More stories

Samsung verwacht meer omzet en winst in eerste kwartaal

Samsung houdt rekening met een sterk eerste kwartaal. Zoals gebruikelijk loopt de fabrikant vooruit op de kwartaalcijfers. De omzet zou met 4 procent zijn gestegen naar 37 miljard euro, de winst eindigt op 5 miljard.

Mobile

‘Massaontslag bij Nokia’

Nokia zou tussen de 10.000 en 15.000 van in totaal 104.000 arbeidsplaatsen willen schrappen, zo meldt persbureau Bloomberg. Volgens staatszender YLE heeft het bedrijf vandaag in elk geval al 1300 ontslagen aangekondigd.

Mobile

De kracht van het mobiele loyaltyprogramma

Steeds meer retailers introduceren een eigen app. Door hierin ook het loyaltyprogramma te integreren kan deze app zich ontwikkelen tot een zeer krachtig kanaal voor een-op-een communicatie met vaste klanten. In deze eerste van vier blogs over mobiele loyaltyprogramma’s analyseren we de manier waarop voorloper Starbucks zo’n programma inzet.

Customer Loyalty

CM met overname in ticketing

Technisch dienstverlener CM koopt TicketFlow, ook uit Breda, en voegt daarmee ticketing toe aan zijn portfolio.

Mobile

Mobistar wordt in mei Orange

Mobistar gaat vanaf 9 mei Orange heten. De naamsverandering was al eerder aangekondigd.

Mobile

Dumpt Microsoft Windows Mobile nu echt?

Het regende aankondigingen op Build 2016, het ontwikkellaarscongres van Microsoft: van een raamwerk voor bots tot de aanstaande Anniversity versie van Windows 10. Maar veel techsites stonden eerder stil bij wat er niet werd aangekondigd: zo werd er bijna met geen woord gerept over Windows 10 Mobile. Op dit moment is de Windows Phone wel belangrijk, maar het is zeker niet de punt van onze speer, aldus Windows-topman Terry Myerson. Dat klinkt niet best.

Mobile

Samsung geeft mobiele systeemsoftware Tizen nieuwe kans

Samsung gaat een nieuwe versie uitbrengen van zijn systeemsoftware Tizen voor smartphones. Tizen 3.0 moet in september verschijnen.

Mobile

Navigatie-app veel gebruikt in Nederland

De navigatieapp is populair in Nederland. Bijna driekwart van de Nederlanders gebruikt wel eens een navigatie-app in het verkeer, zo blijkt uit metingen van Telecompaper.

Mobile

‘Aantal mobiele transacties Nederlandse shopper verdubbelt’

Het aantal transacties dat mobiele shoppers in Nederland doen, verdubbelt in twee jaar. Dit jaar doen we per persoon gemiddeld 10,7 mobiele transacties, waarbij de gemiddelde orderwaarde uitkomt op 49,14 euro.

Retail

De Bot Store van Facebook

Op 12 en 13 april vindt de jaarlijkse F8 conferentie van Facebook in San Francisco plaats. Twee dagen lang worden ontwikkelaars ondergedompeld in de wereld van Facebook. Kenners voorspellen dat dit jaar het congres in het teken zal staan van de lancering van een nieuw platform binnen Facebook Messenger, namelijk de mogelijkheid om geautomatiseerde contactpersonen oftewel bots aan de contactenlijst van je messenger client toe te voegen.

Disruptie

Oracle wil 9,3 miljard schadevergoeding van Google

Oracle eist een schadevergoeding van 9,3 miljard dollar voor het schenden van zogenoemde Java API’s in Android. Van die 9,3 miljard is slechts 475 miljoen directe schade.

Mobile

Ziggo stopt met bel-apps

Ziggo stopt eind april met zijn bel-apps voor Android en iOS. Er zou te weinig gebruik worden gemaakt van Ziggo Bapp en UPC Phone-app, zo laat de kabelaar weten aan TotaalTV.

Mobile

Benelux blijft achter met mobiele verkopen

Van de elf onderzochte markten groeit de Benelux het minst in aantal verkopen via smartphones en tablets. De groei is met 24 procent zeker niet slecht, maar niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld Brazilië, dat 140 procent omzetgroei kon noteren. Dat blijkt uit de zanox Mobile Performance Barometer van 2016.

Mobile

‘Starbucks bewijst: mobiele app is basis voor merkentrouw’

Wie klantloyaliteit zegt, zegt Starbucks. Het bedrijf heeft als een van de eerste begrepen dat mobiel gemak zorgt voor binding met de klant. De app als centraal onderdeel van dat wat ze in vaktaal een ‘digitaal ecosysteem’ noemen, lijkt daarmee de toekomst te hebben.

Customer Loyalty
Premium

Nike: online omzet +56 procent, ‘baanbrekende app’ op komst

De online omzet van Nike groeide in het afgelopen kwartaal met 56 procent. Het bedrijf verwacht over vier jaar een jaaromzet van zeven milard dollar te realiseren. Net voor de zomer publiceert Nike een bijzondere nieuwe versie van de Nike+-app.

Customer Experience