Baas The Atlantic: ‘Google-traffic naar ons wordt nul’
De baas van de Amerikaanse nieuwstitel The Atlantic gaat ervan uit, dat het verkeer naar zijn sites komende jaren praktisch naar nul daalt.
De baas van de Amerikaanse nieuwstitel The Atlantic gaat ervan uit, dat het verkeer naar zijn sites komende jaren praktisch naar nul daalt.
Vanaf deze week heeft SIRE vijf social ambassadeurs: Mandy Woelkens, Stijn de Vries, Liesbeth Rasker, Sophie Milzink en Anna van Borre. Het vijftal gaat met hun jarenlange expertise op gebied van social media, podcasts en auteurschap een belangrijke bijdrage leveren aan de SIRE campagnes. Dit doen zij door passende content te produceren en hiermee de exposure en draagkracht te vergroten bij een jonge doelgroep.
Nederlands grootste webwinkels zijn nog steeds lastig te gebruiken door miljoenen mensen met een kleine of grotere handicap. HEMA, HelloFresh en Coolblue zijn zelfs achteruit gegaan qua toegankelijkheid.
Het ministerie van Economische Zaken heeft vandaag 29 afzonderlijke digitale vergunningen (DAB-only) geveild voor regionale (niet-landelijke) commerciële radiostations. Deze zijn verdeeld voor een totaalbedrag van 105.000 euro.
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2024 met 6,9% gegroeid tot 6,41 miljard euro. Die stijging komt vrijwel geheel op het conto van digital dat een toename van de bestedingen van bijna 11% noteerde. Goede tweede was (D)OOH dat 8,4 procent aan extra advertentie-inkomsten mocht bijschrijven, maar dat met een aandeel van 4,7 procent een bescheiden rol speelt in de totale netto mediabestedingen. Ook aan sponsoring en radio werd in 2024 meer besteed dan een jaar geleden. Dit blijkt uit het Jaarrapport Netto Mediabestedingen 2024 dat Nielsen binnenkort publiceert.
TikTok heeft onlangs een infographic gedeeld met praktische tips voor het organiseren van succesvolle live shopping-sessies en het vermijden van schendingen van de platformrichtlijnen.
Volgens TechCrunch zijn Universal Music Group, Warner Music Group en Sony Music Entertainment in gesprek met de AI-startups Udio en Suno over licentieovereenkomsten. Deze gesprekken hebben als doel een raamwerk op te stellen waarin AI-bedrijven artiesten compenseren voor het gebruik van hun werk .
De animaties zijn het nog net niet, want robotachtig en schokkerig, maar de stem is al niet meer van echt te onderscheiden: een prototype van Virtual Bart oftewel BNN-oprichter Bart de Graaff werd gisteren op Digital Marketing Live! In de Beurs van Berlage onthuld door Maartje Sol-van Beuningen, Innovatie Coördinator bij omroep BNNVARA. Met als vraag: wat gebeurt er als een digitale kopie van Bart 22 jaar na zijn dood weer tot leven komt met zijn eigen AI?
DPG Media introduceert als eerste en enige Nederlandse uitgever de PMP Portal: een innovatieve tool waarmee adverteerders en mediabureaus zelfstandig en razendsnel deals kunnen opzetten en beheren binnen de Private Marketplace (PMP).
Pornhub en YouPorn hebben besloten zich terug te trekken uit Frankrijk vanwege nieuwe regelgeving die hen verplicht om de leeftijd van gebruikers te verifiëren. De Franse toezichthouder Arcom eist dat deze platforms binnen drie maanden een effectief en privacyvriendelijk systeem voor leeftijdsverificatie implementeren. Indien zij hier niet aan voldoen, riskeren zij sancties zoals boetes of blokkering van hun websites.
Google heeft bevestigd dat het zijn goedkopere YouTube Premium Lite-abonnement opnieuw introduceert, maar met een belangrijke wijziging, de toevoeging van advertenties. Deze abonnementsvorm, die eerder in 2023 werd stopgezet, wordt momenteel getest in landen zoals Duitsland, Australië en Thailand.
Onafhankelijke nieuwsmakers, niet gelieerd aan professionele organisaties, gaan in drommen naar Bluesky. Ze laten X echter niet in de steek.
De app en (mobiele) website van De Telegraaf zijn volledig vernieuwd. Op de nieuwe platformen staat de mobiele gebruikerservaring centraal. Daarnaast krijgt de redactie de mogelijkheid om meer smoel te geven aan de digitale platformen met de kenmerkende spraakmakende journalistiek van De Telegraaf.
Matthijs van den Broek is benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van Bicycling, het magazine en online platform voor fietsliefhebbers.
Jongeren willen minder tijd op hun telefoon besteden, maar vinden het lastig om écht offline te zijn. Tegelijkertijd kunnen ze social media nauwelijks missen. Dat blijkt uit het jaarlijkse trendonderzoek What’s Happening Online trendrapport van Ruigrok onderzoek en advies.