Succesvol inspelen op de mobiele kassa
Mobiel betalen is geen loze belofte meer, maar een feit. Bereid je daarop voor.
Mobiel betalen is geen loze belofte meer, maar een feit. Bereid je daarop voor.
Consumenten en adverteerders vinden elkaar op hyperlokaal niveau. Er zijn momenteel meer dan 8 miljoen actieve smartphone gebruikers in Nederland. Deze mobiel actieve doelgroep wordt steeds interessanter voor on- en offline retailers.
Mobiel adverteren wint snel terrein. Nieuwe mogelijkheden dienen zich aan in de vorm van mobiele rich media (MRM) formaten. Hoe worden deze ingezet en hoe kunnen ze bijdragen aan het verhogen van de effectiviteit van digitale marketing?
Ondanks alle goede bedoelingen heeft interactieve televisie zelden tot iets geleid. De veelbesproken ‘Rode Knop’ op de afstandbediening heeft het hart van Mien uit Urk nooit weten te veroveren.
Mobile was het buzzwoord tijdens de beursgang van Facebook. Logisch: social is de meest gebruikte toepassing op de smartphone en tablet. Het geld van de beursgang zal dus met name worden gebruikt om de mobiele ambities van Facebook te versterken. Maar waar liggen deze ambities en wat mogen we in de toekomst verwachten?
Succes in mobile marketing staat of valt met een integrale benadering van de klantervaring, de customer journey. Deze biedt een kans op een duurzame en renderende relatie met de klant.
Appstores hebben een belangrijke plek ingenomen naast bestaande zoekmachines. Voor een succesvolle app zijn het de belangrijkste marketingkanalen, maar slechts weinigen weten hoe het optimaliseren voor app stores in zijn werk gaat. Voldoende kennis op dit gebied betekent nu vaak nog een flinke voorsprong op de concurrentie.
De mobiele ontwikkelingen gaan razendsnel. Zo snel dat cijfers, feiten, kennis en ‘mobiele urgentiebewustzijn’ niet altijd synchroon lopen. Tijd dus voor een nieuwe mobiele update en een wake-up call voor iedereen die nog niet over een mobiele strategie heeft nagedacht.
De Windows Phone, die sinds kort in China verkrijgbaar is, heeft twee maanden na lancering een marktaandeel van zo’n 7 procent, aldus Microsoft. Iets groter dan Apple’s iPhone, die goed is voor bijna zes procent.
Bijna alle zzp’ers in Nederland halen omzet binnen via sociale netwerken. De grootste omzetkanalen zijn LinkedIn, Twitter en Facebook. Dat blijkt uit de recente Zzpbarometer.
Nog geen kwart procent van de smartphones die dit jaar worden verkocht, hebben een NFC-chip. De ‘nieuwe economie’ die de online en offline werelden telefonisch vervlecht, lijkt nog ver weg.
De papieren titel Veronica Magazine wil de teruggang in papieren oplage en reclame compenseren met innovatieve applicaties op tablet en telefoon. “De app van onze gids moet eind dit jaar op een miljoen apparaten staan”, aldus directeur David Vink.
Vijftien procent van de klanten van Fab.com genereert over twee jaar een kwart van de omzet. Het bijzondere: dat is louter publiek dat shopt met de iPad. De online design- en meubelzaak deelt enkele inzichten rondom mobiel shoppen.
Het Europese mobiele media- en technologiebedrijf Yoc boekt een verlies van drie miljoen euro. De omzet steeg daarentegen met tien procent.
Square gaat zijn betaaldienst in de loop van dit of volgend jaar aanbieden buiten Amerika. Europa staat vermoedelijk als eerste op de kaart, gezien de snel toenemende concurrentie hier.