More stories

RTL: ‘Waar maken we al die apps eigenlijk voor?’

RTL Digital vraagt zich hardop af waarom het voor zijn tv-programma’s steeds losse mobiele apps maakt. “Zitten mensen daar wel op te wachten?”, stelt senior ontwikkelaar Arthur Clement tijdens Digital Marketing Live.

Mobile

Greetz verkoopt half miljoen kaarten via mobiel

Tussen de lancering van de app en eind 2012 verkocht Greetz via zijn mobiele apps 440.000 kaarten. Het mobiele kanaal is het vierde belangrijkste in de acquisitie van nieuwe klanten.

E-commerce

Eerste reële inzichten secondscreengedrag duiken op

De helft van de vrouwen en veertig procent van de mannen kijkt wel eens tv met een computer op schoot. Tv-kjkers zijn dan helemaal niet bezig met online shoppen of gamen maar met Search en Social Media.

Mobile

Ligatus lanceert mobiel reclamenetwerk

De Nederlandse tak van advertentienetwerk Ligatus opent een premium netwerk voor mobiele adverteerder. Het gaat om een zogeheten performance based netwerk, waarbij adverteerders betalen naar het resultaat dat hun tekstadvertenties opleveren.

Mobile

Mobiel marketingbureau Velti groeit stevig maar onstuimig

De omzet van het mobiele reclame- en marketingbureau Velti groeide in 2012 met 43 procent tot 270 miljoen dollar. De directie noemt 2013 ‘een jaar van transitie’ en de oprichter annex grootaandeelhouder is niet tevreden over de ontwikkeling van de beurskoers.

Mobile

‘Omzetten mobiele operators blijven nog jaren dalen’

De Nederlandse mobiele operators hebben nog jaren te kampen met afnemende verkopen, stelt marktonderzoeker Telecompaper. Die daling wordt niet gecompenseerd door de groei met mobiel internet.

Mobile

Android op weg naar een miljard activaties

Het mobiele Androidplatform van Google kent inmiddels 800 miljoen activaties en bereikt tegen de zomer de miljard. Daarmee is niet gezegd dat het 4,5 jaar oude platform ook even zoveel gebruikers heeft.

Mobile

Lift off: KLM stopt WiFi in vliegtuigen

Binnenkort is het gedaan met de rust voor luchtreizigers. KLM begint proeven met WiFi tijdens langeafstandsvluchten. Als de proeven goed uitpakken, wordt mobiel internettoegang geïnstalleerd in alle vliegtuigen.

Mobile

Distimo koppelt met Omniture voor mobile analytics

Merken en andere grote bedrijven kunnen analyticsdata over hun mobiele apps gaan integreren in hun reguliere webanalytics. Het Utrechtse app analytics-bedrijf Distimo opent zijn API richting enterpriseklanten, van wie Adobe de eerste is.

Analytics

T-Mobile met eigen WhatsAppkloon

T-Mobile begint in Duitsland de uitrol van een eigen Whatsappkloon. De app ‘Joyn’ moet klanten weglokken van messengerdiensten als Whatsapp, XMS en die van Google en Facebook.

Mobile

Klarna: 200 miljoen dollar omzet, mobiel als groeiversneller

Het internationale betaalsysteem Klarna sluit het jaar af met een omzet van 200 miljoen dollar. De Zweedse techniek probeert een trend te zetten in e-commerce door de processen kopen en betalen van elkaar te scheiden. Het mobiele kanaal moet het vliegwiel worden in die ontwikkeling.

E-commerce
Premium

Glossybox: zestig procent bezoek via mobiel

E-commercesite Glossybox claimt dat fors meer dan de helft van zijn sitebezoekers via een mobiele drager binnenkomt. De belangrijkste activiteiten van het bedrijf spelen zich echter tussen cosmeticamerken en de brievenbus af.

E-commerce

Bruna brengt app voor e-books

Bruna probeert een rol te nemen op de markt voor digitaal lezen. Het bedrijf geeft een app uit voor Android en iOS om digitale boeken en tijdschriften te lezen.

Mobile

Shazam: 300 miljoen gebruikers, schuift naar tv

De mobiele app Shazam won afgelopen half jaar weer vijftig miljoen gebruikers en ging daarmee over de driehonderd miljoen in totaal. Het bedrijf gaat zich steeds meer richten op merken en televisieadverteerders.

Mobile

Ford brengt auto-OS naar Europa, wordt open source

Ford gaat nu ook in Europa auto’s verkopen met zijn besturingssysteem SYNC. Dat zorgt voor de directe koppeling tussen smartphones en de auto. Bovendien wordt SYNC open source gemaakt.

Mobile