More stories

Advertentieomzet TMG lager dan verwacht, uitgever doet bod op NRC

Telegraaf Media Groep heeft ook in het afgelopen halfjaar te maken gehad met uitdagende omstandigheden als gevolg van aanhoudende druk […]

Media

De Telegraaf lanceert eerste smartwatch-app

De Telegraaf lanceert vandaag een app voor de Samsung Gear 2 smartwatch. De app toont het nieuws van De Telegraaf in tekst en foto’s, afgestemd op het schermformaat van het horloge. Gebruikers kunnen eenvoudig door artikelen vegen.

Media

RTL koopt marktplaats voor video-advertenties

RTL Group koopt voor 107 miljoen euro een meerderheidsbelang in SpotXchange. Hiermee verwerft het een strategische positie in een bedrijf dat ook de toekomst van reclame op (digitale) televisie kan veranderen.

Media

Unilever herschikt digitaal reclameportfolio

Unilever heeft MediaLink ingeschakeld om zijn digitale reclameportfolio te herschikken. Media augustus mogen uiteenlopende reclamebedrijven zich presenteren aan de top van het bedrijf.

Communicatie

ACM legt NPO een last onder dwangsom op vanwege cookies

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt de Stichting Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een last onder dwangsom op omdat men de regels voor het plaatsen van cookies overtreedt. Op verschillende websites die de NPO beheert plaatst publieke omroep cookies bij gebruikers zonder dat zij daarover voldoende zijn geïnformeerd en zonder dat zij daarvoor op de juiste wijze toestemming hebben gegeven.

Analytics

Verdere groei voor kabelaar Telenet

De Belgische kabelaar Telenet heeft 17.900 nieuwe triple play-abonnees binnengesleept in het afgelopen kwartaal, waarmee het totaal op 1 miljoen komt.

Media

Meer dan 5 miljoen unieke bezoekers voor site Utopia

Het online platform rondom het televisieprogramma Utopia is het afgelopen half jaar door meer dan 5 miljoen mensen bezocht. Bijna een op de drie Nederlanders heeft de site bezocht, gekeken naar de live-stream, of een video bekeken.

Media

Advertentie-inkomsten Mecom dalen verder

Uitgeverij Mecom. eigenaar van de Wegener bladen, kampt wederom met dalende reclame-inkomsten. Die gingen in de eerste zes maanden van 2014 met 22 procent omlaag naar 116 miljoen euro.

Media

De Telegraaf op Abri’s en Mupi’s in Haarlem

Buitenexploitant JCDecaux plaatst gedurende twee weken dagelijks de voorpagina van De Telegraaf in zijn Abri’s en Mupi’s in Haarlem.

Contentmarketing

‘Nederlandse internetindustrie kijkt te weinig over de grens’

Met behulp van een slimme mobiele app boeken Shell-medewerkers een halve dag tijdwinst per week bij hun werkzaamheden op olievelden en bij raffinaderijen. Het Shell Mobile Competence Center in Amsterdam ontwikkelt dergelijke toepassingen, met Michiel Steltenpool (39) als General Manager. “Wij zijn binnen de industrie de innovator.”

Innovatie

‘Liberty Global wil Film1 verkopen’

Liberty Global wil eventueel de betaalzender Film1 verkopen bij wijze van concessie aan de EU. Dat meldt de Chicago Tribune. De reden is dat bij een fusie van kabelaars Ziggo en UPC over twee filmzenders zouden beschikken: HBO en Film1.

Media

Digitaal lichtpuntje bij kwartaalcijfers Sanoma

Sanoma Nederland realiseerde het afgelopen kwartaal een netto-omzet van 180 miljoen euro, evenveel als vorig jaar. De tijdschriftentak leverde opnieuw 7,3 procent in, maar de digitale media deden het goed.

Media

Google koopt gamekanaal Twitch

Google koopt voor naar verluidt 1 miljard dollar gamebedrijf Twitch. De overeenkomst. waarvan in mei al sprake was, zou deze week zijn voltooid, al weigerden beide bedrijven gisteren nog commentaar.

Media

‘600.000 Netflixgebruikers in Nederland’

Nederland heeft ongeveer 600.000 abonnees. Dat is de schatting die Digital TV Research heeft gemaakt in een recent rapport. Volgens het bureau is de Nederlandse markt ‘snel groeiend’.

Media

Bijna kwart Nederlandse tv’s op internet

Het aantal televisies met toegang tot internet steeg afgelopen jaar met eenvijfde tot 22 procent. De consument krijgt steeds meer keuze in wat hij op tv ziet buiten het aanbod van de kabel- en telecombedrijven om.

Media