Experimentele DAB+ uitzendingen mogelijk tijdelijk uit de lucht
De kans is aanwezig dat een deel van de radiozenders die nu via experimentele DAB+ uitzendingen te horen zijn tijdelijk uit de ether gaan verdwijnen. Dat schrijft TotaalTV.
De kans is aanwezig dat een deel van de radiozenders die nu via experimentele DAB+ uitzendingen te horen zijn tijdelijk uit de ether gaan verdwijnen. Dat schrijft TotaalTV.
De Technologie & Lifestyle PR-bureaus Whizpr en Deepr opereren vanaf 1 juli 2024 verder onder leiding van twee nieuwe eigenaren. Winnie Silvertand en Paul Maris nemen alle aandelen over van vertrekkend directeur Annerieke Kamphuis.
De online nieuwsarchieven van MTV News, daterend vanaf 1996, zijn gewist. Een belangrijk cultuur online naslagwerk is er niet meer. Digitale archeologie staat wat de redding van dit soort archieven betreft in de kinderschoenen.
Gebruikers in heel Nederland kunnen voortaan naar hun favoriete regionale omroep luisteren via Apple CarPlay en Android Auto. Met deze toevoeging aan de app kunnen luisteraars eenvoudig naar de radio luisteren en nieuwsartikelen laten voorlezen.
Netflix overweegt momenteel de introductie van een gratis Netflix-abonnement. Met dit abonnement wil de streamingdienst vooral zijn afzetmarkt voor reclame vergroten. Momenteel verkoopt Netflix al wel abonnementen met reclame, maar de klantenbasis hiervan stelt nog weinig voor.
AI muziekdiensten Suno en Udio zijn aangeklaagd door de Recording Industry Association of America, de branchevereniging van de platenindustrie. Ze worden ervan beschuldigd op grote schaal inbreuk te maken op auteursrechtelijk beschermde werken.
Pornhub zal deze zomer in nog eens vijf Amerikaanse staten niet langer actief zijn vanwege nieuwe wetgeving die leeftijdsverificatie vereist. In al deze staten zullen gebruikers een kopie van hun rijbewijs of andere overheids-ID moeten overleggen of zich moeten registreren bij een verificatieservice van een derde partij.
Alle medianetwerken maken zich op voor een sportzomer waarin de reclame-euro’s rijkelijk rollen. Behalve de NPO. Daar leveren de online activiteiten nul euro op.
Per 1 oktober 2024 treedt de Regeling speellimieten en bewuster speelgedrag in met aanvullende regels voor online kansspelaanbieders. Minister Franc Weerwind voor Rechtsbescherming voorziet met die regeling in maatregelen die de online kansspelaanbieders moeten naleven om spelers van online kansspelen bewuster te maken van hun speelgedrag en om hen beter te beschermen tegen de risico’s van kansspelen. De regeling is vandaag gepubliceerd in de Staatscourant.
Vlaming Pieter Marnef (40) heeft met Marcy Cortega een 22-jarige Vlaamse popzangeres met Spaanse roots gelanceerd, volledig kunstmatig, dankzij AI. De zangeres met het blauw-roze haar en feilloze uiterlijk bestaat enkel online. ‘Maar haar droom is om zoveel mogelijk connectie te maken met de echte wereld,’ zegt Marnef.
Amazon lanceert zijn Luna-cloudgamingdienst ook in Nederland. De dienst werd al in 2022 uitgerold, maar bleef tot op heden beperkt tot een klein aantal landen.
De gamesector heeft het zwaar. Aan de verkoopcijfers van videogames ligt het niet, maar grote studio’s hebben de afgelopen maanden massaal mensen op straat gezet. Toch is op het jaarlijkse INDIGO evenement in Utrecht, waar de Nederlandse gamesindustrie samenkomt, weinig van de malaise te merken. Snacks waren de hele dag door verkrijgbaar in Hotel Van der Valk, evenals een ruime keuze aan warme maaltijden, iets dat je nauwelijks nog tegenkomt bij congressen. En uiteraard werd er volop gegamed.
Odido heeft, anders dan zijn concurrenten, besloten om het EK voetbal niet via NPO 1 UHD door te geven. UHD geeft een intensere kijkervaring dan HD.
Meer dan de helft van de Nederlandse jongvolwassenen (18 – 24 jaar) denkt erover tijdens het EK voetbal en de Olympische Spelen deze zomer een ‘betje te gaan leggen’. Dit blijkt uit onderzoek van Loket Kansspel en onderzoeksbureau Ruigrok onder 975 Nederlandse jongvolwassenen in aanloop naar de sportzomer van 2024.
De samenwerking tussen Bombers & Lemonade en Talpa Network rondom influencer activiteiten wordt verder versterkt. Bombers & Lemonade neemt de verantwoordelijkheid op zich voor het opzetten van de juiste sponsorships en adviseert artiesten en creators op het gebied van imagebuilding en social strategieën.