More stories

Google: 8 miljard omzet uit mobiel

Google boekt op jaarbasis zo’n acht miljard dollar omzet via zijn mobiele kanalen. Dat is tussen de tien en vijftien procent van de omzet.

Mobile

Sanoma neemt belang in Scoupy

De investeringstak van uitgeverij Sanoma neemt een belang in Scoupy, een mobiele app voor kortingsbonnen.

E-commerce

Top 200 merken ontberen mobiele sites

De overgrote meerderheid van de top 200 merken in Nederland heeft geen mobiele site. “Onbegrijpelijk”, reageert IAB Nederland, dat ziet dat het bedrijfsleven zich niet aanpast aan consumentgedrag.

Mobile

Online ‘strijd’ taxiwereld breidt uit

Ontwikkelaars van taxi-applicaties kampen om wereldwijd marktaandeel. MyTaxi zet zijn eerste stap buiten Europa.

Mobile

Japanse gamesgigant GREE neemt strategisch belang in eBuddy

Het Japanse internet- en mediabedrijf GREE neemt een strategisch minderheidsbelang in eBuddy uit Amsterdam. De Nederlanders zijn een belangrijke pion in GREEs plan om over twee jaar wereldwijd een miljard gebruikers te hebben voor zijn sociale en gamingactiviteiten.

Mobile

Interactief kookboek van Angry Birds

De makers van het spel Angry Birds publiceren een interactief kookboek met eierrecepten. Rovio hoopt op miljoenen betaalde downloads, mede vanwege de virale elementen in het boek.

Mobile

YouTube: kwart van de views is mobiel

Mobiel internet is voor YouTube geen bijzaak maar, want een kwart van alle bekeken video’s wordt via een tablet of smartphone genoten.

Mobile

Ahold groots in m-commerce: ‘supermarkt op abri’

Aholddochter Peapod opent in Amerika honderd virtuele supermarkten. Op abri’s in het openbaar vervoer toont de grootgrutter assortiment dat forenzen met hun mobiel kunnen bestellen en laten bezorgen.

E-commerce

Inkopers Bijenkorf ‘gaan papierloos’ met iPad

Inkopers van de Bijenkorf hoeven niet meer door stapels geprinte Excelbestanden te bladeren om hun werk te doen, of te neuzen door verschillende computersystemen. Alle inkoop kan nu via één app.

Mobile

‘Reclamebudgetten mobiel groter dan radio’

De mobiele reclamemarkt in Engeland groeit zo hard, dat er hij dit jaar de radiobudgetten al overstijgt. Dat stelt Jon Mew van IAB UK.

Mobile

Apps raken langzaam uit de gratie, web wint

Consumenten gaan steeds vaker het online nieuws via het web volgen. ‘Zwevende kiezers’ neigen naar het web, terwijl verstokte appgebruikers niet switchen.

Mobile

Het tweede scherm van Kassa

Met een blad, een levendige community en een zeer drukbezochte website is Kassa uitgegroeid tot een crossmediaal merk. De uitdaging voor het ontwikkelen van een tweedeschermtoepassing was om al deze elementen logisch, maar ook verrijkend met elkaar te verbinden.

Mobile

Mobiel bestellen en betalen vanuit de file bij Shellstations

De moderne automobilist raakt verwend. Binnenkort kan hij via zijn telefoon, bijvoorbeeld tijdens het filerijden, koffie en een broodje bestellen om deze kakelvers op te halen bij het volgende Shellstation.

Mobile
Premium

IAB: In-app advertising nog erg klein

Adverteerders maken liever geen reclame ín mobiele applicaties. Het overgrote merendeel kiest voor ook in het mobiele kanaal voor wat ze kennen: het web.

Mobile

Betaaldienst Payleven publiceert API

Ondernemers in de horeca, toeristiek en retail kunnen binnenkort betalingen gaan accepteren via hun mobiele telefoon of tablet. Payleven publiceert een API, waarmee kassasystemen ook in mobiele dragers verwerkt kunnen worden.

Mobile