PinDuoDuo van start in Nederland, concurrent AliExpress
AliExpress krijgt er in Nederland een Chinese concurrent bij in de vorm van PinDuoDuo. De marktplaats ging afgelopen week live in het Nederlands. Betalingen gaan via iDeal.
AliExpress krijgt er in Nederland een Chinese concurrent bij in de vorm van PinDuoDuo. De marktplaats ging afgelopen week live in het Nederlands. Betalingen gaan via iDeal.
Whoppah, de marktplaats voor tweedehands design en kunst, breidt zijn managementteam uit met Sebastiaan Smits, voormalig Orderchamp, en Bonny Kloosterboer die eerder bij Coolblue werkte.
Razor Group neemt Stryze Group, beiden uit Berlijn, over in een deal die volledig met aandelen wordt betaald. De bedrijven zelf kopen specialistische Amazon-accounts als investeerder annex exploitant.
Nike deelt vandaag ruim honderdduizend unieke digitale Air Fore 1-schoenen uit in de vorm van een NFT.
B2B-marketplaces zijn nog niet volgroeid: niet alle bedrijven en sectoren gebruiken ze en de gebruikservaring is vaak nog niet zoals bij D2C-marketplaces.
Marktplaats.nl gaat zich meer profileren als een handelssite die duurzaamheid propageert, door hergebruik van tweedehands en gerepareerde artikelen. Die aangescherpte focus kan de business tot vijf keer laten groeien.
Alibaba Group, onder meer bekend van AliExpress, is van plan om zijn activiteiten op te splitsen in zes hoofdonderdelen. De […]
Bol.com breidt het portfolio dienstverleners op zijn marktplaats uit met bedrijven die zijn gespecialiseerd in verduurzaming.
Handel door externe verkooppartners op Zalando groeide in 2022 zes keer sneller dan de winkel als geheel. Er komt schot in de marktplaatsfunctie, al blijft retailmedia nog onderbelicht.
Het Nederlandse fonds Peak neemt samen met Angel Invest en het Atomico Angel Fund een belang in de Duitse marktplaats Konfetti.
Het lek is nog lang niet boven, want de kwartaalomzetten bij Wish daalden in 2021 en 2022 met respectievelijk 64 en 72 procent. Het bedrijf ploetert door met zijn herpositionering.
De internationale marktplaats AliExpress blijft moederbedrijf Alibaba zorgen opleveren. De krimp die al kwartalen gaande is, is nog steeds niet […]
Externe verkopers op het platform van Zalando gaan vanaf de zomer een jaarlijkse vaste vergoeding betalen en soms ook hogere commissies per verkocht artikel.
Bol.com verdient steeds meer geld met het plaatsen van reclame op de schappen in zijn winkel. De reclame-inkomsten stegen afgelopen jaar met 43%.
Voor veel e-commercebedrijven is Google hét uitgangspunt. Het lukt vaak niet óók Amazon Marketplace te gebruiken. Terwijl beide inzetten juist krachtig is.