Spotify naar 700 miljoen gebruikers
Spotify gaat dit jaar over de grens van de 700 miljoen gebruikers, luisteraars die elk goed zijn voor een omzet van twee dollar per maand.
Spotify gaat dit jaar over de grens van de 700 miljoen gebruikers, luisteraars die elk goed zijn voor een omzet van twee dollar per maand.
Online platforms, apps en digitale diensten met mogelijk schadelijke content voor kinderen, moeten vanaf 25 juli 2025 in het Verenigd Koninkrijk verplicht effectieve leeftijdscontroles invoeren. Dat heeft de Britse telecom- en mediatoezichthouder Ofcom bekendgemaakt.
Twitch, de interactieve livestreamingdienst, claimt een aandeel van meer dan 60% van de online bekeken gaming-content wereldwijd. In 2024 keken meer dan 105 miljoen maandelijkse bezoekers naar ruim 15,6 miljard uur gaming-content.
Het socialemediaplatform Pinterest is begonnen met het testen van een nieuwe melding die scholieren eraan herinnert dat ‘focus iets moois is’ en hen oproept om Pinterest even weg te leggen en meldingen te pauzeren tot de schoolbel gaat.
De Kansspelautoriteit (Ksa) legt Starscream Limited een last onder dwangsom op voor het aanbieden van illegale kansspelen aan Nederlandse spelers via de websites rantcasino.com, sugarcasino.com en allstarzcasino.com.
Het voortbestaan van het non-profit Internet Archive wordt bedreigd door een miljoenenclaim van grote platenlabels. Een petitie, inmiddels ondertekend door zo’n 56.000 mensen, roept Universal Music Group, Sony Music, Capitol Records en Arista op om een rechtszaak in te trekken.
Rogier Swagerman is op donderdag 17 april op 53-jarige leeftijd overleden. Dat meldt Villamedia.
YouTube zal deze zomer een vernieuwd ontwerp van de gebruikersinterface van YouTube TV uitrollen. De update brengt onder andere eenvoudiger navigeren, verbeterde weergave-opties en aanpassingen in de beeldkwaliteit met zich mee. Ook wordt het makkelijker om reacties te bekijken, kanaalinformatie op te zoeken en je te abonneren op kanalen.
CreativeNL sprak op SXSW met makers van ‘immersive experiences’ en andere betrokkenen. Gesprekken met Sarah Ticho, Justin Karten en Tamara Shogaolu.
Televisie blijft een essentiële rol spelen in marketingstrategieën, zelfs nu de mediaconsumptie aan het veranderen is.
IT-consultancybedrijf Xebia heeft samen met AVROTROS een innovatieve GenAI-oplossing ontwikkeld waarmee de omroep direct inzicht krijgt in wat kijkers interesseert of juist laat afhaken. De oplossing analyseert en labelt automatisch videomateriaal, identificeert onderwerpen en personen in tv-programma’s en koppelt deze aan kijkcijfers.
Meta zet kunstmatige intelligentie in om jongeren op te sporen die een onjuiste geboortedatum op Instagram opgeven. Wanneer het systeem vermoedt dat een account toebehoort aan een tiener, wordt dat profiel automatisch omgezet naar een zogenaamd Teen Account, zelfs als de gebruiker zichzelf als volwassene heeft geregistreerd.
CreativeNL sprak op SXSW met makers van ‘immersive experiences’ en andere betrokkenen. In dit deel interviews met Marcel Van Brakel en Steye Hallema.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft voor het eerst aan één van haar vergunninghouders een boete van 734.000 euro opgelegd omdat het bedrijf jongvolwassenen onvoldoende beschermd heeft tegen onmatig spel en kansspelverslaving.
Vandaag is de twintigste editie van Emerce 100 verschenen, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin lees je hoe beslissers uit de online industrie de prestaties beoordelen van dienstenleveranciers, verdeeld over tientallen categorieën.