More stories

NY Times geeft redactie suite aan AI-tools

De leiding van de NY Times staat zijn redactie en de digitale productafdeling toe om AI-tools in te zetten bij de productie van hun werk.

Media

YouTube gaat machine learning inzetten voor bepalen leeftijd

YouTube wil machine learning inzetten voor het bewaken van leeftijdsgrenzen voor content. Kinderen kunnen YouTube momenteel nog eenvoudig misleiden over hun leeftijd, omdat YouTube-eigenaar Google geen middelen heeft om dit te controleren.

Video

Evenementen: tien trends van eco en micro tot AR en AI

AI-gestuurde personalisatie, de metaverse en hybride evenementen. Maar wat zijn de andere trends voor evenementen op dit moment?

Communicatie

Weer nieuwe maatregelen ter bescherming van online gokkers

Riskante kansspelen worden verboden voor spelers jonger dan 21 jaar. Staatssecretaris Teun Struycken (Rechtsbescherming) werkt aan wetgeving om met name jonge gokkers beter te beschermen.

Entertainment

Onderzoek: 46 procent van de bedrijven reageert niet op vragen via Facebook

Facebook is nog steeds het grootse sociale medium in Nederland, maar reageren deze bedrijven ook, als een consument een concrete vraag stelt bij een post?

Customer Engagement

Apple TV app nu ook op Android

Apple rolt zijn Apple TV-app, inclusief de Apple TV + -streamingdienst en de MLS Season Pass, uit naar Android-apparaten.

Entertainment

DPG sluit lening bij EIB

DPG Media Group heeft een nieuwe leningsovereenkomst getekend met de Europese Investeringsbank (EIB). De uitgever plant over de periode 2024-2026 in totaal voor 392 miljoen euro aan uitgaven . 30 procent van deze investering zal gefinancierd worden met de nieuwe EIB-lening.

Media

Dennis Kortekaas start als Commercieel Directeur bij Kompas Publishing

Dennis Kortekaas wordt commercieel directeur van Kompas Publishing, bekend van titels als Datumprikker, Startpagina.nl, Weer.nl en ONS.

Media
Premium

Meeste uitgesteld kijken bij Talpa Network

Dertig procent van de tv-zenders van Talpa wordt niet live maar on demand gekeken.

Media

We Are Era neemt belang in Kings League

We Are Era verwerft een belang van twintig procent in de Duitse voetbalcompetitie Kings League.

Media

DEPT sponsort AI-podcast Alexander Klöpping

Marketing- en techbureau DEPT verbindt zich aan de podcast over AI van Alexander Klöpping en Wietse Hage.

Artificial Intelligence

SOMI start rechtszaak tegen X en TikTok in Duitsland

De Nederlandse Stichting Onderzoek Marktinformatie (SOMI) is in Duitsland vier collectieve rechtszaken gestart voor Duitse gebruikers van TikTok en X (voorheen Twitter). Deze rechtszaken hebben ook betrekking op de mogelijke illegale manipulatie van de aanstaande Duitse verkiezingen deze maand.

Social

Solide kwartaal Take Two, maar verlies neemt toe

Gamebedrijf Take Two sluit een solide kwartaal af, met bruto boekingen die 3 procent groeiden naar 1,37 miljard.

Entertainment

Bedrijven reageren bijna nooit op TikTok, blijkt uit onderzoek

TikTok verovert razendsnel een belangrijk plaats in de marketingcommunicatie van bedrijven. Maar: reageren bedrijven als iemand er een concrete vraag stelt?

Social

85,3 miljoen gebruikers voor virtueel platform Roblox

Roblox, het virtuele platform voor met name kinderen, zag het aantal dagelijkse actieve gebruikers toenemen tot 85,3 miljoen, een stijging van 19 procent op jaarbasis.

Media