Alles over de Nederlandse marketplace van tweedehands designermode
Van start-up naar de marktleider in de Benelux op het gebied van tweedehands designerkleding. Hoe doe je dat?
Van start-up naar de marktleider in de Benelux op het gebied van tweedehands designerkleding. Hoe doe je dat?
In B2C zijn marketplaces al normaal. Door ze ook in B2B in te zetten optimaliseren aanbieders hun verkoopprocessen. Is dit toekomst van ‘procurement’?
Wat zijn de valkuilen en mogelijkheden bij het gebruik van een marktplaats in het B2B-segment? En hoe faciliteert dit je groei?
Klanten van Zalando krijgen binnenkort toegang tot producten die zijn weggelegd voor Nike members.
Marktplaats en Shopify lanceren gezamenlijk de Marktplaats Pro-app. De app ontsluit een extra verkoopkanaal dat Shopify-verkopers toegang geeft tot een van de grootste handelsplatformen van Nederland.
Het achttien jaar oude Momox, een speler in de re-commercemarkt, breidt uit naar Italië en Spanje.
Amazon: veel gebruikers, groot bereik, moordende concurrentie. Hoe ontwikkel je een prijsstrategie waarmee je de concurrentie voorblijft én winst maakt?
E-commerce reus JD.com rapporteerde zojuist beter dan verwachte kwartaalcijfers. Over het tweede kwartaal werd een omzet gerealiseerd van 267,6 miljard yuan (39,07 miljard dollar).
Alibaba heeft het afgelopen kwartaal geleden onder de vele lockdowns in Chinese steden. Daardoor daalde de handelsomzet in belangrijke categorieën als mode en accessoires en consumentenelektronica.
Bol.com heeft haar 50.000e verkooppartner verwelkomd en meldt dat alvast een week voor de publicatie van de halfjaarcijfers van moeder Ahold Delhaize.
Veilinghuis eBay presenteerde beter dan verwachte kwartaalcijfers, hoewel de omzet met 8 procent daalde naar 2,4 miljard dollar en er rode cijfers werden geschreven: 536 miljoen.
Amazon presenteerde zojuist wisselende kwartaalcijfers, waarbij de netto-omzet in het tweede kwartaal nog wel steeg met 7 procent tot 121,2 miljard dollar, maar het bedrijfsresultaat daalde naar 3,3 miljard dollar, vergeleken met 7,7 miljard dollar in het tweede kwartaal van 2021.
De bezorg- en streamingdienst Prime van Amazon wordt tot 43 procent duurder in Europa. Het bedrijf ziet zich geconfronteerd met fors gestegen transportkosten.
De prijs is vaak de bepalende factor voor de consument. Daarom is het van belang om een slimme prijsstrategie op marketplaces te hanteren.
Shopify heeft dinsdag een samenwerking met YouTube aangekondigd om verkopers in staat te stellen via het videoplatform producten of diensten te verkopen.