More stories

De basis van een geslaagde mobiele videocampagne

De opkomst van mobiele video is een kans voor mobile marketing. Om dit goed in te zetten is het van belang een aantal basisstappen te volgen.

Mobile
Premium

‘Prijzen mobiel advertising blijven dalen’

De tarieven voor reclame die enkel op mobiele telefoons en tablets wordt vertoond, blijft de komende periode dalen. Consumenten stappen massaal over, adverteerders blijven achter met hun mobiele reclameplannen.

Mobile

Drie vragen aan: Brechtje de Leij (NU.nl)

NU.nl houdt een besloten test voor de nieuwe Androidapplicatie. Brechtje de Leij van Sanoma gaat over álle mobiele ontwikkelingen van NU.nl. Hoe ziet zij de mobiele markt zich ontwikkelen? Drie vragen.

Mobile
Premium

Mobiele omzet PayPal: +250 procent

Mobiel is de grote motor achter de groei van PayPal en het eBayconcern in het algemeen. PayPal noteerde in het laatste drie maanden van 2012 een mobiele omzet van 14 miljard dollar.

E-commerce

BT: Wereldwijd mobiel bellen tegen vast thuistarief

British Telecom brengt een mobiele app uit waarmee de klanten op het vaste net overal mobiel kunnen bellen tegen het lokale tarieftarief.

Mobile

Jeugd: ‘iPhone is voor oude mensen’

Het sentiment jegens de iPhone kentert onder de Amerikaanse jeugd. Niet iedereen wil per se een Appletelefoon, het oude modelletje van hun ouders.

Mobile

‘M-commerce in 2016 kwart van alle e-retail’

De groei in m-commerce zwakt dit jaar al fors af, al blijven de percentages tot 2017 rond de dertig procent liggen. Volgens Amerikaans onderzoek zijn aankopen op mobiele dragers over vier jaar goed voor een kwart van alle online retailaankopen.

E-commerce

Google Analytics: onderscheid tussen mobiel en tablet gebruik

Steeds meer traffic naar websites komt vanaf mobiele apparaten. Dit vraagt om een andere benadering van het begrip ‘website’. Er moet rekening gehouden worden met de mogelijkheden van de apparaten van de bezoekers en de situatie waarin content wordt gebruikt.

Analytics

eBay: Revolutie van m-commerce is voorbij

Het is voorbij. De opkomst van mobiele handel is achter de rug. M-commerce is business as usual geworden bij eBay. Een interne reorganisatie maakt dat duidelijk. Mobiel is geen aparte tak van sport meer, maar fundamenteel onderdeel van de reguliere bedrijfsprocessen.

E-commerce

Telegraaf verandert PocketDeals in Dichtbijdeals

De mobiele couponapplicatie PocketDeals verandert zijn naam in Dichtbijdeals en sluit daarmee nauwer aan bij het lokale portalproject van De Telegraaf, Dichtbij.nl.

Mobile

CES: Panasonic en IBM sluiten zich aan bij tv-app-platform

Panasonic en IBM sluiten zich aan bij het Smart TV Alliance van LG, Philips (TP Vision) en Toshiba, de samenwerking op het gebied van tv-apps. Dat heeft het platform aangekondigd op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas.

Publishing

Mobiel betalen SumUp naar België en Frankrijk

KPN’s dochter-op-afstand SumUp, een mobiel betaalsysteem voor het fysieke MKB, schakelt weer drie landen bij tijdens zijn nu lopende Europese uitrol.

Mobile

Zalando brengt mobiele apps uit

Online modewinkel Zalando brengt mobiele apps uit voor iOS en Android. De Duitse uitvoeringen verschijnen rond deze periode, Nederland moet wachten tot na de jaarwisseling.

E-commerce

H&M optimaliseert sites voor m-commerce

Modeketen H&M richt zijn pijlen helemaal op de mobiele shopper. Komende weken gaan er in acht landen vernieuwde, voor mobiel geoptimaliseerde webshops live. Mobiel krijgt voorrang, de lancering van de Amerikaanse webwinkel wordt daarom verlaat.

E-commerce

Payleven sluit deal met mobiele aanbieder

Payleven gaat zijn mobiele kassasysteem voor kleinere ondernemers verkopen via de winkels van telecomaanbieder O2 in Duitsland.

Mobile