Google: 8 miljard omzet uit mobiel
Google boekt op jaarbasis zo’n acht miljard dollar omzet via zijn mobiele kanalen. Dat is tussen de tien en vijftien procent van de omzet.
Google boekt op jaarbasis zo’n acht miljard dollar omzet via zijn mobiele kanalen. Dat is tussen de tien en vijftien procent van de omzet.
De investeringstak van uitgeverij Sanoma neemt een belang in Scoupy, een mobiele app voor kortingsbonnen.
De overgrote meerderheid van de top 200 merken in Nederland heeft geen mobiele site. “Onbegrijpelijk”, reageert IAB Nederland, dat ziet dat het bedrijfsleven zich niet aanpast aan consumentgedrag.
Ontwikkelaars van taxi-applicaties kampen om wereldwijd marktaandeel. MyTaxi zet zijn eerste stap buiten Europa.
Het Japanse internet- en mediabedrijf GREE neemt een strategisch minderheidsbelang in eBuddy uit Amsterdam. De Nederlanders zijn een belangrijke pion in GREEs plan om over twee jaar wereldwijd een miljard gebruikers te hebben voor zijn sociale en gamingactiviteiten.
De makers van het spel Angry Birds publiceren een interactief kookboek met eierrecepten. Rovio hoopt op miljoenen betaalde downloads, mede vanwege de virale elementen in het boek.
Mobiel internet is voor YouTube geen bijzaak maar, want een kwart van alle bekeken video’s wordt via een tablet of smartphone genoten.
Aholddochter Peapod opent in Amerika honderd virtuele supermarkten. Op abri’s in het openbaar vervoer toont de grootgrutter assortiment dat forenzen met hun mobiel kunnen bestellen en laten bezorgen.
Inkopers van de Bijenkorf hoeven niet meer door stapels geprinte Excelbestanden te bladeren om hun werk te doen, of te neuzen door verschillende computersystemen. Alle inkoop kan nu via één app.
De mobiele reclamemarkt in Engeland groeit zo hard, dat er hij dit jaar de radiobudgetten al overstijgt. Dat stelt Jon Mew van IAB UK.
Consumenten gaan steeds vaker het online nieuws via het web volgen. ‘Zwevende kiezers’ neigen naar het web, terwijl verstokte appgebruikers niet switchen.
Met een blad, een levendige community en een zeer drukbezochte website is Kassa uitgegroeid tot een crossmediaal merk. De uitdaging voor het ontwikkelen van een tweedeschermtoepassing was om al deze elementen logisch, maar ook verrijkend met elkaar te verbinden.
De moderne automobilist raakt verwend. Binnenkort kan hij via zijn telefoon, bijvoorbeeld tijdens het filerijden, koffie en een broodje bestellen om deze kakelvers op te halen bij het volgende Shellstation.
Adverteerders maken liever geen reclame ín mobiele applicaties. Het overgrote merendeel kiest voor ook in het mobiele kanaal voor wat ze kennen: het web.
Ondernemers in de horeca, toeristiek en retail kunnen binnenkort betalingen gaan accepteren via hun mobiele telefoon of tablet. Payleven publiceert een API, waarmee kassasystemen ook in mobiele dragers verwerkt kunnen worden.