More stories

iBeacon dringt onderwijs binnen

Een nieuwe app genaamd BeHere kan met behulp van Apples iBeacontechnologie automatisch scholieren of studenten herkennen als zij de klas binnenkomen.

Mobile

Schiphol valt online weer in de prijzen

Drie prijzen sleept Schiphol dit jaar in de wacht bij het internationale prijzenfestival van vaktitel Moodie Report uit Engeland.

Mobile

Jacqueline de Gruyter: ‘Appril moet de grens over’

Vandaag begint in verschillende steden een maand van activiteiten rond mobiele apps. Appril is hét festival in Nederland over apps en mobiel internet. Een gesprek met initiator en ‘einddirigent’ Jacqueline de Gruyter.

Mobile

BlackBerry verkoopt steeds minder toestellen

BlackBerry heeft in het vierde kwartaal van zijn gebroken boekjaar 423 miljoen dollar verlies geleden op een omzet van 976 miljoen. Een jaar terug werd nog een winst van 98 miljoen geboekt.

Mobile

NY Times introduceert abonnement voor snelle mobiele lezer

De New York Times brengt een nieuw krantenabonnement uit dat speciaal is gericht op publiek dat het nieuws leest op telefoons.

Mobile

‘Nieuwe iPhone komt in twee modellen’

Van de iPhone 6 verschijnen in september twee modellen: een met het gebruikelijke 4,7 inch scherm en een met een groter 5,5 inch scherm. Dat schrijft de Japanse zakenkrant Nikkei op basis van bronnen bij Aziatische fabrikanten.

Mobile

Vodafone introduceert mobiele portemonnee

Vodafone brengt vandaag met VISA een mobiele betaaldienst uit. Iedere mobiele beller, ook niet-klanten van het bedrijf, kunnen met hun telefoon betalingen verrichten bij fysieke winkels en onderling.

Mobile

Hoe pas je QR codes succesvol toe in advertenties?

Adverteerders worstelen nog steeds met de QR code. Onbekendheid over de mogelijkheden en verkeerd gebruik lijken eerder tegen ze te werken dan dat het hen iets biedt. Maar ik garandeer u dat de QR code meer klanten en meer omzet genereert. Voor kleine en voor grote bedrijven en instellingen.

Mobile

Ook Telfort lanceert 4G

Vanaf maandag biedt KPN-dochter Telfort 4G aan. Dat doet het bedrijf onder de noemer InternetVersneller 4G. Het mobiele abonnement kost dan 5 euro extra per maand.

Mobile

Eerste Samsung Experience Stores geopend

Samsung Nederland opende samen met Phone House vandaag in Haarlem en Den Haag de deuren van zijn eerste twee Experience Stores. Komende maand gaan nog drie vestigingen open.

Mobile

PayPal innoveert bij Engelse restaurants

Betaalbedrijf PayPal brengt twee technologische vernieuwingen op de markt die de Engelse horeca wezenlijk kunnen veranderen. De momenten van bestellen, betalen en consumeren worden losgetrokken van elkaar.

Mobile

Vermeende flop iPhone 5C verkoopt beter dan BlackBerry en Windows Phone

Apples middenmoot smartphone 5c heeft beter verkocht dan verwacht. Sterker nog: het passeerde zelfs de Samsung S4. Die conclusie trekt AppleInsider op basis van ruwe schattingen.

Mobile

Google heeft helft mondiale mobiele reclamemarkt

Google heeft de helft van de mobiele reclamemarkt wereldwijd in handen en samen met Facebook is dat tweederde. De profielensite toont de grootste relatieve groei.

Mobile

Velti verandert naam in mGage

Het internationale mobiele marketingbureau Velti verandert zijn naam, volgend op de overname door een durfinvesteerder, in mGage.

Mobile

Marvel maakt Nederlandse tv-commercial met Shazam

Filmproducent Marvel zendt komende twee weken een tv-commercial uit die een interactieve koppeling heeft met Shazam. Dat zorgt ervoor dat de telefoon tijdens de reclamepauze even verandert in een second screen met aanvullende informatie bij de commercial.

Mobile