De basis van een geslaagde mobiele videocampagne
De opkomst van mobiele video is een kans voor mobile marketing. Om dit goed in te zetten is het van belang een aantal basisstappen te volgen.
De opkomst van mobiele video is een kans voor mobile marketing. Om dit goed in te zetten is het van belang een aantal basisstappen te volgen.
De tarieven voor reclame die enkel op mobiele telefoons en tablets wordt vertoond, blijft de komende periode dalen. Consumenten stappen massaal over, adverteerders blijven achter met hun mobiele reclameplannen.
NU.nl houdt een besloten test voor de nieuwe Androidapplicatie. Brechtje de Leij van Sanoma gaat over álle mobiele ontwikkelingen van NU.nl. Hoe ziet zij de mobiele markt zich ontwikkelen? Drie vragen.
Mobiel is de grote motor achter de groei van PayPal en het eBayconcern in het algemeen. PayPal noteerde in het laatste drie maanden van 2012 een mobiele omzet van 14 miljard dollar.
British Telecom brengt een mobiele app uit waarmee de klanten op het vaste net overal mobiel kunnen bellen tegen het lokale tarieftarief.
Het sentiment jegens de iPhone kentert onder de Amerikaanse jeugd. Niet iedereen wil per se een Appletelefoon, het oude modelletje van hun ouders.
De groei in m-commerce zwakt dit jaar al fors af, al blijven de percentages tot 2017 rond de dertig procent liggen. Volgens Amerikaans onderzoek zijn aankopen op mobiele dragers over vier jaar goed voor een kwart van alle online retailaankopen.
Steeds meer traffic naar websites komt vanaf mobiele apparaten. Dit vraagt om een andere benadering van het begrip ‘website’. Er moet rekening gehouden worden met de mogelijkheden van de apparaten van de bezoekers en de situatie waarin content wordt gebruikt.
Het is voorbij. De opkomst van mobiele handel is achter de rug. M-commerce is business as usual geworden bij eBay. Een interne reorganisatie maakt dat duidelijk. Mobiel is geen aparte tak van sport meer, maar fundamenteel onderdeel van de reguliere bedrijfsprocessen.
De mobiele couponapplicatie PocketDeals verandert zijn naam in Dichtbijdeals en sluit daarmee nauwer aan bij het lokale portalproject van De Telegraaf, Dichtbij.nl.
Panasonic en IBM sluiten zich aan bij het Smart TV Alliance van LG, Philips (TP Vision) en Toshiba, de samenwerking op het gebied van tv-apps. Dat heeft het platform aangekondigd op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas.
KPN’s dochter-op-afstand SumUp, een mobiel betaalsysteem voor het fysieke MKB, schakelt weer drie landen bij tijdens zijn nu lopende Europese uitrol.
Online modewinkel Zalando brengt mobiele apps uit voor iOS en Android. De Duitse uitvoeringen verschijnen rond deze periode, Nederland moet wachten tot na de jaarwisseling.
Modeketen H&M richt zijn pijlen helemaal op de mobiele shopper. Komende weken gaan er in acht landen vernieuwde, voor mobiel geoptimaliseerde webshops live. Mobiel krijgt voorrang, de lancering van de Amerikaanse webwinkel wordt daarom verlaat.
Payleven gaat zijn mobiele kassasysteem voor kleinere ondernemers verkopen via de winkels van telecomaanbieder O2 in Duitsland.