More stories

Google Play Music standaard muziekspeler op Galaxy S8

Google blijkt een exclusieve deal met Samsung te hebben gesloten voor de nieuwe Galaxy S8 en S8+. Google Play Music wordt op deze smartphone de standaard muziekspeler wereldwijd.

Gebruikers kunnen tot 100.000 liedjes uit hun verzameling uploaden, twee keer de normale hoeveelheid.

Spraakhulpje Bixby wordt ook ingezet voor Google Play Music.

Entertainment

SKO fuseert kijkcijfers online en televisie

Stichting KijkOnderzoek (SKO) is begonnen gecombineerde kijkcijfers te leveren voor online video en televisie. Uitgevers exploitanten en adverteerders krijgen zo goed zich op hun crossmediale bereik en in hoeverre tv en online elkaar aanvullen.

Analytics

Nederlanders willen social media-wachtwoorden niet afgeven in VS

Bijna zes op de tien Nederlandse reizigers is niet van plan de wachtwoorden van hun social media-accounts te geven wanneer daar bij de Amerikaanse grenscontrole om wordt gevraagd. Dit blijkt uit onderzoek van metazoekmachine Kayak, die stelt dat de voorgestelde maatregel het toerisme naar de VS negatief zal beïnvloeden.

Travel
Premium

Netflix groeit richting 30 procent penetratie in Nederland

Netflix telde ruim 2,2 miljoen abonnees in Nederland aan het einde van het eerste kwartaal van 2017. Dat is bijna 29 procent van alle Nederlandse huishoudens. Nederland is daarmee goed voor 4,6 procent van het totale internationale abonneebestand, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper.

Entertainment

Nieuwe CEO voor TMG

Marc Vangeel wordt de nieuwe bestuursvoorzitter van de Telegraaf Media Groep (TMG) wanneer het bod van Mediahuis slaagt. Dat meldt het Vlaamse bedrijf zelf.

Publishing

Eerste VR-familiefilm High Five in première

In Amsterdam gaat vandaag de eerste VR-familiefilm High Five in première in The VR Cinema in Amsterdam. De film is een coproductie van Samsung en &samhoud media.

Entertainment

Facebook lanceert betaalmuur voor Instant Articles

Facebook overweegt een betaalmuur voor Instant Articles, het systeem voor snel ladende pagina’s met nieuwsartikelen.

Publishing

Centrale Ondernemingsraad TMG gaat voor Mediahuis

De Centrale Ondernemingsraad (COR) van TMG ondersteunt het bod van Mediahuis en VP Exploitatie op de uitgever. Daarmee is aan één van de voorwaarden voor het bod voldaan. Ook heeft de raad zijn voorgenomen procedure bij de Ondernemingskamer ingetrokken.

Publishing

Telegraaf lanceert videoplatform VNDG

De Telegraaf voegt op 1 mei een nieuwe titel toe aan zijn portfolio. VNDG wordt een videoplatform op desktop en mobiel dat 24×7 nieuws, sport en entertainment uitzendt.

Video

Onlane experimenteert met Snapchat-content

Onlane begeleidt influencers op alle social media platformen. Dat doet het bedrijf ook voor ‘traditionele’ sinds de overname door MediaLane. Managing director Jonatan de Boer in gesprek met Hans Voorn tijdens The Social Conference 2017.

Influencer marketing

Netflix blokkeert Kabelnoord

De noordelijke kabelaar Kabelnoord kon zijn klanten vorige week geen Netflix aanbieden. Vanwege misbruik van het abonnement door een aantal klanten blokkeerde Netflix alle klanten die dezelfde range internetfeed gebruikten.

Entertainment

BREIN haalt nu ook illegale internet radiostations uit de lucht

Stichting BREIN heeft voor het eerst een online radiozender uit de lucht gehaald omdat het geen geldige licentie heeft.

Entertainment

Netflix naar 100 miljoen abonnees

Netflix passeert binnenkort de grens van 100 miljoen abonnees. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt bij de publicatie van de cijfers over het eerste kwartaal.

Entertainment

Studenten bedenken interactief on demand-concept voor KPN

Tweedejaarsstudenten van de opleiding Media en Entertainment Management (MEM) en eerstejaarsstudenten van de Engelstalige opleidingsvariant van Inholland Den Haag hebben […]

Entertainment

Marktplaats.nl enige met meer dan 50% online bereik

Marktplaats.nl had in de maand maart 2017 een bereik van 51,3 procent en was daarmee de grootste site van Nederland in die maand. Nieuwe cijfers van het het NOBO laten ook zien dat het AD groter is dan De Telegraaf.

Analytics