More stories

Infographic: Ouderen Samsung, jongeren iPhone

Komende week begint het Mobile World Congress in Barcelona, het jaarlijkse mobieltjeswalhalla. Daar past een mooie infographic bij van Smartphonehoesjes.nl. Nederlanders boven de veertig hebben vaker een Samsung mobieltje en een tablet, terwijl de iPhone vooral populair is onder jongeren tot dertig jaar.

Mobile

Infographic: de toekomst van mobiele marketing

Het mobiele landschap verandert snel, zeker voor marketeers. WebDAM verzamelde 25 statistieken die de toekomst van mobiele marketing gaan bepalen. Een paar opmerkelijke cijfers: 45 procent van de Amerikaanse mobiele marketingcampagnes draaien rond apps. En: consumenten kijken veel vaker naar zogenoemde native ads, advertenties met een sterk redactioneel karakter.

Mobile

Vijf vragen over het mobiele dataverkeer

In 2018 zullen er bijna vijf miljard mobiele gebruikers zijn, en zijn zeker tien miljard mobiele apparaten in gebruik. En bijna zeventig procent van het wereldwijde mobiele dataverkeer zal bestaan uit mobiele video, zo heeft het Amerikaanse Cisco uitgerekend.

Mobile

Spar: online bestellen, pinnen aan de deur

Klanten van honderd filialen van supermarkt Spar kunnen in de loop van het jaar online bestellingen bij thuisbezorging aan de deur afrekenen.

E-commerce

WhatsApp: de levensverzekering van Mark Zuckerberg

1 miljard dollar voor Instagram leek al waanzin, maar sinds gisteren weten we beter. Wordt het bod van 16 miljard dollar (11,6 miljard euro) van Facebook op WhatsApp ooit nog overtroffen of zal het de miskoop uit de techgeschiedenis blijken te zijn?

Mobile

Facebook neemt WhatsApp over voor 16 miljard dollar

Facebook telt maar liefst 16 miljard dollar neer voor WhatsApp, de duurste investering ooit uit de geschiedenis van het sociale netwerk. Het Californische bedrijf blijft echter zelfstandig.

Mobile

Mobiele site of app? Zinloze discussie

Ruim tweederde van de Nederlandse consumenten beschikt inmiddels over een smartphone. Het winkelgedrag is aan het veranderen en mobiele apparaten gaan hier een belangrijke rol in spelen. De voorspelling is dat in 2020, 70 procent van de online aankopen via mobiele apparaten aangekocht worden. Maar waar moeten marketeers nu op inspelen?

Mobile

Oude iPhones grote kostenposten mobiele aanbieders

Oude iPhones en smartphones van Samsung liggen dermate goed in de markt dat consumenten ze blijven kopen en hun operators blijven bestoken met vragen over instellingen. Het gaat vaak om vragen over diensten van bijvoorbeeld Apple en Google.

Customer Service

Binnenkort: inloggen met (onhoorbaar) geluid

Google neemt een klein Israëlisch bedrijf over, wat grote gevolgen kan hebben voor de wijze waarop we internet gebruiken. Startup SlickLogin laat zijn gebruikers inloggen met ultrasoon geluid via de telefoon.

Mobile

T-Mobile: Nieuw kennissysteem wordt ‘outside in’

T-Mobile Nederland wil zijn interne kennissysteem in de komende jaren openstellen, zodat iedereen er relevante kennis aan kan bijdragen.

Customer Service

Rakuten koopt belapp Viber voor 900 miljoen dollar

Het Japanse Rakuten legt maar liefst 900 miljoen dollar op tafel voor het bedrijf achter de belapp Viber. Het van oorsprong Israëlische bedrijf, gevestigd op Cyprus, claimt 300 miljoen gebruikers in 193 landen.

Mobile

Startupbootcamp voor wetenschappers in Utrecht

Zes initiatieven van wetenschappers aan de Universiteit Utrecht en het UMC Utrecht nemen deel aan ScienceInc, een programma van bedrijfsincubator UtrechtInc. Het programma helpt wetenschappers de komende zes maanden bij het bepalen van de marktpotentie van hun vinding.

Mobile

TNO ontwikkelt app met reisadvies voor Feyenoordsupporters

De gemeente Rotterdam en TNO starten in het voorjaar 2014 een proef rondom voetbalwedstrijden in het Feyenoordstadion. De pilot heeft tot doel de mogelijkheden te onderzoeken van gedragsbeïnvloeding door middel van een applicatie op de mobiele telefoon.

Mobile

Meer Nederlanders willen quad play

Quad play, de combinatie van mobiel, vast internet, tv en bellen, wordt belangrijker. Bijna driekwart van de Nederlanders vindt het interessant om over te stappen op een quad play aanbod, als dat voordeliger is dan wat zij nu aan vaste en mobiele diensten afnemen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper onder zijn Consumentenpanel.

Mobile

Vier redenen waarom de tablet nog lang niet dood is

Tablets zijn nog lang niet dood. Integendeel: de verkoop van pc’s keldert in hoog tempo en de traditionele desktop wordt ingeruild voor een tablet. De mondiale markt voor pc’s is in 2013 met het hoogste percentage ooit geslonken. Inmiddels zijn er 361 miljoen tablets verkocht. Raakt die markt niet verzadigd? Kevin C. Tofel van GigaOm denkt nog lange niet. Hij geeft vier redenen.

Mobile