More stories

Mediahuis’ Digital Platforms start met inhouse social team

De Digital Platforms, onderdeel van Mediahuis, breiden uit met een eigen social team onder leiding van Boyan van der Heijden. Recent is Anisa Boonman in het team gestart als content creator. Met hun kennis en ervaring gaan zij de platforms verder versterken. 

Media
Premium

Half Nederland heeft drie of meer streamingdiensten

Meer dan vijftig procent van de mediaconsumenten heeft drie of meer streamingdiensten. Daarnaast heeft tien procent helemaal geen tv-abonnement meer. De favorietste digitale bezigheid is app’en en social media scrollen.

Media

Entertainment Business gaat zich volledig op muziek richten

De al 45 jaar bestaande vaktitel Entertainment Business (en voorganger Muziek & Beeld) voor professionals in de entertainmentindustrie gaat zich volledig richten op muziek.

Entertainment

Dagestan en Tsjetsjenië verbieden gebruik Telegram

Dagestan en Tsjetsjenië, twee regio’s in het Zuiden van Rusland, hebben een verbod op Telegram ingesteld omdat ze bang zijn dat de app door vijanden zou kunnen worden gebruikt.

Media

Mediahuis Radio kiest DRIIVN voor digitale marketingstrategie

DRIIVN, onderdeel van de Eager-group, wordt de digitale marketingpartner voor Mediahuis in 2025. Het is eerste keer dat DRIIVN de digitale marketingstrategieën voor alle zenders van Mediahuis zal verzorgen, waarbij de focus ligt op het verhogen van de top-of-mind awareness en het stimuleren van luistergedrag via een geïntegreerde full-funnel aanpak.

Marketing

Eurogamer Benelux stopt na 17 jaar

De Nederlandstalige editie van Eurogamer is gestopt. Moederbedrijf Gamer Network werd vorig jaar overgenomen, waarna het licentiecontract met de Nederlandse uitgave niet werd voortgezet.

Media

Nieuwe CEO van uitgeverij Time to Momo

Mart Evers neemt de leiding van Niels Meijssen over als algemeen directeur van het Rotterdamse Time to Momo.

Media

Boete van €900.000 voor Sarah Eternal S.R.L. voor illegaal aanbieden online kansspelen

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft Sarah Eternal S.R.L. een boete opgelegd van 900.000 euro voor het illegaal aanbieden van online kansspelen aan spelers in Nederland op de website Casinosky. Dat is verboden.

Media

Europese streamingprijzen F1 verschillen sterk

Uit recent onderzoek van VPN Nederland naar Europese streamingprijzen blijkt dat Denemarken het duurste land is om F1 te kijken. Een Viaplay-abonnement kost daar maar liefst 60 euro per maand. In Nederland betalen fans aanzienlijk minder, namelijk 21,99 euro per maand. Terwijl Luxemburgse kijkers geluk hebben, daar kijk je een beperkt aantal races van de F1 via RTL Sport helemaal gratis.

Entertainment
Premium

Meer omzet en winst voor Havas

Mediabedrijf Havas heeft vorig jaar meer omzet en winst geboekt. De nettowinst steeg met 2,7 procent, van 184 miljoen naar 189 miljoen euro. De omzet groeide met 1,5 procent naar 2,74 miljard euro. Overnames droegen 2,5 procent bij aan de groei.

Marketing

Instagram krijgt concurrentie van Flashes

Instagram heeft concurrentie gekregen van Flashes, een app die draait op het protocol van Bluesky. In de eerste 24 uur […]

Social
Premium

Social media steeds belangrijker als nieuwsbron, vooral voor Gen Z

Social media spelen een steeds grotere rol in het Nederlandse medialandschap. Dat blijkt uit het Nationaal Social Media Onderzoek 2025 van Newcom, het grootste en langstlopende onderzoek naar socialmediagebruik in Nederland. Uit de verdiepende analyse blijkt onder andere dat social media voor 1 op de 8 Nederlanders de belangrijkste nieuwsbron zijn. Onder Gen Z is dat zelfs 3 op de 10.

Media

Streaming goed voor 83 procent van muziekomzet

De omzet van de Nederlandse muziekindustrie kwam in 2024 uit op 334 miljoen euro. Daarmee groeide de industrie met 12 procent ten opzichte van 2023. Dat blijkt uit cijfers van NVPI Muziek over de opbrengsten van streaming en verkoop van muziek op cd’s, lp’s en dvd’s in Nederland, van zowel binnen- als buitenlandse artiesten.

Entertainment

Medeoprichter Reddit voegt zich bij bod op TikTok

Reddit-medeoprichter Alexis Ohanian voegt zich bij Frank McCourt met een bod op TikTok.

Social

Instagram lanceert aparte app voor zijn Reels-video’s

Instagram lanceert een aparte app voor zijn Reels-video’s, een duidelijke indicatie dat moederbedrijf Meta steviger met TikTok wil concurreren.

Video