaan Greg Chan treedt in dienst bij modewinkel en -platform About You om diens techstack door te ontwikkelen.

E-commerce

Vooruitblik: de belangrijkste trends voor marketplaces

Marketplaces zijn niet meer weg te denken. Er zijn een aantal trends om rekening mee te houden als je als merk aan de slag wilt met een marketplace.

Marketplaces
Premium

Amazon Nederland lokt verkopers goedkope items

Online verkopers van goedkopere producten kunnen nu makkelijker hun assortiment in de magazijnen en schappen leggen bij Amazon. Het bedrijf rolt zijn FBA-dienst uit naar Nederland, Polen en Zweden.

Fulfillment