More stories

Googles Flipboardkloon live voor Nederlandse media

Google Currents, zoals de Flipboardkloon uit Moutain View heet, heeft met een Nederlandse vertaling een lokale editie gekregen.

Mobile

Pathé verkoopt een miljoen kaartjes via mobiel

De mobiele app van Pathé is een miljoen keer gedownload en werd een miljoen keer gebruikt om een bioscoopkaartje te kopen.

E-commerce

eBay: 4G brengt miljarden extra retailomzet

Uit een onderzoek dat eBay liet uitvoeren, blijkt dat consumenten twee keer meer gaan uitgeven bij webwinkels zodra er landelijke dekkend supersnel mobiel internet (4G) is. Dat levert tot twee miljard pond extra brancheomzet op.

E-commerce

Payleven erkend als betaalinstantie door Engelse autoriteit

De mobiele betaaldienst Payleven krijgt weer een beetje meer legitimiteit in Europa. De Engelse toezichthouder Financial Service Authority geeft het bedrijf het stempel van ‘betaalinstelling’.

E-commerce

T-Mobile sluit marketingdeal met Evernote

De zestig miljoen Duitse klanten van T-Mobile mogen de Premium versie van de webdienst Evernote een jaar lang gratis gebruiken op computer, mobiel en tablet. Het telecombedrijf krijgt zo een extra verkoopargument, Evernote een jaar lang nationale promotie.

Mobile

Helft meer winst voor CM

Mobiel dienstverlener CM boekt over 2012 een nettowinst van 1,5 miljoen euro, de helft meer dan vorig jaar. De omzet steeg tot 44 miljoen euro.

Mobile

RTL: ‘Waar maken we al die apps eigenlijk voor?’

RTL Digital vraagt zich hardop af waarom het voor zijn tv-programma’s steeds losse mobiele apps maakt. “Zitten mensen daar wel op te wachten?”, stelt senior ontwikkelaar Arthur Clement tijdens Digital Marketing Live.

Mobile

Greetz verkoopt half miljoen kaarten via mobiel

Tussen de lancering van de app en eind 2012 verkocht Greetz via zijn mobiele apps 440.000 kaarten. Het mobiele kanaal is het vierde belangrijkste in de acquisitie van nieuwe klanten.

E-commerce

Eerste reële inzichten secondscreengedrag duiken op

De helft van de vrouwen en veertig procent van de mannen kijkt wel eens tv met een computer op schoot. Tv-kjkers zijn dan helemaal niet bezig met online shoppen of gamen maar met Search en Social Media.

Mobile

Ligatus lanceert mobiel reclamenetwerk

De Nederlandse tak van advertentienetwerk Ligatus opent een premium netwerk voor mobiele adverteerder. Het gaat om een zogeheten performance based netwerk, waarbij adverteerders betalen naar het resultaat dat hun tekstadvertenties opleveren.

Mobile

Mobiel marketingbureau Velti groeit stevig maar onstuimig

De omzet van het mobiele reclame- en marketingbureau Velti groeide in 2012 met 43 procent tot 270 miljoen dollar. De directie noemt 2013 ‘een jaar van transitie’ en de oprichter annex grootaandeelhouder is niet tevreden over de ontwikkeling van de beurskoers.

Mobile

‘Omzetten mobiele operators blijven nog jaren dalen’

De Nederlandse mobiele operators hebben nog jaren te kampen met afnemende verkopen, stelt marktonderzoeker Telecompaper. Die daling wordt niet gecompenseerd door de groei met mobiel internet.

Mobile

Android op weg naar een miljard activaties

Het mobiele Androidplatform van Google kent inmiddels 800 miljoen activaties en bereikt tegen de zomer de miljard. Daarmee is niet gezegd dat het 4,5 jaar oude platform ook even zoveel gebruikers heeft.

Mobile

Lift off: KLM stopt WiFi in vliegtuigen

Binnenkort is het gedaan met de rust voor luchtreizigers. KLM begint proeven met WiFi tijdens langeafstandsvluchten. Als de proeven goed uitpakken, wordt mobiel internettoegang geïnstalleerd in alle vliegtuigen.

Mobile

Distimo koppelt met Omniture voor mobile analytics

Merken en andere grote bedrijven kunnen analyticsdata over hun mobiele apps gaan integreren in hun reguliere webanalytics. Het Utrechtse app analytics-bedrijf Distimo opent zijn API richting enterpriseklanten, van wie Adobe de eerste is.

Analytics