More stories

VidCon: zeven contentinzichten van de BBC

Tijdens de VidCon Europe 2017 vond ik de interessantste sessie die van Alex Ayling, hoofd BBC Worldwide Digital Studios. Zijn presentatie had als titel “An audience-led approach to content development”. Daarin beschrijft Alex de digitale transformatie van de BBC. De basis van deze transformatie was een focus op doelgroepgerichte contentontwikkeling. In dit artikel bespreek ik de belangrijkste inzichten die ik van Alex kreeg.

Contentmarketing

RTL: ‘Jongeren vinden branded content op Snapchat prima’

Hoe kan RTL jongeren beter bereiken nu zij amper nog lineair televisiekijken? Die vraag kreeg Luuk de Haardt als afstudeerproject voorgelegd en leidde tot een baan als creative bij het mediabedrijf, vertelt hij tijdens The Social Conference 2017 aan Hans Voorn.

Social

Netflix bekeken in meeste Amerikaanse huishoudens met wifi

Zeker de helft van Amerikaanse huishoudens met wifi gebruikt een streamingdienst. Netflix wordt daarbij het meest genoemd, maar YouTube stoomt op, zo blijkt uit gegevens van comScore.

Entertainment

Na overname SBS zet John de Mol bod op TMG door

John de Mol laat zich, zeker na de overname van SBS, niet van de wijs brengen. Talpa Holding wil op 17 april een biedingsbericht indienen bij de AFM voor een bod op alle aandelen van de Telegraaf Media Groep.

Publishing

NLConnect wil af van exclusieve breedband content

Exclusieve premium content zet consumenten en kleinere telecomaanbieders op achterstand en is een vorm van misbruik van marktmacht. Dat schrijft NLConnect, de vereniging van telecom- en kabelbedrijven, in reactie op een consultatie van de Autoriteit Consument en Markt.

Entertainment

Runtastic lanceert app voor sportief eten

Runtastic heeft voor Android en iOS een nieuwe app uitgebracht. Speciaal voor sporters bevat hij voedingsadvies en tientallen gezonde recepten.

Food

E-book app Shelfie naar Kobo

Kobo Rakuten, bekend van de Kobo-e-readers, heeft het bedrijf achter de app Shelfie overgenomen. Het hele team gaat mee.

Publishing

Metro ontwikkelt nieuwe app met lezers

Metro lanceert een testversie van zijn nieuwe Metro-app. Nieuws kan beter worden gedeeld en video’s passen beter bij het moment van de dag. Lezers mogen de app nu mee helpen ontwikkelen.

Publishing

Groei e-book verkoop stagneert

De groei in e-bookverkoop stijgt minder hard dan verwacht, maar het aandeel fysieke boeken dat via internet is verkocht groeide de afgelopen periode juist met 3,4 procent. Dat blijkt uit het nieuwe boekenbarometer en e-bookbarometer van CB.

Publishing

Hilversum akkoord met Media Mile

De gemeenteraad van Hilversum is akkoord gegaan met het concept van de Media Mile. Dat wordt een interactieve route door […]

Media

Nu officieel: Sanoma verkoopt SBS aan Talpa voor 237 miljoen euro

Sanoma bevestigt dat het haar 67 procent aandeel in SBS Broadcasting (SBS) overweegt te verkopen aan medeaandeelhouder Talpa Holding (Talpa) voor 237 miljoen euro. Als onderdeel van de overeenkomst gaat Veronica Uitgeverij in zijn geheel naar Sanoma.

Publishing

‘Sanoma stapt uit SBS’

Uitgeverij Sanoma stapt uit SBS. Daardoor krijgt Talpa, het mediabedrijf van John de Mol, de zendergroep volledig in handen, schrijft het AD. SBS heeft nog niet op het nieuws gereageerd.

Entertainment

Marktaandeel Apple TV blijft zeer bescheiden

Apple TV is er nog altijd niet in geslaagd om rivalen Roku, Amazons fireTV and Googles Chromecast in te halen. Volgens de jongste cijfers van comScore heeft vijf procent van de Amerikaanse huishoudens Apple TV in huis.

Entertainment

Eyeo (AdBlock Plus) koopt Flattr

Eyeo, het Duitse bedrijf achter AdBlock Plus, heeft Flattr overgenomen, een bedrijf gespecialiseerd in microbetalingen. De twee bedrijven werkten al samen in een project genaamd Flattr Plus.

Publishing

Oprichter Blendle stopt

Mede-oprichter Marten Blankesteijn vertrekt bij Blendle. ‘Na 6,5 jaar eindbaasje spelen bij Blendle vind ik het tijd voor wat nieuws’, schrijft hij op zijn blog.

Publishing