Consumentenbond met EU-klacht tegen Temu
De Consumentenbond en zestien collegebonden dienen een aanklacht in tegen het Chinese handelsplatform Temu bij de Europese Commissie.
De Consumentenbond en zestien collegebonden dienen een aanklacht in tegen het Chinese handelsplatform Temu bij de Europese Commissie.
Zalando krijgt een nieuwe co-CEO in de persoon van David Schröder. Hij richt zich voornamelijk op het uitbouwen van de platformfunctie van het bedrijf en de onderlinggende infrastructuur.
Bol brengt het aantal directieposities terug van negen naar zes man. Daardoor vervallen de functies van marketing-, technologie- en operationeel directeur.
De online marktplaats voor tweedehands design Whoppah zoekt aansluiting tot de Franse markt.
In 2025 zullen er in Europa 564 miljoen e-commerce consumenten zijn. Gemiddeld 75 procent van de Europeanen koopt online. Naarmate […]
Marketplaces: extra sales en nieuwe klanten of lagere marges en kannibalisatie van je eigen verkoopkanalen? Marketplaces vragen om de juiste strategie.
Lufthansa Cargo wil drie keer per week van China naar Duitsland gaan vliegen om er honderdduizenden pakjes per dag te blijven afleveren.
De Duitse caolitiepartners roepen de Europese Commissie en Ierse toezichthouder op om op te treden tegen misleidende marktpraktijken van de shoppingapp Temu.
Kruidvat staat nu ook externe verkopers toe in de Sport-afdeling van zijn webwinkel. Het online assortiment groeit daardoor met zo’n vijfhonderd artikelen.
Temu krijgt van de Federale Vereniging van Consumentenorganisaties (vzbv) in Duitsland een standje voor het faciliteren van ondoorzichtige handelspraktijken.
Adverteerders kunnen binnenkort behalve gesponsorde producten en display- ook videoreclame plaatsen op de marktplaats.
Het wordt makkelijker voor regionale recreatie- en marketingorganisaties om verblijf aan te bieden in huisjes, hotels, B&B’s en campings in de omgeving. De Zeeuwse voorloper allyourz splitst zijn technologie naar Localbooker.nl.
Europa’s grootste fysieke B2B inkoopcentrum Trademark neemt een digitaal handelsplatform in gebruik en kiest daarvoor de technologie van het Nederlandse bedrijf Orderchamp.
MediaMarkt heeft dinsdag haar eigen online marktplaats gelanceerd in Nederland. Op deze Marketplace, diew vorig jaar augustus al is aangekondigd, biedt de Europese marktleider in consumentenelektronica producten aan die niet in de winkels verkrijgbaar zijn. Dit gebeurt in samenwerking met geselecteerde partners die een plek op het platform hebben gekregen.
De omzet uit reclame-activiteiten in de app steeg bij Just Eat Takeaway afgelopen jaar met 28 procent naar 208 miljoen euro.