RTL steekt Buienradar in het nieuw
Hetzelfde maar toch anders, is de korte beschrijving van het vernieuwde Buienradar.nl. RTL nam Nederlands meest geraadpleegde weersite op de schop.
Hetzelfde maar toch anders, is de korte beschrijving van het vernieuwde Buienradar.nl. RTL nam Nederlands meest geraadpleegde weersite op de schop.
KPN doet mee in de veiling van digitale ethertelevisie, daarmee hoopt het telecombedrijf de licentie te verkrijgen tot 1 februari 2030.
Jaunt, het bedrijf van Nederlander Arthur van Hoff, vestigt zich in China met Jaunt China.
We zitten in een tijdperk waarbij de effectiviteit van traditionele media afneemt, gebruik van adblockers toeneemt en content de nieuwe heilige graal van online marketing blijkt te zijn. Marketeers worden uitgedaagd om de doelgroep nog beter en specifieker te bereiken. Out Of Home marketing wint aan effectiviteit. Zal Digital Out Of Home marketing door innovatieve hoogstandjes dit jaar definitief doorbreken?
Al meer dan 53 miljoen kunstwerken, boeken, muziek- en archiefstukken zijn voor iedereen online te bekijken via het platform Europeana. Dinsdag hebben de Europese ministers voor Cultuur unaniem afspraken gemaakt zodat die digitale erfgoedcollecties nog beter kunnen worden gevonden en gebruikt.
Bram Koster en Thomas van Manen nemen per 1 juni de dagelijkse leiding van Marketingfacts op zich. Zij nemen de plaats in van Emile Peters, die wel als aandeelhouder betrokken blijft.
NRC stopt in zijn geheel met het zakelijk platform NRC Q. De website was al niet meer in de lucht.
Martin Garrix, Hardwell, Golden Earring en Nicky Romero zijn enkele van de artiesten die een petitie hebben getekend waarin ze namens Buma/Stemra, branchevereniging van de entertainmentindustrie NVPI en auteursrechtorganisatie Pictoright bij de EU aandringen op bescherming van auteursrechtelijk beschermd materiaal.
De in december vorig jaar aangekondigde samenwerking tussen RTL Nederland en reclameverkoopbedrijf Triade Media blijkt een overname te zijn. Dat meldt Mediamagazine, dat de jaarrekening van RTL Group daarover nog eens raadpleegde.
Het Nederlandse Zoomin.TV verdient het meeste geld met het uitserveren van korte videoclips via tal van online outlets wereldwijd. Maar niet lang meer, nu het bedrijf vol inzet op long form content, livestreaming en eigen events, aldus Jan Riemens (50), CEO en oprichter.
Microsoft lanceert binnen enkele weken op de gamebeurs E3 in Los Angeles een kleinere XBox die ook goedkoper wordt dan zijn grote broer.
Uitgever TMG wil nog dit jaar twee OTT-kanalen, ‘televisie buiten de kabel om’ lanceren: een over nieuws en een over sport. Adverteerders mogen drie maanden meedraaien om ervaring op te doen.
De Nederlandse mediatop spreekt eind juni op het Mediapark Jaarcongres over video innovatie en nieuwe verdienmodellen. Onder meer Pim Schmitz (Talpa), Jan de Jong (NOS) en Jildou van der Bijl (LINDA Magazine) delen hun visie over het thema: The Video Age.
De Consumentenbond constateert dat apps voor slimme televisies te snel verouderd raken. Consumenten met een oudere Philips smart-tv kunnen bijvoorbeeld geen RTL-programma’s meer terugkijken doordat Philips met andere software is gaan werken.
iMMovator wijkt voor zijn volgende bijeenkomst af van de gebruikelijke locatie in Hilversum. Maandagmiddag 6 juni organiseert iMMovator in samenwerking met Amsterdam ArenA een speciaal Cross Media Café over Sport & Media-innovaties.