More stories

Platformeconomie voor B2B: groeipotentieel en kans om marktleider te worden

In B2B is nog een wereld te winnen in de platformeconomie. Partijen die nu een goed platform ontwikkelen hebben kans de nieuwe standaard te worden.

Marketplaces

Bol.com maakt Advertising strategische prioriteit

Bol.com heeft zijn strategische prioriteiten afgelopen kwartaal bijgesteld en de reclametak moet vol gas gaan geven. Dat is niet uit luxe. AholdDelhaize en de markt mogen dat verlangen.

Online advertising

Whoppah: Naar 50 miljoen handelsomzet in 2023

De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah streeft in het lopende jaar naar een bruto handelswaarde van 52 miljoen euro.

E-commerce

Zalando op naar 17 fysieke outletstores

Zalando opent komende maanden twee nieuwe outletstores. Daarna volgen er nog twee, vooralsnog enkel in Duitsland. ‘Offprice’-handel groeit sterker dan de verkoop van reguliere producten.

E-commerce

PinDuoDuo van start in Nederland, concurrent AliExpress

AliExpress krijgt er in Nederland een Chinese concurrent bij in de vorm van PinDuoDuo. De marktplaats ging afgelopen week live in het Nederlands. Betalingen gaan via iDeal.

E-commerce

Whoppah breidt MT uit

Whoppah, de marktplaats voor tweedehands design en kunst, breidt zijn managementteam uit met Sebastiaan Smits, voormalig Orderchamp, en Bonny Kloosterboer die eerder bij Coolblue werkte.

Marketing

Opkoper Amazon-shops Razor neemt concurrent over

Razor Group neemt Stryze Group, beiden uit Berlijn, over in een deal die volledig met aandelen wordt betaald. De bedrijven zelf kopen specialistische Amazon-accounts als investeerder annex exploitant.

Venture

330.000 NFT-fans Nike, eerste drop vandaag

Nike deelt vandaag ruim honderdduizend unieke digitale Air Fore 1-schoenen uit in de vorm van een NFT.

Fashion

B2B-marketplaces: niet meer in de kinderschoenen maar nog lang niet volgroeid

B2B-marketplaces zijn nog niet volgroeid: niet alle bedrijven en sectoren gebruiken ze en de gebruikservaring is vaak nog niet zoals bij D2C-marketplaces.

Marketplaces

[Emerce TV] Nieuwe strategie Marktplaats.nl: focus op duurzaamheid

Marktplaats.nl gaat zich meer profileren als een handelssite die duurzaamheid propageert, door hergebruik van tweedehands en gerepareerde artikelen. Die aangescherpte focus kan de business tot vijf keer laten groeien.

Marketplaces

Alibaba wil zes bedrijfsactiviteiten verzelfstandigen

Alibaba Group, onder meer bekend van AliExpress, is van plan om zijn activiteiten op te splitsen in zes hoofdonderdelen. De […]

Marketplaces

Duurzaamheidspartijen op partnerplatform bol.com

Bol.com breidt het portfolio dienstverleners op zijn marktplaats uit met bedrijven die zijn gespecialiseerd in verduurzaming.

Marketplaces

Derde partijen goed voor 36% Zalando-handel

Handel door externe verkooppartners op Zalando groeide in 2022 zes keer sneller dan de winkel als geheel. Er komt schot in de marktplaatsfunctie, al blijft retailmedia nog onderbelicht.

Marketplaces

Peak stapt in marktplaats voor workshops en teamuitjes

Het Nederlandse fonds Peak neemt samen met Angel Invest en het Atomico Angel Fund een belang in de Duitse marktplaats Konfetti.

Marketplaces

Omzet ploeterend Wish: -72 procent

Het lek is nog lang niet boven, want de kwartaalomzetten bij Wish daalden in 2021 en 2022 met respectievelijk 64 en 72 procent. Het bedrijf ploetert door met zijn herpositionering.

E-commerce