More stories

De QR-code: hernieuwde hype of waardevolle transactiemethode?

In een maand tijd lanceerden drie partijen transactiegerelateerde mobiele diensten met de QR-code. Maar schreven we het zwart-witgeblokte plaatje niet eerder unaniem af? Of zagen we al die tijd toch handige functionaliteiten over het hoofd? Over de wederopstanding van de QR-code in Nederland.

Payment

Mobistar sluit goed kwartaal af

Mobistar, de tweede mobiele aanbieder van België, heeft in het eerste kwartaal 254 miljoen euro omzet gedraaid, 2,9 procent meer dan een jaar terug. Ook het bedrijfsresultaat ging omhoog, met 4.1 procent, naar 72 miljoen euro.

Mobile

‘AMX wil belang in KPN afstoten’

Grootaandeelhouder America Movil (AMX) overweegt een volledige verkoop van zijn belang van 21 procent in KPN. Dat meldt Bloomberg op basis van anonieme bronnen.

Mobile
Premium

Facebook Atlas case: de toegevoegde waarde van mobile advertising

De noodzaak om te investeren in mobile wordt elk jaar groter. Terwijl de ad spend voor desktop langzamerhand stagneert, zien we de mobile ad spend elk jaar weer verdubbelen. De mobiele conversies blijven echter achter en tegelijkertijd blijft het doormeten van cross-device traffic een uitdaging. Om de toegevoegde waarde van mobile advertising wel inzichtelijk te krijgen, is Storm Digital samen met KLM op zoek gegaan naar antwoorden.

Mobile

Android platform steeds belangrijker voor adverteerders

Het Android platform wordt steeds belangrijker voor adverteerders, zo blijkt uit een rapport van PubMatic. De prijzen voor advertentieruimte in Android apps stijgen jaarlijks met 147 procent.

Online advertising

Zalando Lounge lanceert mobiele apps

De besloten winkelclub Zalando Lounge, een plek voor koopjesjagers, brengt mobiele apps voor iOS en Android uit.

Retail

Ook Viper met versleuteling

Belapp Viper volgt WhatsApp met end-to-end encryptie. Wellicht nog deze maand krijgt de app de extra versleuteling. Die geldt dan meteen voor berichten, groepsdiscussies en stemverkeer.

Mobile

Tele2 Nederland trekt flink wat abonnees aan

Tele2 Nederland noteerde in het eerste kwartaal 31.000 nieuwe mobiele klanten. De omzet steeg 3,7 procent naar 155 miljoen euro, maar het bedrijfsresultaat bedroeg 3,3 miljoen euro negatief door flinke investeringen.

Mobile

Google: ‘Android goed voor concurrentie en consumenten’

Google neemt de aanklacht van de Europese Commissie met betrekking tot vermeend machtsmisbruik van zijn systeemsoftware Android ‘zeer serieus’, maar tegelijkertijd ‘denken we ook dat ons businessmodel resulteert in lagere kosten voor fabrikanten.’

Mobile

Google: minder malware infecties bij Android

Malware infecties via Google Play apps zijn volgens Google op de terugtocht. Minder dan 0,15 procent van schadelijke apps werden vorig jaar op Android apparaten geinstalleerd. Dat lijkt goed nieuws, maar de meeste infecties vinden juist plaats buiten de Google Play Store om.

Security

‘Apples App Store krijgt betaalde zoekresultaten’

Appontwikkelaars krijgen wat meer grip op de vindbaarheid van hun app in Apples App Store. Volgens Bloomberg kunnen ontwikkelaars straks zoekwoorden inkopen, waarna hun app hoger in de ranglijst verschijnt.

Mobile

Retailomzet uit Google Shopping: +52%

De interesse voor Google Shopping neemt na de feestmaanden eind 2015 niet af. In het eerste kwartaal van 2015 zien Amerikaanse webwinkels de omzet uit Shopping met 52 procent toenemen ten opzichte van begin 2015.

Online advertising

Top KPN naar Rotterdam

KPN verruilt Den Haag voor Rotterdam. Ongeveer de helft van de werknemers verhuist naar een nieuwe locatie. De Raad van Bestuur krijgt als uitvalsbasis de KPN Toren.

Mobile

Infographic: mobiele trends onder millennials

Pocket Gems, maker van mobiele games, is nagegaan op welke wijze millennials en Generatie Z mobiel hanteren. Niet minder dan 36.000 Amerikaanse jongeren werden ondervraagd. Een paar interessante statistieken: 43 procent van deze categorie leest boeken en verhalen op smartphones.

Mobile

Geen tabletversie WhatsApp

Er komt geen tabletversie van WhatsApp. Dat zegt CEO Jan Koum tegen het Duitse tijdschrift FOCUS.

Mobile