More stories

Wordfeud blijft populairste spel-app

Ruim de helft van de Nederlanders met een smartphone heeft een spelapp geïnstalleerd op zijn of haar toestel. Gamen op de smartphone is vooral populair onder vrouwen, maar ook tieners hebben een bovengemiddeld aantal spel-apps op hun smartphone staan.

Entertainment

Remco Bos (Hyves) naar VICE Media

Remco Bos, oud CEO van Hyves, is commercieel directeur geworden van jongerenmerk VICE Media.

Publishing

Leesapp voor iPhone

MagBoox lanceert een leesmap in de vorm van een iPhone- en iPad-app. Voor 4,99 euro per maand hebben lezers onbeperkt toegang tot een ‘groeiend aanbod van boeken en tijdschiften’.

Publishing

Google koopt streamingpartner Amerikaanse tv-bedrijven

Google heeft Anvato overgenomen, een Amerikaanse specialist in videostreaming. Tv-bedrijven gebruiken de dienst voor live-streams, editing en om online geld te verdienen.

Publishing

Gamigo koopt branchegenoot Highdigit

Gamigo heeft voor een onbekend bedrag het Duitse Highdigit overgenomen, nadat het eerder was gefuseerd met Aeria Games. Gamigo is vooral bekend van (pc) titels als Fiesta Online, Last Chaos en Dragon’s Prophet.

Entertainment

Audiostreams halen videostreams in

Audiostreaming heeft videostreaming voor het eerst ingehaald, althans gemeten naar het aantal streams. Dat zegt BuzzAngle Music.

Entertainment

Series en films pushen online video

Het gaat hard met online video in ons land. Nederlanders keken er in 2015 maar liefst 105 minuten per dag naar, tegenover 178 minuten reguliere tv. Een stijging van 60 procent ten opzichte van een jaar eerder (65 minuten).

Video

Waar blijven de content recommendation netwerken?

In de landen om ons heen zijn ze onmiskenbaar bezig aan een onstuitbare opmars: de content recommendation netwerken. Vooraanstaande uitgevers als Time, CNN, Washington Post, AOL en Die Welt weten wel raad met de intelligente content widgets van Outbrain, Taboola en Revcontent. Omdat ze van toegevoegde waarde zijn voor hun titels, lezers en adverteerders. Toch moeten we het in Nederland zonder dit veelbelovende contentpromotie-instrument stellen. Waarom eigenlijk?

Publishing

Samenwerking Blendle en Universiteit van Amsterdam

Het Instituut voor Informatica van de UvA starten een onderzoeksproject met digitale nieuwskiosk Blendle. Er wordt gewerkt aan het optimaliseren van de zoek- en aanbevelingsopties van het aanbod.

Publishing

Wet online gokken vandaag eindelijk door de Kamer (update)

De Tweede Kamer zal vandaag het wetsvoorstel voor online kansspelen goedkeuren. Een historisch moment in de parlementaire geschiedenis, vergelijkbaar met de liberalisering van de energiemarkt en het toestaan van commerciële televisie in ons land.

Entertainment

ACM wil alsnog onderzoek naar fusie Ziggo en Vodafone

De fusie van Ziggo en Vodafone lijkt langer op zich te laten wachten nu de Autoriteit Consument & Markt (ACM) aan de Europese Commissie heeft gevraagd om de gevolgen te onderzoeken.

Entertainment

Buienradar en Vapona lanceren Muggenradar

RTLs Buienradar en Vapona lanceren samen Muggenrader: een platform dat actuele informatie biedt over mogelijke muggenoverlast. Het is de eerste keer dat Buienradar een online product samen met een adverteerder lanceert.

Media

Rakuten met Wuaki.tv naar Nederland

Het Japanse Rakuten wil zich met dochter Wuaki.tv op de Nederlandse markt richten. Dat blijkt uit een Nederlandstalige website voor een ‘private beta’.

Entertainment

Nieuwe site voor meten video kijkgedrag

Mediabrands Marketing Sciences heeft vandaag een website in het leven geroepen met ontwikkelingen van video kijkgedrag op tv, online en mobiel. Tegelijk is het rapport Video Landscape verschenen.

Analytics

SPOT heet voortaan Screenforce

SPOT, de marketingorganisatie van de Nederlandse tv-zenders, heet voortaan Screenforce. Naast Nederland kennen ook Duitsland, Finland, Oostenrijk en Zwitserland een tv-marketingorganisatie onder die naam. Daarmee wordt ook samengewerkt.

Media